REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wyjazd samochodem do Włoch

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kajetan Puszek
fot. Alfa Romeo
fot. Alfa Romeo

REKLAMA

REKLAMA


Droga z Polski do Włoch może wieść przez Niemcy i Austrię. Alpejskie krajobrazy i górzysty krajobraz umilą nam długie godziny podróży. Musimy pamiętać jednak o perfekcyjnym przygotowaniu naszego samochodu do tej długiej ekspedycji.

Droga do Włoch

Jedną z tras prowadzących do Włoch jest droga przez Niemcy i Austrię. Zaletami tej trasy są m.in. piękne widoki podczas podróży – szczególnie kręte górskie drogi w Austrii oraz krótszy czas podróży. Ponadto jakość niemieckich i austriackich autostrad jest fenomenalna co pozytywnie rzutuje również na standard podróży. Możliwe jest zatrzymanie się na nocleg w którymś z państw, jeśli ktoś nie chce pokonywać naraz aż takiej odległości.

REKLAMA

Zobacz również: Jak złodzieje okradają samochody?

REKLAMA

Aby dostać się do Niemiec granicę można przekroczyć w Kołbaskowie lub Świecku. W Niemczech autostrady są bezpłatne, zachęcamy do podróżowania przez ten kraj. W Austrii nawet za najkrótsze odcinki autostrad musimy płacić dość wygórowane sumy. Rekompensatą jednak są piękne widoki, które będziemy podziwiać podróżując krętymi górskimi drogami nad zapierającymi dech w piersiach przepaściami.

Po dotarciu do celu naszej podróży – Włoch – możemy podróżować płatnymi autostradami tudzież poruszać się bocznymi drogami bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Niestety są one często zakorkowane i musimy się przygotować na powolną i żmudną jazdę.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Włochy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z jaką prędkością możemy maksymalnie poruszać się po drogach w poszczególnych państwach?

W Niemczech w terenie zabudowanym maksymalnie możemy prowadzić nasz samochód z prędkością 50 km/h, natomiast w niezabudowanym już jest to 100 km/h. Na autostradach ograniczenie wynosi 130 km/h. W Austrii przepisy są identyczne jak w Niemczech.

We Włoszech natomiast w terenie zabudowanym możemy jechać maksymalnie 50 km/h tak jak w dwóch poprzednich państwach, ale w terenie niezabudowanym ograniczenie wynosi od 90 – do 110 km/h.

Zobacz również: Jak omijać miejsca tworzenia się korków?

Przygotowanie auta do podróży

Z powodu dużej odległości z Polski do Włoch oraz zróżnicowania ukształtowania terenu w państwach, przez które będziemy przejeżdżać, musimy zadbać o stan techniczny naszego samochodu. Brak odpowiedniego przygotowania może skończyć się awarią samochodu.

Zobacz też: Samochodem na narty: Włochy

REKLAMA

Ważne jest sprawdzenie stanu hamulców. Podczas podróży po górzystych terenach i podczas zjeżdżania z wzniesień i górzystych terenów, pracują one cały czas. Przed wyjazdem z Polski sprawdźmy stan klocków hamulcowych i wówczas z czystym sumieniem będziemy mogli pokonać całą trasę. Następnym ważnym elementem jest wentylator chłodnicy – podczas jazdy po Alpach czy Apeninach jego prawidłowe działanie to połowa sukcesu. Radzimy zainstalować specjalny włącznik uruchomiający wentylator bez względu na jego temperaturę.

Przy poruszaniu się po autostradach z prędkością 150-160 km/h niezbędne są dobre opony. Warto przed taką podróżą zainwestować w nowe opony dobrej marki – oszczędzi nam to przykrych postojów i zapewni dodatkowe bezpieczeństwo.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA