REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Lublin/ Fot. Fotolia
Lublin/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku. Od lipca powstanie dodatkowych 1000 miejsc parkingowych, z których korzystanie będzie płatne.

Płatne parkingi w Lublinie

Od lipca 2016 r. strefa płatnego parkowania w Lublinie ma się zwiększyć o ok. 1000 miejsc postojowych. Będzie podzielona na dwie podstrefy. Za parkowanie w centrum miasta trzeba będzie zapłacić więcej.

REKLAMA

O powiększeniu obszaru strefy zdecydowała już rada miasta Lublin. Za przyjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 16 radnych, przeciw było 14.

Celem rozszerzenia strefy i podwyżki opłat jest skłonienie kierowców do krótszych postojów na parkingach w centrum Lublina i do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.

Funkcjonująca od trzech lat obecna strefa płatnego parkowania, wyznaczona w śródmieściu Lublina, ma ok 1,7 tys. miejsc postojowych. Opłaty są zróżnicowane w zależności od czasu parkowania, np. za pierwszą godzinę - 2 zł, za dobę - 15 zł. Postój jest płatny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00.

Zobacz też: Parkometry w Rzeszowie - wykaz opłat

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowa strefa, która zacznie funkcjonować od 1 lipca 2016 r., będzie znaczne rozszerzona – obejmie obszar, w którym łącznie będzie ok. 2,7 tys. miejsc postojowych. Podzielona będzie na centralną podstrefę A (teren obecnej strefy) i zewnętrzną podstrefę B (obszary dodane). Opłaty za parkowanie w strefie centralnej wzrosną - 3 zł za pierwszą godzinę; 20 zł za dobę. Natomiast w strefie zewnętrznej opłaty będą na poziomie tych obecnie obowiązujących.

W uzasadnieniu uchwały zaznaczono, że po trzech latach funkcjonowania strefy „kierujący przyzwyczaili się do ponoszenia opłat, co spowodowało ponowne napełnienie samochodami strefy i zmniejszenie rotacji”.

„Opłaty będą wyższe w centrum, które jest najbardziej zatłoczone”- powiedział za-ca prezydenta Lublina Artur Szymczyk.

Przeciwni zmianom byli radni PiS. Podkreślali, że rozszerzony obszar strefy obejmować będzie teren, gdzie funkcjonują firmy usługowe i handlowe, a konieczność dodatkowych opłat za parkowanie pogorszy jeszcze ich sytuację na rynku w konkurencji np. hipermarketami. Szymczyk powiedział, że miasto prowadzi konsultacje z przedsiębiorcami w sprawie wyłączenia konkretnych miejsc z obowiązku opłat.

Radny Piotr Gawryszczak (PiS) podnosił, że to kolejna, po podwyżce cen biletów MPK uchwała, która „drenuje kieszenie mieszkańców”. „Muszą oni wydatkować coraz większe pieniądze na funkcjonowanie miasta” - powiedział. Postulował, aby przychody ze strefy były przeznaczane na budowę parkingów w okolicach strefy, których obecnie brakuje.

W obecnej strefie na ok. 1,7 tys. miejsc postojowych jest 90 parkomatów. Strefą zarządza konsorcjum firm City Parking Group z Grudziądza oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Umowa miasta z operatorem strefy kończy się 30 czerwca przyszłego roku.

W 2013 r. przychody ze strefy wyniosły 4,9 mln zł, a w 2014 (przy tych samych cenach) wzrosły do 5,2 mln zł. Zgodnie z umową konsorcjum zarządzające strefą otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne od sprzedanych biletów i abonamentów w wysokości 43 proc. netto. Wpływy do budżetu miasta z tytułu strefy płatnego parkowania wyniosły więc odpowiednio 2,3 mln zł w 2013 r. i 2,4 mln zł. w 2014 r.

Źródło: materiały prasowe PAP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

REKLAMA

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

REKLAMA

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

REKLAMA