REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wyścigi z własnymi klonami

Tomasz Korniejew
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol

REKLAMA

REKLAMA

Czy możliwy jest wyścig na torze z własnym klonem? Castrol udowodnił, że tak i to nie tylko w wirtualnej rzeczywistości!

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami! Wzięli w nim udział dwaj doświadczeni kierowcy, którzy zasiedli za kierownicami Koenigsegg’a One:1 oraz Astona Martina Vulcan.

REKLAMA

Duński kierowca testowy marki Koenigsegg, Christoffer Nygaard, zasiadł za kierownicą modelu One:1 – jednego z 6 takich samochodów na całym świecie, wyróżniającego się niespotykanym stosunkiem mocy do masy.

Z kolei brytyjska gwiazda wyścigów i dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, Darren Turner, poprowadził wykonanego w całości z włókna węglowego Astona Martina Vulcan – jeden z 24 wyprodukowanych egzemplarzy. Darren jest jedną z 7 osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem. 

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!

Castrol

castrol

Tworzenie klonów

Do stworzenia klonów obu kierowców i samochodów posłużył specjalnie skonstruowany symulator. Castrol współpracował w tym zakresie z firmą Rewind – jednymi z najlepszych ekspertów od wirtualnej rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Symulator połączył w sobie efekty dźwiękowe oraz najnowocześniejszy system reakcji na dotyk, dzięki czemu daje on doskonałe wyczucie drogi i silnika oraz wrażenia ruchowe. Przeprowadzono dokładną analizę supersamochodów, biorąc pod uwagę rozmiar i masę opon, aerodynamikę pojazdu, warunki pogodowe, a nawet siłę dociskającą przy różnych prędkościach, tak aby symulator jak najdokładniej odzwierciedlał prawdziwą jazdę. Jako trasę wybrano tor wyścigowy w hiszpańskim Ascari. Podczas przejazdów obu kierowców na symulatorze zlokalizowanym w Londynie zebrano wszelkie dane, z których stworzono wirtualne klony.

Przejazd po torze w Ascari

Kolejnym etapem były przejazdy po pętli Ascari już nie na symulatorze ale w rzeczywistości. Hiszpański tor jest niezwykle wymagający, liczy 5425 m, ma 25 trudnych zakrętów, a jego trasa przebiega przez wzniesienia i wyskocznie.

REKLAMA

Do silników obu samochodów dodano najnowszy olej Castrol Edge Supercar. Czy kierowcom udało się uzyskać lepsze wyniki niż na symulatorach i pokonać swoje klony w starciu na torze? Tak, a co więcej z ich wypowiedzi wiemy, że się przy okazji doskonale bawili. „Jeżeli najlepszy czas okrążenia ma zostać pobity, wszelkie ograniczenia samochodu i kierowcy muszą zostać przekroczone w każdym aspekcie.  Wsparcie Castrol EDGE podczas wyścigu w jednym z najszybszych supersamochodów świata daje pewność, która umożliwia wzniesienie się na ekstremalne wyżyny możliwości zarówno własnych, jak i maszyny. Pobicie mojego najlepszego czasu o 1,1 sekundy dało mi ogromną dawkę adrenaliny”. powiedział Darren Turner, kierowca Astona Martina.

Emocji nie krył też Christoffer Nygaard, kierujący Koenigseggiem: „Zawsze wiedziałem, że wyścig z moimi własnymi możliwościami będzie nie lada wyzwaniem. Starałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w walce przeciwko innym rywalom. Pobicie mojego klona, choć zaledwie o 0,8 sekundy, przyniosło mi niesamowitą satysfakcję”.

Zapraszamy do obejrzenia filmów z obu przejazdów:

Źródło: Materiały prasowe Castrol

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA