REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak postąpić w razie awarii pompy paliwowej?

Jakubowski Ryszard
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia
Niełatwo znaleźć stację obsługi, która chce naprawiać pojazdy zabytkowe, fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Awaria pompy paliwowej unieruchamia silnik i wówczas dalsza jazda jest niemożliwa. Trzeba albo naprawić pompę, albo zaholować samochód do stacji obsługi. W przypadku samochodów zabytkowych trudno o stację, która potrafi i chce takie pojazdy naprawiać.

Mając pewne doświadczenie w naprawach samochodów można próbować samodzielnie taką pompę naprawić, jednak pod warunkiem, że nie jest to pompa elektryczna. Naprawa pompy elektrycznej najczęściej kończy się zmarnowaniem cennego czasu na bezowocne próby jej uruchomienia, o ile uszkodzenie wiąże się właśnie z jej częścią elektryczną.

REKLAMA

Zobacz też: Jak wykonać światła awaryjne w samochodach, których konstrukcja tego nie przewidywała?

REKLAMA

Aby naprawić mechaniczną pompę paliwa, należy ją wymontować z samochodu po odłączeniu od niej przewodów paliwowych. Trzeba przy tym zabezpieczyć przewód zasilający pompę paliwem, aby nie wyciekło ono ze zbiornika. Najlepiej jego koniec unieść tak wysoko, jak to możliwe i zamocować, aby nie opadł.

Najczęstszą przyczyną awarii pompy jest pękanie zmęczeniowe lub przeciążeniowe jej membrany. Wymiana jest bardzo prosta pod warunkiem posiadania membrany zapasowej. Jej naprawa np. przez dorobienie nowej z grubej folii polietylenowej zwykle przynosi rezultat na bardzo krótki czas, jeśli folia zostanie umieszczona i ściśnięta pomiędzy warstwami starej membrany, o ile była ona kilkuwarstwowa. Tak naprawiona membrana może przestać działać już po przejechaniu kilku kilometrów. We Fiacie 125 p pozwoliła na dojechanie z okolic Łysej Polany do Zakopanego, czyli wytrzymała około 20 km.

Zaworki, które znajdują się w pompie paliwowej mają bardzo prostą konstrukcję. Elementy, które się w nich psują najczęściej, to sprężynki. Zaworki nie są rozbieralne, więc ich naprawa nie jest możliwa i trzeba wozić ze sobą zapasowe. Nieszczelność starych może wynikać z ich zanieczyszczenia, a więc czasem wystarczy je oczyścić i przedmuchać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Jeżeli nie udało się zreperować pompy, a trzeba dojechać przynajmniej do miejsca, gdzie uda się zaczekać na pomoc lub ją uzyskać, można zastosować metodę identyczną, jak podczas empirycznego badania zużycia paliwa. W tym celu należy jakikolwiek pojemnik, np. plastikową butelkę po napoju potraktować jak opadowy zbiornik paliwa. Wystarczy połączyć ją z gaźnikiem dostatecznie długą, plastikową rurką, najlepiej typowym przewodem paliwowym.

Trzeba dobrze uszczelnić miejsce przyłączenia rurki do tak zaimprowizowanego zbiornika, aby paliwo nie mogło wyciekać. Następnie napełnić butelkę paliwem i powiesić ją w dowolny sposób przy bocznej, podniesionej szybie przednich drzwi na zewnątrz pojazdu. Może ją nawet trzymać w ręku pasażer, byle dostatecznie wysoko i zawsze na zewnątrz pojazdu. Jednocześnie trzeba mieć na wszelki wypadek pod ręką sprawną gaśnicę.

Zobacz też: Jak wykonać zastępcze światła cofania ze świateł „stop”?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA