Wyścigi z własnymi klonami
REKLAMA
REKLAMA
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami! Wzięli w nim udział dwaj doświadczeni kierowcy, którzy zasiedli za kierownicami Koenigsegg’a One:1 oraz Astona Martina Vulcan.
REKLAMA
Duński kierowca testowy marki Koenigsegg, Christoffer Nygaard, zasiadł za kierownicą modelu One:1 – jednego z 6 takich samochodów na całym świecie, wyróżniającego się niespotykanym stosunkiem mocy do masy.
Z kolei brytyjska gwiazda wyścigów i dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, Darren Turner, poprowadził wykonanego w całości z włókna węglowego Astona Martina Vulcan – jeden z 24 wyprodukowanych egzemplarzy. Darren jest jedną z 7 osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem.
Tworzenie klonów
Do stworzenia klonów obu kierowców i samochodów posłużył specjalnie skonstruowany symulator. Castrol współpracował w tym zakresie z firmą Rewind – jednymi z najlepszych ekspertów od wirtualnej rzeczywistości.
Symulator połączył w sobie efekty dźwiękowe oraz najnowocześniejszy system reakcji na dotyk, dzięki czemu daje on doskonałe wyczucie drogi i silnika oraz wrażenia ruchowe. Przeprowadzono dokładną analizę supersamochodów, biorąc pod uwagę rozmiar i masę opon, aerodynamikę pojazdu, warunki pogodowe, a nawet siłę dociskającą przy różnych prędkościach, tak aby symulator jak najdokładniej odzwierciedlał prawdziwą jazdę. Jako trasę wybrano tor wyścigowy w hiszpańskim Ascari. Podczas przejazdów obu kierowców na symulatorze zlokalizowanym w Londynie zebrano wszelkie dane, z których stworzono wirtualne klony.
Przejazd po torze w Ascari
Kolejnym etapem były przejazdy po pętli Ascari już nie na symulatorze ale w rzeczywistości. Hiszpański tor jest niezwykle wymagający, liczy 5425 m, ma 25 trudnych zakrętów, a jego trasa przebiega przez wzniesienia i wyskocznie.
REKLAMA
Do silników obu samochodów dodano najnowszy olej Castrol Edge Supercar. Czy kierowcom udało się uzyskać lepsze wyniki niż na symulatorach i pokonać swoje klony w starciu na torze? Tak, a co więcej z ich wypowiedzi wiemy, że się przy okazji doskonale bawili. „Jeżeli najlepszy czas okrążenia ma zostać pobity, wszelkie ograniczenia samochodu i kierowcy muszą zostać przekroczone w każdym aspekcie. Wsparcie Castrol EDGE podczas wyścigu w jednym z najszybszych supersamochodów świata daje pewność, która umożliwia wzniesienie się na ekstremalne wyżyny możliwości zarówno własnych, jak i maszyny. Pobicie mojego najlepszego czasu o 1,1 sekundy dało mi ogromną dawkę adrenaliny”. powiedział Darren Turner, kierowca Astona Martina.
Emocji nie krył też Christoffer Nygaard, kierujący Koenigseggiem: „Zawsze wiedziałem, że wyścig z moimi własnymi możliwościami będzie nie lada wyzwaniem. Starałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w walce przeciwko innym rywalom. Pobicie mojego klona, choć zaledwie o 0,8 sekundy, przyniosło mi niesamowitą satysfakcję”.
Zapraszamy do obejrzenia filmów z obu przejazdów:
Źródło: Materiały prasowe Castrol
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.