REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Bierla
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.

REKLAMA

REKLAMA

Już za kilka dni większość polskich emigrantów wyruszy na świąteczną podróż do Polski na czterech kółkach. Wyjazd będzie ekscytujący szczególnie dla tych, którzy będą przeprawiać się z Wysp na Kontynent po raz pierwszy. Bez względu czy płyniecie promem czy wybraliście Eurotunel, warto dobrze zaplanować dojazd do portu lub stacji Eurotunnelu w Folkestone. Nie zapomnijmy zabrać ze sobą wydrukowanego emaila z potwierdzeniem rezerwacji promowej lub na Eurotunnel i potrzebnych dokumentów tożsamości. Pamiętajmy tez o zabraniu wszystkich dokumentów od naszego pojazdu (dowód rejestracyjny pojazdu, prawo jazdy i ubezpieczenie)

 W zależności od przewoźnika odprawa promowa kończy się na godzinę przed planowanym odpłynięciem promu, wiec warto być tam co najmniej  2 godziny wcześniej. Jeśli stawimy się w porcie za wcześnie operator może zaproponować nam wcześniejszą przeprawę za dodatkową opłatą lub za darmo w zależności od dostępności na promie i humoru personelu.  Jeśli z różnych przypadków losowych lub z powodu dużego natężenia ruchu na drodze spóźnimy się na prom, to najlepiej zadzwonić wcześniej do operatora lub agenta, u którego kupowaliśmy bilet na prom, aby przebukować bilet na późniejszą godzinę, co może wiązać się z dodatkowym kosztem. W niektórych przypadkach taniej jest kupić nowy bilet niż go zmienić. Warto zapoznać się dokładnie w warunkami przeprawy przewoźnika, z którym płyniemy i opłatami za ewentualną zmianę rezerwacji.

REKLAMA

Przeprawa promowa.

REKLAMA

Niektóre porty mają więcej niż jeden terminal obsługiwany przez jednego lub więcej przewoźników , dlatego należy sprawdzić  z operatorem, z którego terminalu odpływa nasz prom. W przypadku Dover, po wjeździe do portu i pierwszej kontroli celnej zobaczymy kilka pasów ruchu. Każdy z nich jest bardzo dobrze oznakowany i informuje o przewoźniku , do którego jedziemy na punkt odprawy. Wszystko przypomina przejazd przez  przejście graniczne. Przy odpowiednich punktach należy się zatrzymać i okazać w okienku  paszport oraz email z numerem referencyjnym biletu.  W zamian otrzymamy specjalną kartę z numerem miejsca na parkingu/ postoju dla samochodów wjeżdżających na prom, którą umieszcza się na wewnętrznym lusterku.

W razie potrzeby personel będzie nas nawigował na właściwe miejsce. Podczas odprawy nie opuszcza się samochodu. Po zaparkowaniu pojazdu we właściwym miejscu, można udać się do terminalu na zakupy, jeśli wciąż mamy duży zapas czasu. Podczas wjazdu na prom musimy kierować się nawigowaniem obsługi portu. Po zaparkowaniu auta na pokładzie promu, należy opuścić samochód i zabrać tylko rzeczy, które będą nam niezbędne podczas przeprawy. Uwaga!. Nie można schodzić na pokład z naszym pojazdem podczas przeprawy. Warto zapamiętać też numer pokładu, na którym zostawiliśmy auto, aby potem łatwo do niego wrócić na czas zjazdu z promu.

Zobacz też: Co Polacy myślą o autostradach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pokładzie pasażerskim można skorzystać z toalety, zjeść w restauracji, zrobić ostatni zakup pamiątek lub wyjść na taras i poczuć morską bryzę we włosach. Udogodnienia na promie różnią się od przewoźnika i trasy. Na koniec przeprawy usłyszymy komendę przez megafon, że można schodzić do własnych pojazdów. Tutaj też należy zachować ostrożność i na czas zjazdu kierować się według nawigacji personelu. Pamiętajmy, o ruchu prawostronnym po wyjeździe z promu. Większość portów ma bezpośrednie połączenie z autostradami, dlatego bez problemu można kontynuować dalszą jazdę do Polski. Uwaga! Celnicy czasami zatrzymują przypadkowe samochody do rutynowej kontroli.

Więcej informacji na stronach Aferry.pl

Zobacz też: Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.1. o czym nie zapomnieć

Przejazd Eurotunelem.

Po dojeździe do stacji Eurotunnelu w Folkestone, kierujmy się znakami do wjazdu do pociągu dla samochodów osobowych. Personel również pomoże w nawigacji przy wjeździe do właściwego wagonu i będzie pytał, czy nasz samochód na pewno nie ma instalacji gazowej. Odprawa przebiega podobnie jak w terminalu promowym. W punkcie odprawy należy okazać wydrukowany email z numerem referencyjnym oraz dokument tożsamości, a w zamian otrzymamy cos w rodzaju karty pokładowej Opcjonalnie można skorzystać z automatu ze samoobsługową odprawą. Należy wówczas podjechać na punkt self check in i postępować zgodnie z instrukcjami na monitorze. Po wjeździe do wagonu można wysiąść lub pozostać w samochodzie, jednakże ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Jedynym udogodnieniem jest tutaj toaleta.

Bezpiecznej podroży!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

To już pewne: będą zmiany w cenach za badania techniczne pojazdów. Co czeka kierowców i stacje kontroli pojazdów

Jak informuje resort, jeszcze w grudniu 2024 roku złożono wniosek o wpisanie projektu ustawy do wykazu prac legislacyjnych Rady Ministrów. Ma ona na celu całkowitą rewolucję w opłatach za badania techniczne samochodów i innych pojazdów.

REKLAMA

Samochód w firmie. Teraz Ford Transit we flocie Truck Care: 20 modeli z zabudową izotermiczną na wynajem krótkoterminowy

Truck Care firma oferująca kompleksowy wynajem pojazdów użytkowych zdecydowała się na powiększenie swojej floty wynajmu krótkoterminowego o kolejne Fordy. Tym razem wybór padł na 20 Transitów z zabudową izotermiczną. Zamówione samochody trafią do oferty najmu krótkoterminowego.

Cyfrowe prawo jazdy: nadchodzą rewolucyjne zmiany dla kierowców w UE [Nowe przepisy]

Będzie cyfrowe prawo jazdy. Nadchodzą rewolucyjne zmiany w przepisach dla kierowców UE. Utrata prawa jazdy w jednym państwie rozciąga się na całą Unię Europejską. 17-letni kierowcy będą jeździli z opiekunami. Początkujący kierowcy otrzymają wyższe kary za łamanie przepisów. Co jeszcze się zmieni? Kiedy nowe przepisy wejdą w życie?

Logistyka miejska – niedoceniane narzędzie w zarządzaniu miastem

W wielu polskich miastach, miasteczkach i gminach podejmowanie decyzji urbanistycznych coraz częściej przypomina eksperyment na żywym organizmie. Zamiast opartego na potrzebach mieszkańców, przemyślanego procesu planowania i zarządzania przestrzenią, obserwujemy kopiowanie rozwiązań z europejskich metropolii – bez refleksji, bez analizy lokalnych uwarunkowań, bez udziału społeczności.

CANARD: Fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie znowu uszkodzony. Okoliczności zdarzenia bada Policja

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało, że po raz kolejny został uszkodzony fotoradar na Al. Jerozolimskich w Warszawie. Przed kolejnym zamontowaniem fotoradaru podjęte zostaną działania, które zmniejszą ryzyko jego ponownego uszkodzenia.

REKLAMA

KGP: 123 383 interwencji, 488 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 383 interwencji. Byli wzywani do 488 wypadków drogowych.

BMW ulubioną marką młodych kierowców, ale OC potrafi zaskoczyć ceną

BMW serii 3, szczególnie w wersji sprzed niemal dwóch dekad, to dziś najczęściej wybierany samochód wśród kierowców w wieku 18–25 lat. Jak wynika z danych Rankomat.pl, młodzi użytkownicy dróg zdecydowanie preferują pojazdy dynamiczne, z mocniejszym silnikiem i sportowym charakterem. Jednak ten wybór ma swoją cenę – i to niemałą.

REKLAMA