REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu

Anna Bierla
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.
Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.2. jak wygląda odprawa promowa i wjazd do Eurotunelu.

REKLAMA

REKLAMA

Już za kilka dni większość polskich emigrantów wyruszy na świąteczną podróż do Polski na czterech kółkach. Wyjazd będzie ekscytujący szczególnie dla tych, którzy będą przeprawiać się z Wysp na Kontynent po raz pierwszy. Bez względu czy płyniecie promem czy wybraliście Eurotunel, warto dobrze zaplanować dojazd do portu lub stacji Eurotunnelu w Folkestone. Nie zapomnijmy zabrać ze sobą wydrukowanego emaila z potwierdzeniem rezerwacji promowej lub na Eurotunnel i potrzebnych dokumentów tożsamości. Pamiętajmy tez o zabraniu wszystkich dokumentów od naszego pojazdu (dowód rejestracyjny pojazdu, prawo jazdy i ubezpieczenie)

 W zależności od przewoźnika odprawa promowa kończy się na godzinę przed planowanym odpłynięciem promu, wiec warto być tam co najmniej  2 godziny wcześniej. Jeśli stawimy się w porcie za wcześnie operator może zaproponować nam wcześniejszą przeprawę za dodatkową opłatą lub za darmo w zależności od dostępności na promie i humoru personelu.  Jeśli z różnych przypadków losowych lub z powodu dużego natężenia ruchu na drodze spóźnimy się na prom, to najlepiej zadzwonić wcześniej do operatora lub agenta, u którego kupowaliśmy bilet na prom, aby przebukować bilet na późniejszą godzinę, co może wiązać się z dodatkowym kosztem. W niektórych przypadkach taniej jest kupić nowy bilet niż go zmienić. Warto zapoznać się dokładnie w warunkami przeprawy przewoźnika, z którym płyniemy i opłatami za ewentualną zmianę rezerwacji.

REKLAMA

REKLAMA

Przeprawa promowa.

Niektóre porty mają więcej niż jeden terminal obsługiwany przez jednego lub więcej przewoźników , dlatego należy sprawdzić  z operatorem, z którego terminalu odpływa nasz prom. W przypadku Dover, po wjeździe do portu i pierwszej kontroli celnej zobaczymy kilka pasów ruchu. Każdy z nich jest bardzo dobrze oznakowany i informuje o przewoźniku , do którego jedziemy na punkt odprawy. Wszystko przypomina przejazd przez  przejście graniczne. Przy odpowiednich punktach należy się zatrzymać i okazać w okienku  paszport oraz email z numerem referencyjnym biletu.  W zamian otrzymamy specjalną kartę z numerem miejsca na parkingu/ postoju dla samochodów wjeżdżających na prom, którą umieszcza się na wewnętrznym lusterku.

W razie potrzeby personel będzie nas nawigował na właściwe miejsce. Podczas odprawy nie opuszcza się samochodu. Po zaparkowaniu pojazdu we właściwym miejscu, można udać się do terminalu na zakupy, jeśli wciąż mamy duży zapas czasu. Podczas wjazdu na prom musimy kierować się nawigowaniem obsługi portu. Po zaparkowaniu auta na pokładzie promu, należy opuścić samochód i zabrać tylko rzeczy, które będą nam niezbędne podczas przeprawy. Uwaga!. Nie można schodzić na pokład z naszym pojazdem podczas przeprawy. Warto zapamiętać też numer pokładu, na którym zostawiliśmy auto, aby potem łatwo do niego wrócić na czas zjazdu z promu.

REKLAMA

Zobacz też: Co Polacy myślą o autostradach?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na pokładzie pasażerskim można skorzystać z toalety, zjeść w restauracji, zrobić ostatni zakup pamiątek lub wyjść na taras i poczuć morską bryzę we włosach. Udogodnienia na promie różnią się od przewoźnika i trasy. Na koniec przeprawy usłyszymy komendę przez megafon, że można schodzić do własnych pojazdów. Tutaj też należy zachować ostrożność i na czas zjazdu kierować się według nawigacji personelu. Pamiętajmy, o ruchu prawostronnym po wyjeździe z promu. Większość portów ma bezpośrednie połączenie z autostradami, dlatego bez problemu można kontynuować dalszą jazdę do Polski. Uwaga! Celnicy czasami zatrzymują przypadkowe samochody do rutynowej kontroli.

Więcej informacji na stronach Aferry.pl

Zobacz też: Świąteczna wyprawa samochodem z Wysp do Polski – cz.1. o czym nie zapomnieć

Przejazd Eurotunelem.

Po dojeździe do stacji Eurotunnelu w Folkestone, kierujmy się znakami do wjazdu do pociągu dla samochodów osobowych. Personel również pomoże w nawigacji przy wjeździe do właściwego wagonu i będzie pytał, czy nasz samochód na pewno nie ma instalacji gazowej. Odprawa przebiega podobnie jak w terminalu promowym. W punkcie odprawy należy okazać wydrukowany email z numerem referencyjnym oraz dokument tożsamości, a w zamian otrzymamy cos w rodzaju karty pokładowej Opcjonalnie można skorzystać z automatu ze samoobsługową odprawą. Należy wówczas podjechać na punkt self check in i postępować zgodnie z instrukcjami na monitorze. Po wjeździe do wagonu można wysiąść lub pozostać w samochodzie, jednakże ilość miejsca jest bardzo ograniczona. Jedynym udogodnieniem jest tutaj toaleta.

Bezpiecznej podroży!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

REKLAMA

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA