REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak postąpić w razie awarii pompy paliwowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Awaria pompy paliwowej unieruchamia silnik i wówczas dalsza jazda jest niemożliwa. Trzeba albo naprawić pompę, albo zaholować samochód do stacji obsługi. W przypadku samochodów zabytkowych trudno o stację, która potrafi i chce takie pojazdy naprawiać.

Mając pewne doświadczenie w naprawach samochodów można próbować samodzielnie taką pompę naprawić, jednak pod warunkiem, że nie jest to pompa elektryczna. Naprawa pompy elektrycznej najczęściej kończy się zmarnowaniem cennego czasu na bezowocne próby jej uruchomienia, o ile uszkodzenie wiąże się właśnie z jej częścią elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wykonać światła awaryjne w samochodach, których konstrukcja tego nie przewidywała?

REKLAMA

Aby naprawić mechaniczną pompę paliwa, należy ją wymontować z samochodu po odłączeniu od niej przewodów paliwowych. Trzeba przy tym zabezpieczyć przewód zasilający pompę paliwem, aby nie wyciekło ono ze zbiornika. Najlepiej jego koniec unieść tak wysoko, jak to możliwe i zamocować, aby nie opadł.

Najczęstszą przyczyną awarii pompy jest pękanie zmęczeniowe lub przeciążeniowe jej membrany. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem posiadania membrany zapasowej. Jej naprawa np. przez dorobienie nowej z grubej folii polietylenowej zwykle przynosi rezultat na bardzo krótki czas, jeśli folia zostanie umieszczona i ściśnięta pomiędzy warstwami starej membrany, o ile była ona kilkuwarstwowa. Tak naprawiona membrana może przestać działać już po przejechaniu kilku kilometrów. We Fiacie 125 p pozwoliła na dojechanie z okolic Łysej Polany do Zakopanego, czyli wytrzymała około 20 km.

Zaworki, które znajdują się w pompie paliwowej mają bardzo prostą konstrukcję. Elementy, które się w nich psują najczęściej, to sprężynki. Zaworki nie są rozbieralne, więc ich naprawa nie jest możliwa i trzeba wozić ze sobą zapasowe. Nieszczelność starych może wynikać z ich zanieczyszczenia, a więc czasem wystarczy je oczyścić i przedmuchać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeżeli nie udało się zreperować pompy, a trzeba dojechać przynajmniej do miejsca, gdzie uda się zaczekać na pomoc lub ją uzyskać, można zastosować metodę identyczną, jak podczas empirycznego badania zużycia paliwa. W tym celu należy jakikolwiek pojemnik, np. plastikową butelkę po napoju potraktować jak opadowy zbiornik paliwa. Wystarczy połączyć ją z gaźnikiem dostatecznie długą, plastikową rurką, najlepiej typowym przewodem paliwowym.

Trzeba dobrze uszczelnić miejsce przyłączenia rurki do tak zaimprowizowanego zbiornika, aby paliwo nie mogło wyciekać. Następnie napełnić butelkę paliwem i powiesić ją w dowolny sposób przy bocznej, podniesionej szybie przednich drzwi na zewnątrz pojazdu. Może ją nawet trzymać w ręku pasażer, byle dostatecznie wysoko i zawsze na zewnątrz pojazdu. Jednocześnie trzeba mieć na wszelki wypadek pod ręką sprawną gaśnicę.

Zobacz też: Jak wykonać zastępcze światła cofania ze świateł „stop”?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA