REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW, Intel i Mobileye przyspieszą produkcję autnomicznych pojazdów

Subskrybuj nas na Youtube
autonomiczne samochody
autonomiczne samochody
www.bmw.com

REKLAMA

REKLAMA

Autonomiczne pojazdy powinny się pojawić na drogach szybciej niż jest to przewidywane. Kooperacja firm mogą w tym pomóc. Intel, BMW i Mobileye łączą swe siły by przyspieszyć produkcję autonomicznych samochodów.

Grupa BMW, Intel i Mobileye łączą siły, aby urzeczywistnić koncepcję pojazdów samojezdnych i przyszłościowych rozwiązań mobilnych. Współpraca trzech liderów z branży motoryzacji, technologii i rozpoznawania obrazu oraz uczenia maszynowego ma zaowocować wprowadzeniem rozwiązań dla zaawansowanego, w pełni zautomatyzowanego systemu wspomagania jazdy do produkcji seryjnej do roku 2021.

REKLAMA

REKLAMA

Zautomatyzowany system wspomagania jazdy może w przyszłości zmienić życie poszczególnych ludzi i całych społeczeństw na lepsze. Jednak droga do całkowicie autonomicznego świata jest zawiła, a do jej przebycia potrzebne będą rozwiązania kompleksowe, integrujące inteligentne działania w całej sieci, od zamków w drzwiach po centrum danych. Firmy chcące dostarczać usługi transportowe na miarę przyszłości muszą nauczyć się korzystać z nowoczesnych technologii, nawiązać współpracę z nowymi partnerami oraz przygotować się na przełomowe szanse i możliwości.

Wraz z firmami Intel i Mobileye, Grupa BMW zamierza opracować niezbędne rozwiązania i innowacyjne systemy umożliwiające zaawansowane, w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy, i wprowadzić je do produkcji seryjnej do roku 2021. Model BMW iNEXT stanie się podstawą strategii Grupy BMW związanej z autonomicznym prowadzeniem pojazdów i wyznaczy kierunek dla flot w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się nie tylko po autostradach, lecz także w środowiskach miejskich w celu wprowadzenia zautomatyzowanych rozwiązań ridesharingowych.

REKLAMA

Grupa BMW, Intel i Mobileye nie mają wątpliwości, że zautomatyzowane systemy wspomagania jazdy uczynią podróżowanie bezpieczniejszym i prostszym. Celem współpracy jest opracowanie rozwiązań, które sprostają wyzwaniom przyszłości i pozwolą kierowcom nie tylko na zdjęcie dłoni z kierownicy, lecz także na osiągnięcie tzw. trybu „eyes off” (poziom 3) i wreszcie „mind off” (poziom 4). Dzięki temu kierowca będzie mógł przeznaczyć czas spędzany w samochodzie na wypoczynek lub pracę. Taki poziom autonomii może pozwolić na osiągnięcie przez pojazd na poziomie technicznym ostatniego etapu, czyli podróżowania w trybie „driver off” (poziom 5), bez udziału kierującego nim człowieka. Umożliwi to stworzenie samojezdnych flot przed rokiem 2021 i wprowadzenie całkowicie nowych modeli biznesowych w połączonym, mobilnym świecie.

1 lipca 2016 r. trzej partnerzy spotkali się w siedzibie głównej Grupy BMW w Monachium, aby zadeklarować swoje wsparcie dla standardu branżowego i otwartej platformy systemów wspomagania jazdy. Wspólna platforma pozwoli na zautomatyzowaną jazdę na poziomach od 3 do 5 i zostanie udostępniona różnym sprzedawcom samochodów oraz przedstawicielom innych branż chcącym skorzystać z dobrodziejstw autonomicznych pojazdów i głębokiego uczenia maszynowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy ustaliły, jakie wyniki i cele mają osiągnąć, aby produkować całkowicie autonomiczne samochody oparte na wspólnej architekturze. W niedługim czasie partnerzy zaprezentują autonomiczną jazdę testową w wykonaniu prototypu technologii HAD (highly automated driving). W roku 2017 platforma zostanie wykorzystana we flotach wykonujących rozszerzone autonomiczne jazdy próbne.

„Dzisiejszy dzień jest momentem przełomowym dla branży motoryzacyjnej – wkraczamy bowiem w świat nowej mobilności. Wspólnie z Grupą BMW i firmą Intel, Mobileye kładzie podwaliny pod technologię przyszłej mobilności, dzięki której w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy stanie się faktem w ciągu najbliższych kilku lat”, powiedział profesor Amnon Shashua, współzałożyciel, Przewodniczący Zarządu i Dyrektor ds. Technologii Mobileye.

„Firma Mobileye z dumą dzieli się swoją wiedzą w zakresie wykrywania, lokalizacji i prowadzenia pojazdów, aby nasza współpraca mogła zaowocować opracowaniem w pełni autonomicznych samochodów. System kontroli wizyjnej oraz dotychczasowa funkcja analizy otoczenia pojazdu za pomocą jednej kamery, zostaną umieszczone na najnowszym układzie SoC (system-on-chip) Mobileye o nazwie EyeQ®5, a wspólnie opracowywane algorytmy fuzji danych na platformach obliczeniowych Intel. Ponadto stworzona przez Mobileye technologia Road Experience Management (REM) umożliwi precyzyjną lokalizację w czasie rzeczywistym i odpowiednio odwzoruje otoczenie pojazdu, zapewniając zasadnicze wsparcie dla jego autonomicznego prowadzenia”.

Intel wnosi do współpracy bogate portfolio technologii pozwalających na zasilanie i łączenie miliardów inteligentnych i połączonych urządzeń, w tym całych samochodów. Aby poradzić sobie z obciążeniem, jakich wymagają autonomiczne pojazdy w warunkach miejskich, Intel zapewnia moc obliczeniową procesorów od Intel® Atom™ do Intel® Xeon™ dostarczających łącznie do 100 teraflopów wydajnej energetycznie mocy bez konieczności przepisywania kodu.
„Wysoce autonomiczne samochody oraz wszystkie urządzenia, z którymi mają się one łączyć, będą wymagały potężnych i niezawodnych komputerów, dzięki którym będą wystarczająco inteligentne, by poruszać się w ruchu drogowym i unikać wypadków”, powiedział Brian Krzanich, Dyrektor Generalny firmy Intel. „Współpraca pomiędzy Grupą BMW a firmami Intel i Mobileye pomoże nam szybko odkryć nowe oblicza kierowania pojazdami. Nasz wkład to szeroka gama sprzętu służącego do obliczeń wewnątrz pojazdu i w chmurze, łączności, zapewnienia bezpieczeństwa oraz uczenia maszynowego, dzięki któremu efekt współpracy będzie rozwiązaniem prawdziwie kompleksowym”.

Grupa BMW dzięki swojej strategii Strategy Number ONE > NEXT osiągnęła pozycję lidera w branży mobilności indywidualnej klasy premium. To podejście zostanie urzeczywistnione wraz ze wprowadzeniem modelu BMW iNEXT w roku 2021, obwieszczając jednocześnie początek nowej ery mobilności.
„Grupa BMW dąży do osiągnięcia statusu lidera technologii. Współpraca z Intel i Mobileye podkreśla rolę strategii Strategy Number ONE > NEXT w kształtowaniu indywidualnej mobilności jutra”, stwierdził Harald Krüger, Prezes Zarządu BMW AG. „Po naszej inwestycji w technologię map wysokiej rozdzielczości HERE połączona wiedza specjalistyczna firm Intel i Mobileye oraz Grupy BMW stanie się kolejnym elementem, dzięki któremu w pełni zautomatyzowany system wspomagania jazdy będzie mógł znaleźć się na drogach. Zaprezentowaliśmy już inne przełomowe rozwiązania w ramach naszych konceptów VISION NEXT 100. Ten technologiczny skok pozwala nam zaoferować całkowicie nowy poziom czystej przyjemności z jazdy i jednocześnie zachować status pioniera nowych pomysłów dotyczących mobilności klasy premium”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rozwiązanie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej (OC) [PROJEKT]

W środę, 4 czerwca 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych rządu pojawił się projekt nowelizacji ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Chodzi o zmiany dotyczące rozwiązania umowy OC.

Transport w Polsce 2024: Spadek przewozów towarów, wzrost liczby pasażerów. Informacja sygnalna GUS

Główny Urząd Statystyczny opublikował informację sygnalną dotyczącą przewodu ładunków i pasażerów w 2024 r. Z informacji GUS wynika, że w porównaniu z 2023 r., wzrosła liczba pasażerów korzystających z większości środków transportu – wyjątkiem był jedynie transport wodny śródlądowy. Z kolei całkowita masa przewiezionych ładunków oraz wykonana praca przewozowa nieznacznie się zmniejszyły.

KGP: 117 251 interwencji, 487 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 117 251 interwencji. Byli wzywani do 487 wypadków drogowych.

Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

REKLAMA

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

REKLAMA

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

REKLAMA