REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścigi z własnymi klonami

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol

REKLAMA

REKLAMA

Czy możliwy jest wyścig na torze z własnym klonem? Castrol udowodnił, że tak i to nie tylko w wirtualnej rzeczywistości!

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami! Wzięli w nim udział dwaj doświadczeni kierowcy, którzy zasiedli za kierownicami Koenigsegg’a One:1 oraz Astona Martina Vulcan.

REKLAMA

REKLAMA

Duński kierowca testowy marki Koenigsegg, Christoffer Nygaard, zasiadł za kierownicą modelu One:1 – jednego z 6 takich samochodów na całym świecie, wyróżniającego się niespotykanym stosunkiem mocy do masy.

Z kolei brytyjska gwiazda wyścigów i dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, Darren Turner, poprowadził wykonanego w całości z włókna węglowego Astona Martina Vulcan – jeden z 24 wyprodukowanych egzemplarzy. Darren jest jedną z 7 osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem. 

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!

Castrol

castrol

REKLAMA

Tworzenie klonów

Do stworzenia klonów obu kierowców i samochodów posłużył specjalnie skonstruowany symulator. Castrol współpracował w tym zakresie z firmą Rewind – jednymi z najlepszych ekspertów od wirtualnej rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Symulator połączył w sobie efekty dźwiękowe oraz najnowocześniejszy system reakcji na dotyk, dzięki czemu daje on doskonałe wyczucie drogi i silnika oraz wrażenia ruchowe. Przeprowadzono dokładną analizę supersamochodów, biorąc pod uwagę rozmiar i masę opon, aerodynamikę pojazdu, warunki pogodowe, a nawet siłę dociskającą przy różnych prędkościach, tak aby symulator jak najdokładniej odzwierciedlał prawdziwą jazdę. Jako trasę wybrano tor wyścigowy w hiszpańskim Ascari. Podczas przejazdów obu kierowców na symulatorze zlokalizowanym w Londynie zebrano wszelkie dane, z których stworzono wirtualne klony.

Przejazd po torze w Ascari

Kolejnym etapem były przejazdy po pętli Ascari już nie na symulatorze ale w rzeczywistości. Hiszpański tor jest niezwykle wymagający, liczy 5425 m, ma 25 trudnych zakrętów, a jego trasa przebiega przez wzniesienia i wyskocznie.

Do silników obu samochodów dodano najnowszy olej Castrol Edge Supercar. Czy kierowcom udało się uzyskać lepsze wyniki niż na symulatorach i pokonać swoje klony w starciu na torze? Tak, a co więcej z ich wypowiedzi wiemy, że się przy okazji doskonale bawili. „Jeżeli najlepszy czas okrążenia ma zostać pobity, wszelkie ograniczenia samochodu i kierowcy muszą zostać przekroczone w każdym aspekcie.  Wsparcie Castrol EDGE podczas wyścigu w jednym z najszybszych supersamochodów świata daje pewność, która umożliwia wzniesienie się na ekstremalne wyżyny możliwości zarówno własnych, jak i maszyny. Pobicie mojego najlepszego czasu o 1,1 sekundy dało mi ogromną dawkę adrenaliny”. powiedział Darren Turner, kierowca Astona Martina.

Emocji nie krył też Christoffer Nygaard, kierujący Koenigseggiem: „Zawsze wiedziałem, że wyścig z moimi własnymi możliwościami będzie nie lada wyzwaniem. Starałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w walce przeciwko innym rywalom. Pobicie mojego klona, choć zaledwie o 0,8 sekundy, przyniosło mi niesamowitą satysfakcję”.

Zapraszamy do obejrzenia filmów z obu przejazdów:

Źródło: Materiały prasowe Castrol

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA