REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Lublin/ Fot. Fotolia
Lublin/ Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Lublin rozszerzy strefę płatnego parkowania w 2016 roku. Od lipca powstanie dodatkowych 1000 miejsc parkingowych, z których korzystanie będzie płatne.

Płatne parkingi w Lublinie

Od lipca 2016 r. strefa płatnego parkowania w Lublinie ma się zwiększyć o ok. 1000 miejsc postojowych. Będzie podzielona na dwie podstrefy. Za parkowanie w centrum miasta trzeba będzie zapłacić więcej.

REKLAMA

O powiększeniu obszaru strefy zdecydowała już rada miasta Lublin. Za przyjęciem uchwały w tej sprawie głosowało 16 radnych, przeciw było 14.

Celem rozszerzenia strefy i podwyżki opłat jest skłonienie kierowców do krótszych postojów na parkingach w centrum Lublina i do częstszego korzystania z komunikacji miejskiej.

Funkcjonująca od trzech lat obecna strefa płatnego parkowania, wyznaczona w śródmieściu Lublina, ma ok 1,7 tys. miejsc postojowych. Opłaty są zróżnicowane w zależności od czasu parkowania, np. za pierwszą godzinę - 2 zł, za dobę - 15 zł. Postój jest płatny od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 17.00.

Zobacz też: Parkometry w Rzeszowie - wykaz opłat

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nowa strefa, która zacznie funkcjonować od 1 lipca 2016 r., będzie znaczne rozszerzona – obejmie obszar, w którym łącznie będzie ok. 2,7 tys. miejsc postojowych. Podzielona będzie na centralną podstrefę A (teren obecnej strefy) i zewnętrzną podstrefę B (obszary dodane). Opłaty za parkowanie w strefie centralnej wzrosną - 3 zł za pierwszą godzinę; 20 zł za dobę. Natomiast w strefie zewnętrznej opłaty będą na poziomie tych obecnie obowiązujących.

W uzasadnieniu uchwały zaznaczono, że po trzech latach funkcjonowania strefy „kierujący przyzwyczaili się do ponoszenia opłat, co spowodowało ponowne napełnienie samochodami strefy i zmniejszenie rotacji”.

„Opłaty będą wyższe w centrum, które jest najbardziej zatłoczone”- powiedział za-ca prezydenta Lublina Artur Szymczyk.

Przeciwni zmianom byli radni PiS. Podkreślali, że rozszerzony obszar strefy obejmować będzie teren, gdzie funkcjonują firmy usługowe i handlowe, a konieczność dodatkowych opłat za parkowanie pogorszy jeszcze ich sytuację na rynku w konkurencji np. hipermarketami. Szymczyk powiedział, że miasto prowadzi konsultacje z przedsiębiorcami w sprawie wyłączenia konkretnych miejsc z obowiązku opłat.

Radny Piotr Gawryszczak (PiS) podnosił, że to kolejna, po podwyżce cen biletów MPK uchwała, która „drenuje kieszenie mieszkańców”. „Muszą oni wydatkować coraz większe pieniądze na funkcjonowanie miasta” - powiedział. Postulował, aby przychody ze strefy były przeznaczane na budowę parkingów w okolicach strefy, których obecnie brakuje.

W obecnej strefie na ok. 1,7 tys. miejsc postojowych jest 90 parkomatów. Strefą zarządza konsorcjum firm City Parking Group z Grudziądza oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie. Umowa miasta z operatorem strefy kończy się 30 czerwca przyszłego roku.

W 2013 r. przychody ze strefy wyniosły 4,9 mln zł, a w 2014 (przy tych samych cenach) wzrosły do 5,2 mln zł. Zgodnie z umową konsorcjum zarządzające strefą otrzymuje wynagrodzenie prowizyjne od sprzedanych biletów i abonamentów w wysokości 43 proc. netto. Wpływy do budżetu miasta z tytułu strefy płatnego parkowania wyniosły więc odpowiednio 2,3 mln zł w 2013 r. i 2,4 mln zł. w 2014 r.

Źródło: materiały prasowe PAP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA