REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol

REKLAMA

REKLAMA

Czy możliwy jest wyścig na torze z własnym klonem? Castrol udowodnił, że tak i to nie tylko w wirtualnej rzeczywistości!

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami! Wzięli w nim udział dwaj doświadczeni kierowcy, którzy zasiedli za kierownicami Koenigsegg’a One:1 oraz Astona Martina Vulcan.

REKLAMA

REKLAMA

Duński kierowca testowy marki Koenigsegg, Christoffer Nygaard, zasiadł za kierownicą modelu One:1 – jednego z 6 takich samochodów na całym świecie, wyróżniającego się niespotykanym stosunkiem mocy do masy.

Z kolei brytyjska gwiazda wyścigów i dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, Darren Turner, poprowadził wykonanego w całości z włókna węglowego Astona Martina Vulcan – jeden z 24 wyprodukowanych egzemplarzy. Darren jest jedną z 7 osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem. 

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!

Castrol

castrol

REKLAMA

Tworzenie klonów

Do stworzenia klonów obu kierowców i samochodów posłużył specjalnie skonstruowany symulator. Castrol współpracował w tym zakresie z firmą Rewind – jednymi z najlepszych ekspertów od wirtualnej rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Symulator połączył w sobie efekty dźwiękowe oraz najnowocześniejszy system reakcji na dotyk, dzięki czemu daje on doskonałe wyczucie drogi i silnika oraz wrażenia ruchowe. Przeprowadzono dokładną analizę supersamochodów, biorąc pod uwagę rozmiar i masę opon, aerodynamikę pojazdu, warunki pogodowe, a nawet siłę dociskającą przy różnych prędkościach, tak aby symulator jak najdokładniej odzwierciedlał prawdziwą jazdę. Jako trasę wybrano tor wyścigowy w hiszpańskim Ascari. Podczas przejazdów obu kierowców na symulatorze zlokalizowanym w Londynie zebrano wszelkie dane, z których stworzono wirtualne klony.

Przejazd po torze w Ascari

Kolejnym etapem były przejazdy po pętli Ascari już nie na symulatorze ale w rzeczywistości. Hiszpański tor jest niezwykle wymagający, liczy 5425 m, ma 25 trudnych zakrętów, a jego trasa przebiega przez wzniesienia i wyskocznie.

Do silników obu samochodów dodano najnowszy olej Castrol Edge Supercar. Czy kierowcom udało się uzyskać lepsze wyniki niż na symulatorach i pokonać swoje klony w starciu na torze? Tak, a co więcej z ich wypowiedzi wiemy, że się przy okazji doskonale bawili. „Jeżeli najlepszy czas okrążenia ma zostać pobity, wszelkie ograniczenia samochodu i kierowcy muszą zostać przekroczone w każdym aspekcie.  Wsparcie Castrol EDGE podczas wyścigu w jednym z najszybszych supersamochodów świata daje pewność, która umożliwia wzniesienie się na ekstremalne wyżyny możliwości zarówno własnych, jak i maszyny. Pobicie mojego najlepszego czasu o 1,1 sekundy dało mi ogromną dawkę adrenaliny”. powiedział Darren Turner, kierowca Astona Martina.

Emocji nie krył też Christoffer Nygaard, kierujący Koenigseggiem: „Zawsze wiedziałem, że wyścig z moimi własnymi możliwościami będzie nie lada wyzwaniem. Starałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w walce przeciwko innym rywalom. Pobicie mojego klona, choć zaledwie o 0,8 sekundy, przyniosło mi niesamowitą satysfakcję”.

Zapraszamy do obejrzenia filmów z obu przejazdów:

Źródło: Materiały prasowe Castrol

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

REKLAMA

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA