REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak bezpiecznie przewozić psa w samochodzie?

Naklejka Mój pies jedzie ze mną. Kleber
Naklejka Mój pies jedzie ze mną. Kleber
Kleber

REKLAMA

REKLAMA

Przewożąc samochodem psy, które nie zostały odpowiednio przypięte, narażamy na niebezpieczeństwo nie tylko zwierzę, ale również pozostałych pasażerów i nas samych.

Nadal niewiele osób ma świadomość zagrożenia, jakie niesie ze sobą przewożenie niezabezpieczonego zwierzęcia. Przeprowadzone badania (Safety Research and Strategies) pokazują, że podczas wypadku przedmiot ważący 9 kg uderza w kierowcę z siłą ponad 450 kg przy założeniu, że pojazd poruszał się z prędkością 90 km/ h. Nietrudno domyślić się, że w takim wypadku pies, który nie został odpowiednio przypięty, ma niewielkie szanse na przeżycie. Warto jednak uświadomić sobie także, że stanowi duże zagrożenie dla kierowcy i innych pasażerów.

REKLAMA

Właśnie dlatego marka KLEBER, której symbolem jest pies, podjęła temat bezpiecznego transportu czworonogów.

Sposób przewożenia zwierzęcia jest uzależniony przede wszystkim od jego rozmiaru.

Zobacz też: Jak kierowcy ostrzegają się przed niebezpieczeństwem lub kontrolą?

Poniżej znajduje się kilka wskazówek dla właścicieli zarówno małych, średnich, jak i dużych psów

REKLAMA

Małe i średnie psy, które mają tendencję do przemieszczania się po całym samochodzie, najlepiej przewozić w klatce transportowej. Wielkość kontenera powinna być odpowiednio dobrana do rozmiarów zwierzęcia – zbyt mała nie będzie wygodna, z kolei zbyt obszerna nie zapewni odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w razie wypadku. Ważne jest, aby klatkę transportową umieścić w bezpiecznym miejscu i upewnić się, że przy ostrym hamowaniu lub w razie wypadku nie będzie się ona przemieszczać. W przypadku mniejszych psów, a tym samym mniejszych kontenerów, najlepiej postawić je na podłodze z tyłu przed kanapą i odpowiednio dosunąć przednim fotelem, aby zapewnić stabilność. Średnich rozmiarów klatki należy umieszczać na tylnym siedzeniu i odpowiednio przymocować pasami bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywnym rozwiązaniem dla posiadaczy małych i średnich psów jest przypięcie ich specjalnymi szelkami do pasów bezpieczeństwa. Zastosowanie takiego wyposażenia sprawi, że przy ostrym hamowaniu lub w razie wypadku pies będzie zabezpieczany w ten sam sposób, jak inni pasażerowie.

Zobacz też: Rajdy turystyczne i nawigacyjne, czyli rywalizacja dla amatorów

W przypadku posiadaczy psów średnich oraz dużych optymalnym rozwiązaniem jest samochód combi. W bagażniku tego typu pojazdu bez trudu znajdzie się miejsce nawet na największy kontener. Również w tym przypadku ważne jest, aby uniemożliwić przesuwanie się klatki po całym bagażniku. W przypadku psa, który jest zbyt duży na przewożenie w klatce lub nie toleruje zamknięcia, należy pamiętać, że zwierze nie powinno swobodnie chodzić w bagażniku. Ze względu na zbyt dużo miejsca, w razie gwałtownego hamowania będzie ono narażone na złamania i uszkodzenia ciała. Praktycznym rozwiązaniem jest na przykład dodatkowa kratka, którą umieszcza się w 1/3 bagażnika, aby zmniejszyć jego powierzchnię. Właściciele największych psów powinni po prostu rozłożyć w bagażniku koc, aby pies mógł wygonie położyć się w czasie podróży. 

Zobacz też: Wszystko o kontrolach drogowych

REKLAMA

Innym elementem zwiększenia bezpieczeństwa na drodze jest stosowanie specjalnych naklejek na szybę samochodu informujących innych kierowców o przewożeniu psa. Ich stosowanie rekomenduje producent opon KLEBER, a znaleźć je można chociażby w listopadowym numerze miesięcznika „Mój Pies”.

Przed zbliżającym się sezonem zimowym warto również zadbać o przyczepność na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Pomóc w tym mogą opony KLEBER Krisalp HP2, które dzięki połączeniu dwóch rodzajów lamel – falistych i prostych – oraz zwiększeniu ich gęstości umożliwiają pewniejsze zachowanie pojazdu na zamarzniętej nawierzchni. Polepszenie osiągów w tym zakresie jest także zasługą zastosowanych w bieżniku klocków i centralnego żebra z lokalnymi otworami. Dzięki tym rozwiązaniom nowy model gwarantuje krótszą drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni, sprawniejsze ruszanie z miejsca na lodzie oraz skuteczniejsze trzymanie boczne.

Zimowe opony KLEBER Krisalp HP2, przeznaczone do samochodów osobowych, można wygrać w konkursie „Pies na Podróże” – szczegóły znajdują się na stronie www.kleber.pl oraz na www.facebook.com/magazynmojpies

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Senne koszmary polskich kierowców: kradzież samochodu lub awaria auta w drodze. A jaka jest rzeczywistość

Awaria na drodze i związane z nią holowanie, kradzież samochodu oraz zderzenie ze zwierzyną  – to największe obawy polskich kierowców. Są na tyle silne, że wielu zamieniają się w koszmary senne. Na szczęście na co dzień przykre zdarzenia związane z autem są zgoła inne.

Branża transportowa ma się coraz gorzej. Co może pomóc?

Kryzys gospodarczy staje się coraz bardziej widoczny. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku liczba ogłoszonych upadłości wzrosła o 14% w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym, podczas gdy liczba rozpoczętych postępowań restrukturyzacyjnych spadła o 6,9%. Jedna z branż, która ma najtrudniej to branża transportowa.

Czego najbardziej obawiają się kierowcy, a co rzeczywiście im się przytrafia?

Jakie są największe obawy Polaków w związku z samochodem? A co przytrafia się kierowcom najczęściej? Co dziesiąty kierowca nie boi się o swój samochód. Co piątego nic złego na drodze nie spotkało. 

W Warszawie możesz natknąć się na przewoźników bez prawa jazdy

"Przewozy 2024" to akcja policji i funkcjonariuszy Straży Granicznej. Mundurowi skontrolowali kierowców świadczących przewozy na aplikację. 

REKLAMA

Jechał ponad 180 km/h, bo odreagowywał stres, dostał słony mandat

25-latek jechał ponad 180 km/h bo odreagowywał stres. Stracił prawo jazdy, otrzymał mandat w wysokości 5 tys. zł oraz 15 punktów karnych.

89 stacji ładowania pojazdów elektrycznych już jest, w planach 60 nowych. Gdzie?

Kierowcy z Łodzi mają już 89 punktów, w których mogą naładować samochody elektryczne. Łódzki magistrat poinformował, że kolejnych 60 stacji jest w planach. 

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni

Kobiety preferują inne środki transportu niż mężczyźni. Widać to zwłaszcza w zatłoczonych miastach. Z badań wynika także, że kobiety bardziej skupiają się na kwestiach ekologicznych. 

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii, 0,2 promile w Polsce. Jazda pod wpływem powodem 6500 zgonów w UE

0,8 promila alkoholu we krwi w Wielkiej Brytanii i Malcie, 0,2 promile w Polsce. Okazuje się, że jazda pod wpływem jest powodem 6500 zgonów w Unii Europejskiej. Państwa planują jednak obniżanie limitów. Gdzie jest całkowity zakaz prowadzenia pojazdów pod wpływem alkoholu?

REKLAMA

Nowy samochód dla Polaka: nie elektryk i nie auto z tradycyjnym silnikiem – więc co

Najpierw decyzja Unii Europejskiej o rychłym zaprzestaniu rejestracji i produkcji aut z tradycyjnymi silnikami na benzynę i olej napędowy. Teraz wahanie, i nieoficjalne wiadomości, że z tak radykalnym krokiem trzeba zaczekać. Zamieszkanie na rynku motoryzacyjnym trwa i czy wpływa znacząco na decyzje zakupowe?

Stacje ładowania elektryków w Polsce co 3,3 km (średnio). Maksymalnie 76 km. Mapa zagęszczenia. Kierowcy elektryków czy spalinówek – kto ma lepiej?

Tylko 3,3 km dzieli średnio w Polsce najbliżej sąsiadujące ze sobą stacje ładowania aut elektrycznych – wynika z analizy Powerdot Data Center. Pomimo, że odległość ta jest zdumiewająco mała, to na mapie Polski wciąż jest kilka białych plam ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. 

REKLAMA