REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurorty narciarskie: Niemcy

Izabela Miernikiewicz
Główną zaletą kurortów w Niemczech jest stosunkowo niewielka odległość z Polski.
Główną zaletą kurortów w Niemczech jest stosunkowo niewielka odległość z Polski.

REKLAMA

REKLAMA

Ośrodki narciarskie w Niemczech leżą głównie w południowej części kraju w Alpach i tam właśnie można spotkać najwięcej obcokrajowców, wśród których Polaków nie brakuje.

Na samym początku przypominamy o najważniejszych przepisach, które obowiązują kierowców w Niemczech:

REKLAMA

  • obowiązek zapinania pasów
  • max. zawartość alkoholu we krwi 0,5 promila
  • motocykle w ciągu dnia 365 dni w roku muszą jeździć w włączonymi z światłami
  • telefonowanie podczas jazdy dozwolone jest tylko przy korzystaniu z zestawu głośnomówiącego
  • dzieci poniżej 12 roku życia lub mniejsze niż 1,50m mogą podróżować tylko w siedzonkach dla dzieci
  • parkowanie dozwolone jest tylko zgodnie z kierunkiem jazdy
  • prywatne holowanie na autostradzie dozwolone jest tylko do następnego zjazdu (oba pojazdy muszą mieć włączone światła awaryjne)
  • stanie na autostradzie z powodu braku benzyny jest karalne (dlatego nie warto zwlekać z tankowaniem...)

Szczegółowe informacje jak poruszać się po niemieckich drogach i przepisy jakie obowiązują kierowców znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Samochodem na narty: Niemcy

O kilku kurortach narciarskich, wartych odwiedzenia w najbliższym sezonie, warto wspomnieć więcej. Białe szaleństwo u naszych sąsiadów kusi bliskością dojazdu i dobrymi trasami.

Willingen

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Teren narciarski znajduje się w parku narciarskim Viessmann Winterpark Willingen. Do dyspozycji mamy 16 wyciągów narciarskich i 16 km tras. Ponadto zadbane trasy biegowe, miejsca do jazdy na łyżwach, tor saneczkarski. W Willingen przygotowano także ok. 30 km tras dla miłośników zimowych wędrówek. Stoki są także sztucznie naśnieżane, gdy brakuje naturalnego śniegu. Istnieje możliwość jazdy wieczornej i nocnej, dzięki oświetleniu tras zjazdowych. Parkingi pod stokami są bezpłatne.

Zobacz też: Dla kogo jest paszport tymczasowy i jak go uzyskać?

Jak dojechać?

Stolicę Polski od Willingen dzieli 1100 km. Można wyznaczyć sobie trasę biegnącą przez przejście graniczne we Frankfurcie nad Odrą, potem przez Leipzig, Weimar, następnie Erfurt i kierując się na Siegen dotrzeć do Willingen.

Zobacz też: Samochodem na narty: Austria

Garmisch Partenkirchen Zugspitze

Kurort położony w rejonie lodowca Zugspitze. W górnej jego części znajduje się snowpark, a na południowych zboczach teren narciarski z trasami o różnym stopniu trudności. Na zboczach Zugspitze nie wyznaczono tras dla narciarzy biegowych, ale są one dostępne w okolicach miejscowości Garmisch Partenkirchen. Oprócz narciarskich szaleństw można również skorzystać z innej oferty kurortu: łyżwiarstwo, saneczkarstwo, czy pływanie. Na zaawansowanych narciarzy czeka legendarny zjazd "Grubigstein" albo zjazd w głębokim śniegu Steilhang Marienberg. Kurort posiada szeroką ofertę apres-ski.

Jak dojechać?

Garmisch Partenkirchen Zugspitze znajduje się w odległościach od następujących miast: Innsbruck (ok. 60 km), Monachium (ok. 125 km), Salzburg (ok. 185 km).

Winterberg Skiliftkarusse

Region narciarski położony w Sauerland, gdzie znajduje się Świat Wakacyjny (Ferienwelt) Winterberg, centrum Ski Arena Sauerland. Dzięki armatkom śnieżnym prawie 100 dni w roku jest tutaj śnieg. Obszar sportów zimowych posiada możliwości przede wszystkim dla niewymagających sportowców, ale jest także jeden czarny szlak dla doświadczonych narciarzy. Dzięki nocnemu oświetleniu w nocy dostępne są trzy stoki. Na miejscu można wypożyczyć sprzęt i zacząć swoją przygodę z narciarstwem w jednej ze szkółek, których tu nie brakuje. W pobliżu, w Züschen istnieje możliwość uprawiania snowtubingu, a także saneczkarstwa na trasie w Neuastenberg. Region najczęściej odwiedzają Holendrzy, ze względu na bliskość położenia. Winterberg leży jedynie 2,5h drogi od granicy z Holandią.

Zobacz też: Samochodem na narty: Słowacja

Olpe Fahlenscheid

Ośrodek narciarski znajdujący się jedynie 10 km od autostrady A45 i A4, 75 km od Köln. Stoki przeznaczone dla początkujących i doświadczonych narciarzy. Sezon narciarski rozpoczyna się ok. piętnastego grudnia, a kończy przy sprzyjającej pogodzie w połowie marca. Ośrodek posiada też trasę do jazdy na snowboardzie i wędrowania, by podziwiać panoramy wokół.

Götschen Skizentrum

Kurort przyjazny dla rodzin i początkujących, znajdujący się w regionie Bayern. Dzięki systemowi zaśnieżania bezpieczna jazda jest zapewniona. Stoki są oświetlane i dostępne do godz. 22. W obrębie centrum jest strefa bezpłatnego parkowania.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują na terenie Unii Europejskiej?

Ferienland Schwarzwald

Nocne oświetlenie stoków pozwala na wieczorną jazdę, można wypożyczyć sprzęt sportowy, skorzystać z szerokiej oferty apres-ski. W promieniu 15 km od ośrodka znajduje się 10 mniejszych wyciągów.

Braunlage Wurmberg

Od 3,5- 4,5 km tras o różnych stopniach trudności dla narciarzy alpejskich i snowboardzistów. W sumie 14 km tras. Nie zapomniano także o narciarzach biegowych i chcących spróbować swoich sił w saneczkarstwie. Kurort o rozmaitych możliwościach dla całej rodziny. Duża liczba hoteli i pensjonatów czeka na aktywnych turystów o różnorodnej zasobności portfela. Parkingi na terenie stacji w dolinie.

Zobacz też: Samochodem na narty: Francja

Lennestadt - Hohe Bracht

Ośrodek, w którym natura i infrastruktura sportowa funkcjonują we współpracy i nie niszczą się nawzajem. Obszar bardzo zalesiony. Sezon narciarski trwa od połowy grudnia do połowy marca. Należy do regionu Sauerland.

Carlsfeld

Ośrodek narciarski oferujący jazdę do połowy/ końca marca. Zapewnia system sztucznego zaśnieżania i zjazdy wieczorne, przy reflektorach trzy razy w tygodniu. Zabawy karnawałowe są specyfiką tego ośrodka. Znajduje się on niedaleko granicy z Czechami, w Saksonii. Dodatkową atrakcją jest park narciarski Ski- und Funpark Carlsfeld, umożliwiający m.in. jazdę na sankach i naukę w szkółce narciarskiej.

Zobacz też: Samochodem na narty: Szwajcaria

Breitenberg-Hochalpe

Największy i najbardziej zaśnieżony ośrodek w rejonie wschodniego Allgäu. Zmodernizowana infrastruktura narciarska zapewnia najwyższy poziom zjazdów dla narciarzy alpejskich i biegowych. Sprawnie działa szkółka dla narciarzy i snowboardzistów, a także park rozrywki dla tych ostatnich.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA