REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Anna Bierla
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.

REKLAMA

REKLAMA

Już za kilka dni większość polskich emigrantów wyruszy na świąteczną podróż do Polski na czterech kółkach. Wyjazd będzie ekscytujący szczególnie dla tych, którzy będą przeprawiać się z Wysp na Kontynent po raz pierwszy. Bez względu czy płyniecie promem czy wybraliście Eurotunel, warto dobrze zaplanować dojazd do portu lub stacji Eurotunnelu w Folkestone. Nie zapomnijmy zabrać ze sobą wydrukowanego emaila z potwierdzeniem rezerwacji promowej lub na Eurotunnel i potrzebnych dokumentów tożsamości. Pamiętajmy tez o zabraniu wszystkich dokumentów od naszego pojazdu (dowód rejestracyjny pojazdu, prawo jazdy i ubezpieczenie)

 W zależności od przewoźnika odprawa promowa kończy się na godzinę przed planowanym odpłynięciem promu, wiec warto być tam co najmniej  2 godziny wcześniej. Jeśli stawimy się w porcie za wcześnie operator może zaproponować nam wcześniejszą przeprawę za dodatkową opłatą lub za darmo w zależności od dostępności na promie i humoru personelu.  Jeśli z różnych przypadków losowych lub z powodu dużego natężenia ruchu na drodze spóźnimy się na prom, to najlepiej zadzwonić wcześniej do operatora lub agenta, u którego kupowaliśmy bilet na prom, aby przebukować bilet na późniejszą godzinę, co może wiązać się z dodatkowym kosztem. W niektórych przypadkach taniej jest kupić nowy bilet niż go zmienić. Warto zapoznać się dokładnie w warunkami przeprawy przewoźnika, z którym płyniemy i opłatami za ewentualną zmianę rezerwacji.

REKLAMA

Przeprawa promowa.

REKLAMA

Niektóre porty mają więcej niż jeden terminal obsługiwany przez jednego lub więcej przewoźników , dlatego należy sprawdzić  z operatorem, z którego terminalu odpływa nasz prom. W przypadku Dover, po wjeździe do portu i pierwszej kontroli celnej zobaczymy kilka pasów ruchu. Każdy z nich jest bardzo dobrze oznakowany i informuje o przewoźniku , do którego jedziemy na punkt odprawy. Wszystko przypomina przejazd przez  przejście graniczne. Przy odpowiednich punktach należy się zatrzymać i okazać w okienku  paszport oraz email z numerem referencyjnym biletu.  W zamian otrzymamy specjalną kartę z numerem miejsca na parkingu/ postoju dla samochodów wjeżdżających na prom, którą umieszcza się na wewnętrznym lusterku.

W razie potrzeby personel będzie nas nawigował na właściwe miejsce. Podczas odprawy nie opuszcza się samochodu. Po zaparkowaniu pojazdu we właściwym miejscu, można udać się do terminalu na zakupy, jeśli wciąż mamy duży zapas czasu. Podczas wjazdu na prom musimy kierować się nawigowaniem obsługi portu. Po zaparkowaniu auta na pokładzie promu, należy opuścić samochód i zabrać tylko rzeczy, które będą nam niezbędne podczas przeprawy. Uwaga!. Nie można schodzić na pokład z naszym pojazdem podczas przeprawy. Warto zapamiętać też numer pokładu, na którym zostawiliśmy auto, aby potem łatwo do niego wrócić na czas zjazdu z promu.

Zobacz też: Co Polacy myślą o autostradach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pokładzie pasażerskim można skorzystać z toalety, zjeść w restauracji, zrobić ostatni zakup pamiątek lub wyjść na taras i poczuć morską bryzę we włosach. Udogodnienia na promie różnią się od przewoźnika i trasy. Na koniec przeprawy usłyszymy komendę przez megafon, że można schodzić do własnych pojazdów. Tutaj też należy zachować ostrożność i na czas zjazdu kierować się według nawigacji personelu. Pamiętajmy, o ruchu prawostronnym po wyjeździe z promu. Większość portów ma bezpośrednie połączenie z autostradami, dlatego bez problemu można kontynuować dalszą jazdę do Polski. Uwaga! Celnicy czasami zatrzymują przypadkowe samochody do rutynowej kontroli.

Więcej informacji na stronach Aferry.pl

Zobacz też: Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.1. o czym nie zapomnieć

Przejazd Eurotunelem.

Po dojeździe do stacji Eurotunnelu w Folkestone, kierujmy się znakami do wjazdu do pociągu dla samochodów osobowych. Personel również pomoże w nawigacji przy wjeździe do właściwego wagonu i będzie pytał, czy nasz samochód na pewno nie ma instalacji gazowej. Odprawa przebiega podobnie jak w terminalu promowym. W punkcie odprawy należy okazać wydrukowany email z numerem referencyjnym oraz dokument tożsamości, a w zamian otrzymamy cos w rodzaju karty pokładowej Opcjonalnie można skorzystać z automatu ze samoobsługową odprawą. Należy wówczas podjechać na punkt self check in i postępować zgodnie z instrukcjami na monitorze. Po wjeździe do wagonu można wysiąść lub pozostać w samochodzie, jednakże ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Jedynym udogodnieniem jest tutaj toaleta.

Bezpiecznej podroży!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA