REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyjazd na narty: jakie ubezpieczenie wykupić?

Przed wyjazdem na narty warto się ubezpieczyć
Przed wyjazdem na narty warto się ubezpieczyć

REKLAMA

REKLAMA

Wyjeżdżając autem za granicę warto wykupić dodatkowe ubezpieczenie, zwłaszcza jeśli zamierzamy jeździć na nartach. Co powinna obejmować dobra polisa ubezpieczeniowa?

Wyjazd na narty - ubezpieczenie

W listopadzie wszyscy miłośnicy „białego szaleństwa”, intensywnie myślą o planach na nadchodzący sezon narciarski. Wielu narciarzy prócz stoków i tras, wybiera również specjalne ubezpieczenia. Nie można jednak powiedzieć, że takie polisy są już powszechnie znane. W związku z tym, warto zaprezentować najważniejsze i najbardziej przydatne informacje na temat ubezpieczeń dla narciarzy. Taki ubezpieczeniowy przewodnik może być przydatny również dla osób, które już wcześniej wykupiły jakąś polisę narciarską.

REKLAMA

REKLAMA

Zagraniczne leczenie kosztowne - dlaczego warto mieć ubezpieczenie

Na wstępie warto nadmienić, że narciarstwo jest jednym ze sportów, które najczęściej skutkują kontuzjami. Szusowanie na nartach staje się coraz bardziej popularne, więc ubezpieczyciele przygotowali specjalną ofertę dla narciarzy wyjeżdzających za granicę. Ubezpieczenia oferowane z myślą o takich osobach, zapewniają przede wszystkim zwrot kosztów zagranicznego leczenia. Dodatkowym elementem pakietów, jest ochrona przed następstwami nieszczęśliwych wypadków (NNW) oraz ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone innym osobom (np. podczas zderzenia na stoku). „Najbardziej wymagający klienci, dodatkowo mogą wykupić ubezpieczenie sprzętu narciarskiego lub przedmiotów pozostawionych w domu” - dodaje Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl.  

Polisy dla narciarzy wybierających polskie stoki, nie zapewniają zwrotu kosztów leczenia, gdyż taka ochrona jest niepotrzebna osobom ubezpieczonym w Narodowym Funduszu Zdrowia. Klienci wyjeżdzający do krajowych ośrodków narciarskich mogą natomiast wykupić ubezpieczenie NNW, polisę OC oraz ubezpieczenie sprzętu.  

Nina Kuczyńska zaznacza, że polisa narciarska ma wiele wspólnych cech z innymi ubezpieczeniami turystycznymi. Jedna z różnic, polega na nieco wyższym poziomie ryzyka wypadkowego wśród narciarzy. Czasem polisy narciarskie są oferowane jako zupełnie osobny produkt. Oddzielna sprzedaż ubezpieczeń narciarskich i pozostałych polis turystycznych, może wynikać ze względów marketingowych. Spore zainteresowanie polisami chroniącymi narciarzy, jest widoczne tylko w sezonie zimowym. Ubezpieczenia dla innych wycieczkowiczów notują rekordy sprzedaży podczas wakacyjnych miesięcy.

REKLAMA

Nina Kuczyńska informuje, że polisy narciarskie kupują głównie osoby, które wybrały zagraniczne stoki. W przypadku wyjazdu poza granice Polski, główną motywacją do zakupu ubezpieczeń, są wysokie koszty leczenia i usług medycznych (patrz poniższa tabela). W tym kontekście warto pamiętać, że polski narciarz nawet po okazaniu Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), nie może liczyć na szczególne przywileje. Taka osoba zapłaci za wszystkie procedury medyczne i zabiegi, które nie są darmowe dla obywateli danego kraju. Przykładowo w Austrii, polski turysta musi ponieść koszt pierwszych 28 dni hospitalizacji (opłata dobowa od 12,00 euro do 20,10 euro). Na wydatki muszą przygotować się również polscy narciarze, którzy bez ubezpieczenia wyjeżdżają do takich krajów jak Czechy, Francja, Niemcy, Słowacja, Szwajcaria i Włochy. „Warto zwrócić uwagę, że wspomniane państwa zwykle nie finansują akcji pogotowia górskiego, które wezwał polski turysta i kosztów związanych z transportem chorego do kraju. Właśnie takie usługi medyczne mogą kosztować nawet kilkadziesiąt tysięcy euro. Dlatego przed zakupem polisy narciarskiej warto upewnić się, że to ubezpieczenie pokrywa koszty najdroższych usług medycznych” - mówi Nina Kuczyńska z porównywarki ubezpieczeń Ubea.pl.             

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszty leczenia w krajach, do których chętnie wyjeżdżają polscy narciarze

Nazwa kraju

Przykłady kosztów, które w ramach publicznego systemu opieki zdrowotnej, musi ponieść polski turysta (w tym również osoba posiadająca kartę EKUZ)

Austria

  • Odpłatny jest każdy dzień pobytu w szpitalu (dzienna opłata od 12,00 euro do 20,10 euro). Odpłatność dotyczy okresu nie dłuższego niż 28 dni w roku.
  • Za akcję pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Czechy

  • Wizyta w ambulatorium kosztuje 90 koron czeskich.
  • Ponadstandardowe leczenie stomatologiczne wymaga dopłaty pacjenta.
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Francja

  • Państwo zwraca 70% kosztów wizyty u lekarza pierwszego kontaktu (70% z 23 euro), dentysty (70% z 23 euro) i specjalisty (70% z 25 euro).
  • Refundacja kasy chorych dotyczy również leczenia w szpitalu. Państwo zwraca 80% lub 100% kosztów hospitalizacji. Przy refundacji wynoszącej 100%, pacjent musi jednak zapłacić 18 euro/dzień.  
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Niemcy

  • Odpłatny jest każdy dzień pobytu w szpitalu (dzienna opłata: 10 euro). Odpłatność dotyczy okresu nie dłuższego niż 28 dni w roku.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Słowacja

  • Leczenie ambulatoryjne kosztuje 1,99 euro.
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje pełna odpłatność.
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Szwajcaria

  • Pacjent zapłaci za wizytę u lekarza (standardowa stawka to 92 CHF) i pobyt w szpitalu (standardowa stawka: 92 CHF + 15 CHF/dzień).
  • W przypadku akcji pogotowia górskiego, obowiązuje odpłatność 50% (powyżej kwoty 5000 franków szwajcarskich).
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Włochy

  • Pacjent poniesie koszt wizyty u lekarza i leczenia stomatologicznego (opłata do 36,15 euro).
  • Poszkodowana osoba zwykle musi samodzielnie pokryć koszty transportu medycznego do Polski.

Źródło: opracowanie własne na podstawie danych NFZ (z 13 listopada 2015 r.)

Odszkodowania nie otrzyma m.in. nietrzeźwy narciarz …

Nina Kuczyńska wyjaśnia, że polisy narciarskie, podobnie jak wszystkie inne ubezpieczenia, cechują się pewnym zakresem standardowych wyłączeń ochrony. Po przejrzeniu kilku ogólnych warunków ubezpieczenia (tzw. OWU) można wskazać następujące sytuacje, w których ubezpieczyciel na pewno będzie zwolniony z odpowiedzialności:

  • wypadek na stoku, który był związany ze stanem nietrzeźwości ubezpieczonego lub użyciem narkotyków
  • udział ubezpieczonego w bójce lub próba popełnienia przestępstwa przez taką osobę
  • uprawianie ekstremalnych form narciarstwa (o ile takie ryzyko nie zostało uwzględnione w składce) 
  • szkody spowodowane umyślnie przez ubezpieczonego lub związane z jego rażącym niedbalstwem

Warto również pamiętać, że ubezpieczyciel odmówi wypłaty odszkodowania, jeżeli zabieg medyczny, bez żadnego uszczerbku na zdrowiu ubezpieczonego, mógł zostać wykonany po powrocie do Polski. „W typowej umowie ubezpieczenia narciarskiego można znaleźć więcej wyłączeń ochrony. Dlatego bardzo ważne jest przeczytanie tego dokumentu oraz ogólnych warunków ubezpieczenia” - podsumowuje Nina Kuczyńska z porównywarki Ubea.pl.   

Źródło: porównywarka ubezpieczeń Ubea.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA