REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przewieźć rower?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Rowery na dachu, podróż Fot. Fotolia
Rowery na dachu, podróż Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Przewóz roweru lub rowerów to w dzisiejszych czasach z pozoru rzecz banalna. Wystarczy wykorzystać odpowiedni bagażnik. I tutaj zaczynają się tzw. schody

Rynek akcesoriów motoryzacyjnych oferuje właścicielom pojazdów szeroki wybór różnego rodzaju uchwytów do przewozu rowerów. Rowery możemy przewieźć (pomijając wnętrze samochodu) w uchwytach na dachu samochodu, na klapie bagażnika bądź na haku holowniczym. Ale to teoria, bo w praktyce nie na każdym samochodzie da się zamontować wszystkie rodzaje bagażników.

REKLAMA

Jak przewieźć rower – najtańsze rozwiązania

Najtańszy zestaw do przewozu roweru na dachu (uchwyt plus belki bazowe) możemy kupić już za około 100 zł. Ale nie cieszmy się zbyt wcześnie. Najtańsze dostępne na rynku belki bazowe, na których montujemy uchwyt na rower z reguły nie pasują do wielu modeli samochód. Dlatego możemy nabyć specjalne dedykowane do konkretnego modelu belki bazowe (opcja najdroższa) lub (tańsza opcja) nabyć belki uniwersalne, które pasują do większości typowych modeli samochodów i kosztują około 150 zł. Z kolei najtańszy uchwyt rowerowy to koszt rzędu 50 zł.

Zobacz też: Co zabrać ze sobą do auta na wakacje?

Jak przewieźć rower – problematyczna klapa bagażnika

Innym rodzajem uchwytu dostępnym na rynku i dopuszczonym do użytku przez polskie prawo jest uchwyt rowerowy, który montujemy na klapie bagażnika. Przeważnie tego typu uchwyty standardowo mają miejsce na trzy rowery. Najtańszy tego typu bagażnik kosztuje ok 150 zł.

Ale bagażnik montowany na tylnej klapie nie nadaje się do zamontowania na każdym samochodzie. Przeszkodą jest np. niewielki spojler dachowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Przewożenie psa w samochodzie

Jak przewieźć rower – na haku wygodnie ale nielegalnie

Najwygodniejszym sposobem na przewóz rowerów jest wykorzystanie uchwytu montowanego na haku holowniczym.

Niestety polskie prawo zabrania ich stosowania, bo zasłaniają numery rejestracyjne pojazdu. Co prawda mają podświetlane miejsce na umieszczenie tablicy rejestracyjnej, ale w naszym kraju nie można dorobić trzeciej tablicy z numerami. Nie można też odkręcić tablicy z auta i przykręcić jej na bagażniku tak, by była widoczna. Zazwyczaj policjanci przymykają oko, gdy kierowca korzysta z tego typu uchwytu na rower, ale się trzeba liczyć z tym, że stróże prawa mają prawo ukarać kierowcę w takim przypadku mandatem.

Najtańszy bagażnik montowany na haku kosztuje ok. 350 zł

Zobacz też: Jak zająć dziecko w trakcie podróży samochodem?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA