REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jakie przepisy drogowe obowiązują w Etiopii?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
W Etiopii ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym wynosi 40 km/h, 60 km/ h – poza terenem zabudowanym. Fot. Fotolia
W Etiopii ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym wynosi 40 km/h, 60 km/ h – poza terenem zabudowanym. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Wypożyczenie samochodu w Etiopii wiąże się faktem, że planując dłuższe ekspedycje poza stolicę będziemy musieli wynająć samochód z kierowcą. Żadna agencja nie udostępni nam wozu samodzielnie, ponieważ moglibyśmy utonąć w gąszczu niezrozumiałych przepisów i słabo oznakowanych dróg.

Podstawowe przepisy

Aby dostać się na terytorium Etiopii należy wyrobić wizę na przyjazd i pobyt. Wizę wyrobimy na lotnisku w Addis Abebie – jest to krótka i nieskomplikowana procedura, która trwa max. 1 dzień. Wiza ma 30 - dniowy okres ważności, który można przedłużyć w Immigration Authority przy Churchill Road w Addis Abebie. Aby jednak procedura odbyła się bez problemu, należy posiadać minimum 6 – miesięczny okres ważności paszportu. Pamiętajmy, że na przejściach granicznych z krajami sąsiednimi nie mam możliwości uzyskania wizy do Etiopii. Przekroczenie dozwolonego pobytu wiąże się z wysokimi karami oraz żmudnymi procedurami mającymi na celu otrzymanie wizy wyjazdowej.

REKLAMA

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w Australii?

Przepisy drogowe

W Etiopii ograniczenie prędkości na terenie zabudowanym wynosi 40 km/h, 60 km/ h – poza terenem zabudowanym. Obowiązuje ruch prawostronny. Poza stolicą – Addis Abebą, stan dróg pozostawia wiele do życzenia i przeważają tam szosy a nie drogi z prawdziwego zdarzenia. Od kierowców etiopskich nie wymaga się wykupywania ubezpieczenia. Ponadto ich styl jazdy jest dosyć niebezpieczny dla innych użytkowników dróg, dlatego należy zachować szczególną ostrożność na drodze. W Etiopii najlepszym rodzajem samochodu jest pojazd z napędem na cztery koła. Musimy uważać na pieszych i zwierzęta domowe – często poruszają się po drogach, stwarzając zagrożenie dla kierowców.

Zobacz też: Jakie przepisy drogowe obowiązują w RPA?

Jeżeli chcemy wynająć samochód, to w stolica kraju oferuje nam wiele możliwości agencyjnych w tym zakresie. Wymagane jest międzynarodowe prawo jazdy. Podróżując po mieście wynajmiemy bez problemu samochód bez kierowcy. Jednak, jeśli będziemy wybrać się gdzieś na prowincję, to wymóg agencyjny wymusi na nas wypożyczenie samochodu z kierowcą. Dzieje się tak, ponieważ kierowca porozumiewa się w lokalnym języku i zna obowiązujące przepisy drogowe co ułatwia poruszanie się po etiopskich drogach. Pamiętajmy, że pod®óżując po mieście, będziemy czuć się mocno zdezorientowani brakiem nazw ulic i numeracji domów. Jedynym wyznacznikiem są wówczas znane obiekty tj. hotele czy zabytki kultury.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA