REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak postąpić w razie awarii pompy paliwowej?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jakubowski Ryszard
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Awaria pompy paliwowej unieruchamia silnik i wówczas dalsza jazda jest niemożliwa. Trzeba albo naprawić pompę, albo zaholować samochód do stacji obsługi. W przypadku samochodów zabytkowych trudno o stację, która potrafi i chce takie pojazdy naprawiać.

Mając pewne doświadczenie w naprawach samochodów można próbować samodzielnie taką pompę naprawić, jednak pod warunkiem, że nie jest to pompa elektryczna. Naprawa pompy elektrycznej najczęściej kończy się zmarnowaniem cennego czasu na bezowocne próby jej uruchomienia, o ile uszkodzenie wiąże się właśnie z jej częścią elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wykonać światła awaryjne w samochodach, których konstrukcja tego nie przewidywała?

REKLAMA

Aby naprawić mechaniczną pompę paliwa, należy ją wymontować z samochodu po odłączeniu od niej przewodów paliwowych. Trzeba przy tym zabezpieczyć przewód zasilający pompę paliwem, aby nie wyciekło ono ze zbiornika. Najlepiej jego koniec unieść tak wysoko, jak to możliwe i zamocować, aby nie opadł.

Najczęstszą przyczyną awarii pompy jest pękanie zmęczeniowe lub przeciążeniowe jej membrany. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem posiadania membrany zapasowej. Jej naprawa np. przez dorobienie nowej z grubej folii polietylenowej zwykle przynosi rezultat na bardzo krótki czas, jeśli folia zostanie umieszczona i ściśnięta pomiędzy warstwami starej membrany, o ile była ona kilkuwarstwowa. Tak naprawiona membrana może przestać działać już po przejechaniu kilku kilometrów. We Fiacie 125 p pozwoliła na dojechanie z okolic Łysej Polany do Zakopanego, czyli wytrzymała około 20 km.

Zaworki, które znajdują się w pompie paliwowej mają bardzo prostą konstrukcję. Elementy, które się w nich psują najczęściej, to sprężynki. Zaworki nie są rozbieralne, więc ich naprawa nie jest możliwa i trzeba wozić ze sobą zapasowe. Nieszczelność starych może wynikać z ich zanieczyszczenia, a więc czasem wystarczy je oczyścić i przedmuchać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeżeli nie udało się zreperować pompy, a trzeba dojechać przynajmniej do miejsca, gdzie uda się zaczekać na pomoc lub ją uzyskać, można zastosować metodę identyczną, jak podczas empirycznego badania zużycia paliwa. W tym celu należy jakikolwiek pojemnik, np. plastikową butelkę po napoju potraktować jak opadowy zbiornik paliwa. Wystarczy połączyć ją z gaźnikiem dostatecznie długą, plastikową rurką, najlepiej typowym przewodem paliwowym.

Trzeba dobrze uszczelnić miejsce przyłączenia rurki do tak zaimprowizowanego zbiornika, aby paliwo nie mogło wyciekać. Następnie napełnić butelkę paliwem i powiesić ją w dowolny sposób przy bocznej, podniesionej szybie przednich drzwi na zewnątrz pojazdu. Może ją nawet trzymać w ręku pasażer, byle dostatecznie wysoko i zawsze na zewnątrz pojazdu. Jednocześnie trzeba mieć na wszelki wypadek pod ręką sprawną gaśnicę.

Zobacz też: Jak wykonać zastępcze światła cofania ze świateł „stop”?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA