REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku

Lublin/ Fot. Fotolia
Lublin/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku. Od lipca powstanie dodatkowych 1000 miejsc parkingowych, z których korzystanie będzie płatne.

Płatne parkingi w Lublinie

Od lipca 2016 r. strefa płatnego parkowania w Lublinie ma się zwiększyć o ok. 1000 miejsc postojowych. Będzie podzielona na dwie podstrefy. Za parkowanie w centrum miasta trzeba będzie zapłacić więcej.

REKLAMA

REKLAMA

O powiększeniu obszaru strefy zdecydowała już rada miasta Lublin. Za przyjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 16 radnych, przeciw było 14.

Celem rozszerzenia strefy i podwyżki opłat jest skłonienie kierowców do krótszych postojów na parkingach w centrum Lublina i do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.

Funkcjonująca od trzech lat obecna strefa płatnego parkowania, wyznaczona w śródmieściu Lublina, ma ok 1,7 tys. miejsc postojowych. Opłaty są zróżnicowane w zależności od czasu parkowania, np. za pierwszą godzinę - 2 zł, za dobę - 15 zł. Postój jest płatny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00.

REKLAMA

Zobacz też: Parkometry w Rzeszowie - wykaz opłat

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowa strefa, która zacznie funkcjonować od 1 lipca 2016 r., będzie znaczne rozszerzona – obejmie obszar, w którym łącznie będzie ok. 2,7 tys. miejsc postojowych. Podzielona będzie na centralną podstrefę A (teren obecnej strefy) i zewnętrzną podstrefę B (obszary dodane). Opłaty za parkowanie w strefie centralnej wzrosną - 3 zł za pierwszą godzinę; 20 zł za dobę. Natomiast w strefie zewnętrznej opłaty będą na poziomie tych obecnie obowiązujących.

W uzasadnieniu uchwały zaznaczono, że po trzech latach funkcjonowania strefy „kierujący przyzwyczaili się do ponoszenia opłat, co spowodowało ponowne napełnienie samochodami strefy i zmniejszenie rotacji”.

„Opłaty będą wyższe w centrum, które jest najbardziej zatłoczone”- powiedział za-ca prezydenta Lublina Artur Szymczyk.

Przeciwni zmianom byli radni PiS. Podkreślali, że rozszerzony obszar strefy obejmować będzie teren, gdzie funkcjonują firmy usługowe i handlowe, a konieczność dodatkowych opłat za parkowanie pogorszy jeszcze ich sytuację na rynku w konkurencji np. hipermarketami. Szymczyk powiedział, że miasto prowadzi konsultacje z przedsiębiorcami w sprawie wyłączenia konkretnych miejsc z obowiązku opłat.

Radny Piotr Gawryszczak (PiS) podnosił, że to kolejna, po podwyżce cen biletów MPK uchwała, która „drenuje kieszenie mieszkańców”. „Muszą oni wydatkować coraz większe pieniądze na funkcjonowanie miasta” - powiedział. Postulował, aby przychody ze strefy były przeznaczane na budowę parkingów w okolicach strefy, których obecnie brakuje.

W obecnej strefie na ok. 1,7 tys. miejsc postojowych jest 90 parkomatów. Strefą zarządza konsorcjum firm City Parking Group z Grudziądza oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Umowa miasta z operatorem strefy kończy się 30 czerwca przyszłego roku.

W 2013 r. przychody ze strefy wyniosły 4,9 mln zł, a w 2014 (przy tych samych cenach) wzrosły do 5,2 mln zł. Zgodnie z umową konsorcjum zarządzające strefą otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne od sprzedanych biletów i abonamentów w wysokości 43 proc. netto. Wpływy do budżetu miasta z tytułu strefy płatnego parkowania wyniosły więc odpowiednio 2,3 mln zł w 2013 r. i 2,4 mln zł. w 2014 r.

Źródło: materiały prasowe PAP

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA