REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

BMW, Intel i Mobileye przyspieszą produkcję autnomicznych pojazdów

Subskrybuj nas na Youtube
autonomiczne samochody
autonomiczne samochody
www.bmw.com

REKLAMA

REKLAMA

Autonomiczne pojazdy powinny się pojawić na drogach szybciej niż jest to przewidywane. Kooperacja firm mogą w tym pomóc. Intel, BMW i Mobileye łączą swe siły by przyspieszyć produkcję autonomicznych samochodów.

Grupa BMW, Intel i Mobileye łączą siły, aby urzeczywistnić koncepcję pojazdów samojezdnych i przyszłościowych rozwiązań mobilnych. Współpraca trzech liderów z branży motoryzacji, technologii i rozpoznawania obrazu oraz uczenia maszynowego ma zaowocować wprowadzeniem rozwiązań dla zaawansowanego, w pełni zautomatyzowanego systemu wspomagania jazdy do produkcji seryjnej do roku 2021.

REKLAMA

REKLAMA

Zautomatyzowany system wspomagania jazdy może w przyszłości zmienić życie poszczególnych ludzi i całych społeczeństw na lepsze. Jednak droga do całkowicie autonomicznego świata jest zawiła, a do jej przebycia potrzebne będą rozwiązania kompleksowe, integrujące inteligentne działania w całej sieci, od zamków w drzwiach po centrum danych. Firmy chcące dostarczać usługi transportowe na miarę przyszłości muszą nauczyć się korzystać z nowoczesnych technologii, nawiązać współpracę z nowymi partnerami oraz przygotować się na przełomowe szanse i możliwości.

Wraz z firmami Intel i Mobileye, Grupa BMW zamierza opracować niezbędne rozwiązania i innowacyjne systemy umożliwiające zaawansowane, w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy, i wprowadzić je do produkcji seryjnej do roku 2021. Model BMW iNEXT stanie się podstawą strategii Grupy BMW związanej z autonomicznym prowadzeniem pojazdów i wyznaczy kierunek dla flot w pełni autonomicznych pojazdów poruszających się nie tylko po autostradach, lecz także w środowiskach miejskich w celu wprowadzenia zautomatyzowanych rozwiązań ridesharingowych.

REKLAMA

Grupa BMW, Intel i Mobileye nie mają wątpliwości, że zautomatyzowane systemy wspomagania jazdy uczynią podróżowanie bezpieczniejszym i prostszym. Celem współpracy jest opracowanie rozwiązań, które sprostają wyzwaniom przyszłości i pozwolą kierowcom nie tylko na zdjęcie dłoni z kierownicy, lecz także na osiągnięcie tzw. trybu „eyes off” (poziom 3) i wreszcie „mind off” (poziom 4). Dzięki temu kierowca będzie mógł przeznaczyć czas spędzany w samochodzie na wypoczynek lub pracę. Taki poziom autonomii może pozwolić na osiągnięcie przez pojazd na poziomie technicznym ostatniego etapu, czyli podróżowania w trybie „driver off” (poziom 5), bez udziału kierującego nim człowieka. Umożliwi to stworzenie samojezdnych flot przed rokiem 2021 i wprowadzenie całkowicie nowych modeli biznesowych w połączonym, mobilnym świecie.

1 lipca 2016 r. trzej partnerzy spotkali się w siedzibie głównej Grupy BMW w Monachium, aby zadeklarować swoje wsparcie dla standardu branżowego i otwartej platformy systemów wspomagania jazdy. Wspólna platforma pozwoli na zautomatyzowaną jazdę na poziomach od 3 do 5 i zostanie udostępniona różnym sprzedawcom samochodów oraz przedstawicielom innych branż chcącym skorzystać z dobrodziejstw autonomicznych pojazdów i głębokiego uczenia maszynowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Firmy ustaliły, jakie wyniki i cele mają osiągnąć, aby produkować całkowicie autonomiczne samochody oparte na wspólnej architekturze. W niedługim czasie partnerzy zaprezentują autonomiczną jazdę testową w wykonaniu prototypu technologii HAD (highly automated driving). W roku 2017 platforma zostanie wykorzystana we flotach wykonujących rozszerzone autonomiczne jazdy próbne.

„Dzisiejszy dzień jest momentem przełomowym dla branży motoryzacyjnej – wkraczamy bowiem w świat nowej mobilności. Wspólnie z Grupą BMW i firmą Intel, Mobileye kładzie podwaliny pod technologię przyszłej mobilności, dzięki której w pełni zautomatyzowane wspomaganie jazdy stanie się faktem w ciągu najbliższych kilku lat”, powiedział profesor Amnon Shashua, współzałożyciel, Przewodniczący Zarządu i Dyrektor ds. Technologii Mobileye.

„Firma Mobileye z dumą dzieli się swoją wiedzą w zakresie wykrywania, lokalizacji i prowadzenia pojazdów, aby nasza współpraca mogła zaowocować opracowaniem w pełni autonomicznych samochodów. System kontroli wizyjnej oraz dotychczasowa funkcja analizy otoczenia pojazdu za pomocą jednej kamery, zostaną umieszczone na najnowszym układzie SoC (system-on-chip) Mobileye o nazwie EyeQ®5, a wspólnie opracowywane algorytmy fuzji danych na platformach obliczeniowych Intel. Ponadto stworzona przez Mobileye technologia Road Experience Management (REM) umożliwi precyzyjną lokalizację w czasie rzeczywistym i odpowiednio odwzoruje otoczenie pojazdu, zapewniając zasadnicze wsparcie dla jego autonomicznego prowadzenia”.

Intel wnosi do współpracy bogate portfolio technologii pozwalających na zasilanie i łączenie miliardów inteligentnych i połączonych urządzeń, w tym całych samochodów. Aby poradzić sobie z obciążeniem, jakich wymagają autonomiczne pojazdy w warunkach miejskich, Intel zapewnia moc obliczeniową procesorów od Intel® Atom™ do Intel® Xeon™ dostarczających łącznie do 100 teraflopów wydajnej energetycznie mocy bez konieczności przepisywania kodu.
„Wysoce autonomiczne samochody oraz wszystkie urządzenia, z którymi mają się one łączyć, będą wymagały potężnych i niezawodnych komputerów, dzięki którym będą wystarczająco inteligentne, by poruszać się w ruchu drogowym i unikać wypadków”, powiedział Brian Krzanich, Dyrektor Generalny firmy Intel. „Współpraca pomiędzy Grupą BMW a firmami Intel i Mobileye pomoże nam szybko odkryć nowe oblicza kierowania pojazdami. Nasz wkład to szeroka gama sprzętu służącego do obliczeń wewnątrz pojazdu i w chmurze, łączności, zapewnienia bezpieczeństwa oraz uczenia maszynowego, dzięki któremu efekt współpracy będzie rozwiązaniem prawdziwie kompleksowym”.

Grupa BMW dzięki swojej strategii Strategy Number ONE > NEXT osiągnęła pozycję lidera w branży mobilności indywidualnej klasy premium. To podejście zostanie urzeczywistnione wraz ze wprowadzeniem modelu BMW iNEXT w roku 2021, obwieszczając jednocześnie początek nowej ery mobilności.
„Grupa BMW dąży do osiągnięcia statusu lidera technologii. Współpraca z Intel i Mobileye podkreśla rolę strategii Strategy Number ONE > NEXT w kształtowaniu indywidualnej mobilności jutra”, stwierdził Harald Krüger, Prezes Zarządu BMW AG. „Po naszej inwestycji w technologię map wysokiej rozdzielczości HERE połączona wiedza specjalistyczna firm Intel i Mobileye oraz Grupy BMW stanie się kolejnym elementem, dzięki któremu w pełni zautomatyzowany system wspomagania jazdy będzie mógł znaleźć się na drogach. Zaprezentowaliśmy już inne przełomowe rozwiązania w ramach naszych konceptów VISION NEXT 100. Ten technologiczny skok pozwala nam zaoferować całkowicie nowy poziom czystej przyjemności z jazdy i jednocześnie zachować status pioniera nowych pomysłów dotyczących mobilności klasy premium”.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Taniej na stacjach! Już w przyszłym tygodniu kierowcy zatankują wyraźnie taniej – znamy nowe ceny paliw

Nadchodzą spadki cen paliw, które wielu kierowców przyjmie z ulgą. Analitycy portalu e-petrol.pl prognozują wyraźne obniżki cen benzyny 95-oktanowej oraz autogazu, które pojawią się już w nadchodzącym tygodniu. Dobra wiadomość dla wszystkich wybierających się w wakacyjne podróże – będzie taniej przy dystrybutorze.

Prawie ⅓ osób sprzedających używane samochody spotkała się z próbą oszustwa. Na co zwracać uwagę i jak się chronić przed nieuczciwymi praktykami?

Rynek sprzedaży samochodów używanych coraz częściej staje się polem działania oszustów, którzy wykorzystują zaufanie czy determinację sprzedających. Z raportu CARFAX wynika, że w Polsce aż 30 proc. sprzedawców zetknęło się z podejrzanymi zachowaniami, jak próba skopiowania dokumentów pojazdu, czy z kradzieżą samochodu. By zminimalizować prawdopodobieństwo strat, warto stosować odpowiednie środki ostrożności i zasadę ograniczonego zaufania wobec potencjalnych klientów.

Nowy egzamin na prawo jazdy 2025. Za te błędy oblejesz od razu – zobacz pełną listę

Od lipca 2025 roku jeden błąd wystarczy, by zakończyć egzamin na prawo jazdy wynikiem negatywnym – bez możliwości dokończenia jazdy. Zobacz, co się zmieniło, które błędy kończą egzamin natychmiast i jak się do niego przygotować.

Od kiedy nowy tachograf 2025? Błędy lokalizacji, problemy z czasem pracy [OBSŁUGA]

Od kiedy w przewozach międzynarodowych Unii Europejskiej obowiązuje wyłącznie nowy tachograf (G2V2)? Jak go obsługiwać? Są błędy lokalizacji i problemy z czasem pracy. Na co uważać, by uniknąć kar?

REKLAMA

5 tys. euro kary dla przewoźnika. 120 euro mandatu dla kierowcy. Kary za złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą [Normy]

Złe zabezpieczenie ładunku podczas transportu za granicą może słono kosztować przewoźnika i kierowcę. W Niemczech przewoźnik zapłaci nawet 5 tys. euro kary, a kierowca 120 euro mandatu. Jakie są przepisy i normy w krajach UE?

Kupiłeś opony w internecie? Podatek PCC w 2025 może Cię zaskoczyć – zobacz, kiedy zapłacić i jak uniknąć kary

W 2025 roku fiskus sprawdza, kto powinien zapłacić podatek PCC za zakupy online. Jeśli kupiłeś opony przez internet: na OLX, Allegro lub Facebook Marketplace i możesz mieć obowiązek złożenia deklaracji PCC-3 i zapłacenia należnego podatku. Podatek od zakupu opon przez internet dotyczy także osób prywatnych. Zobacz, kiedy trzeba zapłacić PCC, ile wynosi kara za brak zgłoszenia oraz jak uniknąć konsekwencji.

Wakacyjny drink i… utracone prawo jazdy? Co grozi za alkohol na wodzie i ścieżkach

Prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu stanowi poważne zagrożenie – niezależnie od tego, czy poruszamy się po drogach, wodzie czy ścieżkach rowerowych. Przepisy są w tym względzie jasne, choć w niektórych sytuacjach mogą budzić wątpliwości. Warto wiedzieć, jakie konsekwencje grożą za nieodpowiedzialne zachowanie, w tym potencjalna utrata prawa jazdy.

KGP: 122 159 interwencji, 550 wypadków drogowych, 37 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 122 159 interwencji. Byli wzywani do 550 wypadków drogowych.

REKLAMA

Punkty karne: ile możesz mieć, kiedy się kasują, jak odzyskać prawo jazdy?

Zastanawiasz się, ile punktów karnych możesz mieć i kiedy znikają z Twojego konta? Interesują Cię najnowsze przepisy na 2025 rok dotyczące kasowania punktów, kursów redukcyjnych i tego, jak nie stracić prawa jazdy ani nie przepłacić za OC w 2025 roku? Ten kompleksowy przewodnik rozwieje wszelkie wątpliwości. Dowiedz się, co oznaczają punkty karne, jak działają nowe limity dla doświadczonych i początkujących kierowców, a także jakie są konsekwencje przekroczenia dozwolonej liczby punktów.

Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

REKLAMA