REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak bezpiecznie przewozić psa w samochodzie?

Naklejka Mój pies jedzie ze mną. Kleber
Naklejka Mój pies jedzie ze mną. Kleber
Kleber

REKLAMA

REKLAMA

Przewożąc samochodem psy, które nie zostały odpowiednio przypięte, narażamy na niebezpieczeństwo nie tylko zwierzę, ale również pozostałych pasażerów i nas samych.

Nadal niewiele osób ma świadomość zagrożenia, jakie niesie ze sobą przewożenie niezabezpieczonego zwierzęcia. Przeprowadzone badania (Safety Research and Strategies) pokazują, że podczas wypadku przedmiot ważący 9 kg uderza w kierowcę z siłą ponad 450 kg przy założeniu, że pojazd poruszał się z prędkością 90 km/ h. Nietrudno domyślić się, że w takim wypadku pies, który nie został odpowiednio przypięty, ma niewielkie szanse na przeżycie. Warto jednak uświadomić sobie także, że stanowi duże zagrożenie dla kierowcy i innych pasażerów.

REKLAMA

Właśnie dlatego marka KLEBER, której symbolem jest pies, podjęła temat bezpiecznego transportu czworonogów.

Sposób przewożenia zwierzęcia jest uzależniony przede wszystkim od jego rozmiaru.

Zobacz też: Jak kierowcy ostrzegają się przed niebezpieczeństwem lub kontrolą?

Poniżej znajduje się kilka wskazówek dla właścicieli zarówno małych, średnich, jak i dużych psów

REKLAMA

Małe i średnie psy, które mają tendencję do przemieszczania się po całym samochodzie, najlepiej przewozić w klatce transportowej. Wielkość kontenera powinna być odpowiednio dobrana do rozmiarów zwierzęcia – zbyt mała nie będzie wygodna, z kolei zbyt obszerna nie zapewni odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa w razie wypadku. Ważne jest, aby klatkę transportową umieścić w bezpiecznym miejscu i upewnić się, że przy ostrym hamowaniu lub w razie wypadku nie będzie się ona przemieszczać. W przypadku mniejszych psów, a tym samym mniejszych kontenerów, najlepiej postawić je na podłodze z tyłu przed kanapą i odpowiednio dosunąć przednim fotelem, aby zapewnić stabilność. Średnich rozmiarów klatki należy umieszczać na tylnym siedzeniu i odpowiednio przymocować pasami bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywnym rozwiązaniem dla posiadaczy małych i średnich psów jest przypięcie ich specjalnymi szelkami do pasów bezpieczeństwa. Zastosowanie takiego wyposażenia sprawi, że przy ostrym hamowaniu lub w razie wypadku pies będzie zabezpieczany w ten sam sposób, jak inni pasażerowie.

Zobacz też: Rajdy turystyczne i nawigacyjne, czyli rywalizacja dla amatorów

W przypadku posiadaczy psów średnich oraz dużych optymalnym rozwiązaniem jest samochód combi. W bagażniku tego typu pojazdu bez trudu znajdzie się miejsce nawet na największy kontener. Również w tym przypadku ważne jest, aby uniemożliwić przesuwanie się klatki po całym bagażniku. W przypadku psa, który jest zbyt duży na przewożenie w klatce lub nie toleruje zamknięcia, należy pamiętać, że zwierze nie powinno swobodnie chodzić w bagażniku. Ze względu na zbyt dużo miejsca, w razie gwałtownego hamowania będzie ono narażone na złamania i uszkodzenia ciała. Praktycznym rozwiązaniem jest na przykład dodatkowa kratka, którą umieszcza się w 1/3 bagażnika, aby zmniejszyć jego powierzchnię. Właściciele największych psów powinni po prostu rozłożyć w bagażniku koc, aby pies mógł wygonie położyć się w czasie podróży. 

Zobacz też: Wszystko o kontrolach drogowych

REKLAMA

Innym elementem zwiększenia bezpieczeństwa na drodze jest stosowanie specjalnych naklejek na szybę samochodu informujących innych kierowców o przewożeniu psa. Ich stosowanie rekomenduje producent opon KLEBER, a znaleźć je można chociażby w listopadowym numerze miesięcznika „Mój Pies”.

Przed zbliżającym się sezonem zimowym warto również zadbać o przyczepność na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Pomóc w tym mogą opony KLEBER Krisalp HP2, które dzięki połączeniu dwóch rodzajów lamel – falistych i prostych – oraz zwiększeniu ich gęstości umożliwiają pewniejsze zachowanie pojazdu na zamarzniętej nawierzchni. Polepszenie osiągów w tym zakresie jest także zasługą zastosowanych w bieżniku klocków i centralnego żebra z lokalnymi otworami. Dzięki tym rozwiązaniom nowy model gwarantuje krótszą drogę hamowania na oblodzonej nawierzchni, sprawniejsze ruszanie z miejsca na lodzie oraz skuteczniejsze trzymanie boczne.

Zimowe opony KLEBER Krisalp HP2, przeznaczone do samochodów osobowych, można wygrać w konkursie „Pies na Podróże” – szczegóły znajdują się na stronie www.kleber.pl oraz na www.facebook.com/magazynmojpies

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA