REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyjazd na narty: jakie ubezpieczenie wykupić?

Przed wyjazdem na narty warto się ubezpieczyć
Przed wyjazdem na narty warto się ubezpieczyć

REKLAMA

REKLAMA

Wyjeżdżając autem za granicę warto wykupić dodatkowe ubezpieczenie, zwłaszcza jeśli zamierzamy jeździć na nartach. Co powinna obejmować dobra polisa ubezpieczeniowa?

Wyjazd na narty - ubezpieczenie

W listopadzie wszyscy miłośnicy „białego szaleństwa”, intensywnie myślą o planach na nadchodzący sezon narciarski. Wielu narciarzy prócz stoków i tras, wybiera również specjalne ubezpieczenia. Nie można jednak powiedzieć, że takie polisy są już powszechnie znane. W związku z tym, warto zaprezentować najważniejsze i najbardziej przydatne informacje na temat ubezpieczeń dla narciarzy. Taki ubezpieczeniowy przewodnik może być przydatny również dla osób, które już wcześniej wykupiły jakąś polisę narciarską.

REKLAMA

REKLAMA

Zagraniczne leczenie kosztowne - dlaczego warto mieć ubezpieczenie

Na wstępie warto nadmienić, że narciarstwo jest jednym ze sportów, które najczęściej skutkują kontuzjami. Szusowanie na nartach staje się coraz bardziej popularne, więc ubezpieczyciele przygotowali specjalną ofertę dla narciarzy wyjeżdzających za granicę. Ubezpieczenia oferowane z myślą o takich osobach, zapewniają przede wszystkim zwrot kosztów zagranicznego leczenia. Dodatkowym elementem pakietów, jest ochrona przed następstwami nieszczęśliwych wypadków (NNW) oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone innym osobom (np. podczas zderzenia na stoku). „Najbardziej wymagający klienci, dodatkowo mogą wykupić ubezpieczenie sprzętu narciarskiego lub przedmiotów pozostawionych w domu” - dodaje Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.  

Polisy dla narciarzy wybierających polskie stoki, nie zapewniają zwrotu kosztów leczenia, gdyż taka ochrona jest niepotrzebna osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia. Klienci wyjeżdzający do krajowych ośrodków narciarskich mogą natomiast wykupić ubezpieczenie NNW, polisę OC oraz ubezpieczenie sprzętu.  

Nina Kuczyńska zaznacza, że polisa narciarska ma wiele wspólnych cech z innymi ubezpieczeniami turystycznymi. Jedna z różnic, polega na nieco wyższym poziomie ryzyka wypadkowego wśród narciarzy. Czasem polisy narciarskie są oferowane jako zupełnie osobny produkt. Oddzielna sprzedaż ubezpieczeń narciarskich i pozostałych polis turystycznych, może wynikać ze względów marketingowych. Spore zainteresowanie polisami chroniącymi narciarzy, jest widoczne tylko w sezonie zimowym. Ubezpieczenia dla innych wycieczkowiczów notują rekordy sprzedaży podczas wakacyjnych miesięcy.

REKLAMA

Nina Kuczyńska informuje, że polisy narciarskie kupują głównie osoby, które wybrały zagraniczne stoki. W przypadku wyjazdu poza granice Polski, główną motywacją do zakupu ubezpieczeń, są wysokie koszty leczenia i usług medycznych (patrz poniższa tabela). W tym kontekście warto pamiętać, że polski narciarz nawet po okazaniu Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), nie może liczyć na szczególne przywileje. Taka osoba zapłaci za wszystkie procedury medyczne i zabiegi, które nie są darmowe dla obywateli danego kraju. Przykładowo w Austrii, polski turysta musi ponieść koszt pierwszych 28 dni hospitalizacji (opłata dobowa od 12,00 euro do 20,10 euro). Na wydatki muszą przygotować się również polscy narciarze, którzy bez ubezpieczenia wyjeżdżają do takich krajów jak Czechy, Francja, Niemcy, Słowacja, Szwajcaria i Włochy. „Warto zwrócić uwagę, że wspomniane państwa zwykle nie finansują akcji pogotowia górskiego, które wezwał polski turysta i kosztów związanych z transportem chorego do kraju. Właśnie takie usługi medyczne mogą kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy euro. Dlatego przed zakupem polisy narciarskiej warto upewnić się, że to ubezpieczenie pokrywa koszty najdroższych usług medycznych” - mówi Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.             

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty leczenia w krajach, do których chętnie wyjeżdżają polscy narciarze

Nazwa kraju

Przykłady kosztów, które w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej, musi ponieść polski turysta (w tym również osoba posiadająca kartę EKUZ)

Austria

  • Odpłatny jest każdy dzień pobytu w szpitalu (dzienna opłata od 12,00 euro do 20,10 euro). Odpłatność dotyczy okresu nie dłuższego niż 28 dni w roku.
  • Za akcję pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Czechy

  • Wizyta w ambulatorium kosztuje 90 koron czeskich.
  • Ponadstandardowe leczenie stomatologiczne wymaga dopłaty pacjenta.
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Francja

  • Państwo zwraca 70% kosztów wizyty u lekarza pierwszego kontaktu (70% z 23 euro), dentysty (70% z 23 euro) i specjalisty (70% z 25 euro).
  • Refundacja kasy chorych dotyczy również leczenia w szpitalu. Państwo zwraca 80% lub 100% kosztów hospitalizacji. Przy refundacji wynoszącej 100%, pacjent musi jednak zapłacić 18 euro/dzień.  
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Niemcy

  • Odpłatny jest każdy dzień pobytu w szpitalu (dzienna opłata: 10 euro). Odpłatność dotyczy okresu nie dłuższego niż 28 dni w roku.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Słowacja

  • Leczenie ambulatoryjne kosztuje 1,99 euro.
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Szwajcaria

  • Pacjent zapłaci za wizytę u lekarza (standardowa stawka to 92 CHF) i pobyt w szpitalu (standardowa stawka: 92 CHF + 15 CHF/dzień).
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje odpłatność 50% (powyżej kwoty 5000 franków szwajcarskich).
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Włochy

  • Pacjent poniesie koszt wizyty u lekarza i leczenia stomatologicznego (opłata do 36,15 euro).
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych NFZ (z 13 listopada 2015 r.)

Odszkodowania nie otrzyma m.in. nietrzeźwy narciarz …

Nina Kuczyńska wyjaśnia, że polisy narciarskie, podobnie jak wszystkie inne ubezpieczenia, cechują się pewnym zakresem standardowych wyłączeń ochrony. Po przejrzeniu kilku ogólnych warunków ubezpieczenia (tzw. OWU) można wskazać następujące sytuacje, w których ubezpieczyciel na pewno będzie zwolniony z odpowiedzialności:

  • wypadek na stoku, który był związany ze stanem nietrzeźwości ubezpieczonego lub użyciem narkotyków
  • udział ubezpieczonego w bójce lub próba popełnienia przestępstwa przez taką osobę
  • uprawianie ekstremalnych form narciarstwa (o ile takie ryzyko nie zostało uwzględnione w składce) 
  • szkody spowodowane umyślnie przez ubezpieczonego lub związane z jego rażącym niedbalstwem

Warto również pamiętać, że ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, jeżeli zabieg medyczny, bez żadnego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego, mógł zostać wykonany po powrocie do Polski. „W typowej umowie ubezpieczenia narciarskiego można znaleźć więcej wyłączeń ochrony. Dlatego bardzo ważne jest przeczytanie tego dokumentu oraz ogólnych warunków ubezpieczenia” - podsumowuje Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl.   

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S?

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

REKLAMA

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA