REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol

REKLAMA

REKLAMA

Czy możliwy jest wyścig na torze z własnym klonem? Castrol udowodnił, że tak i to nie tylko w wirtualnej rzeczywistości!

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami! Wzięli w nim udział dwaj doświadczeni kierowcy, którzy zasiedli za kierownicami Koenigsegg’a One:1 oraz Astona Martina Vulcan.

REKLAMA

REKLAMA

Duński kierowca testowy marki Koenigsegg, Christoffer Nygaard, zasiadł za kierownicą modelu One:1 – jednego z 6 takich samochodów na całym świecie, wyróżniającego się niespotykanym stosunkiem mocy do masy.

Z kolei brytyjska gwiazda wyścigów i dwukrotny zwycięzca 24h Le Mans, Darren Turner, poprowadził wykonanego w całości z włókna węglowego Astona Martina Vulcan – jeden z 24 wyprodukowanych egzemplarzy. Darren jest jedną z 7 osób na świecie, które mają uprawnienia do kierowania tym supersamochodem. 

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!

Castrol

castrol

REKLAMA

Tworzenie klonów

Do stworzenia klonów obu kierowców i samochodów posłużył specjalnie skonstruowany symulator. Castrol współpracował w tym zakresie z firmą Rewind – jednymi z najlepszych ekspertów od wirtualnej rzeczywistości.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Symulator połączył w sobie efekty dźwiękowe oraz najnowocześniejszy system reakcji na dotyk, dzięki czemu daje on doskonałe wyczucie drogi i silnika oraz wrażenia ruchowe. Przeprowadzono dokładną analizę supersamochodów, biorąc pod uwagę rozmiar i masę opon, aerodynamikę pojazdu, warunki pogodowe, a nawet siłę dociskającą przy różnych prędkościach, tak aby symulator jak najdokładniej odzwierciedlał prawdziwą jazdę. Jako trasę wybrano tor wyścigowy w hiszpańskim Ascari. Podczas przejazdów obu kierowców na symulatorze zlokalizowanym w Londynie zebrano wszelkie dane, z których stworzono wirtualne klony.

Przejazd po torze w Ascari

Kolejnym etapem były przejazdy po pętli Ascari już nie na symulatorze ale w rzeczywistości. Hiszpański tor jest niezwykle wymagający, liczy 5425 m, ma 25 trudnych zakrętów, a jego trasa przebiega przez wzniesienia i wyskocznie.

Do silników obu samochodów dodano najnowszy olej Castrol Edge Supercar. Czy kierowcom udało się uzyskać lepsze wyniki niż na symulatorach i pokonać swoje klony w starciu na torze? Tak, a co więcej z ich wypowiedzi wiemy, że się przy okazji doskonale bawili. „Jeżeli najlepszy czas okrążenia ma zostać pobity, wszelkie ograniczenia samochodu i kierowcy muszą zostać przekroczone w każdym aspekcie.  Wsparcie Castrol EDGE podczas wyścigu w jednym z najszybszych supersamochodów świata daje pewność, która umożliwia wzniesienie się na ekstremalne wyżyny możliwości zarówno własnych, jak i maszyny. Pobicie mojego najlepszego czasu o 1,1 sekundy dało mi ogromną dawkę adrenaliny”. powiedział Darren Turner, kierowca Astona Martina.

Emocji nie krył też Christoffer Nygaard, kierujący Koenigseggiem: „Zawsze wiedziałem, że wyścig z moimi własnymi możliwościami będzie nie lada wyzwaniem. Starałem się bardziej niż kiedykolwiek wcześniej w walce przeciwko innym rywalom. Pobicie mojego klona, choć zaledwie o 0,8 sekundy, przyniosło mi niesamowitą satysfakcję”.

Zapraszamy do obejrzenia filmów z obu przejazdów:

Źródło: Materiały prasowe Castrol

Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Z okazji premiery rynkowej nowego oleju Castrol Edge Supercar, Castrol zorganizował wyjątkowe wydarzenie - wyścig kierowców rajdowych z ich własnymi klonami!
castrol
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

REKLAMA

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA