Wystawa Porsche w Berlinie - zobacz i przetestuj!
REKLAMA
REKLAMA
Porsche - obejrzyj i przetestuj
REKLAMA
Firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG uruchomiła dziś w Berlinie specjalną wystawę „Fascination Sports Cars - The Future of Performance”, czyli „Fascynacja sportowymi samochodami – przyszłość osiągów”. Na jej gości czeka siedem wyjątkowych pojazdów, które od chwili swojego debiutu nieprzerwanie fascynują entuzjastów motoryzacji. Jest wśród nich roadster 718 Boxster, po raz pierwszy prezentowany w Niemczech.
REKLAMA
„Po raz pierwszy miłośnicy motoryzacji mają okazję, by zajrzeć do świata naszej marki w stolicy Niemiec” – podkreśla Achim Stejskal, szef Muzeum Porsche. „Równocześnie odwiedzający mogą w interaktywnej formie poznać naszą wizję: »The Future of Performance«, czyli przyszłość osiągów”. Gości wystawy wita model 550 Spyder, symbolizujący początki firmy Porsche w sporcie motorowym i rozwój jej charakterystycznego DNA. Ten otwarty, sportowy wóz z centralnie umieszczonym silnikiem zyskał legendarną pozycję, którą przede wszystkim zawdzięcza sukcesom w wyścigach w latach 50. Naprzeciwko stoi 918 Spyder - ucieleśnienie DNA sportowego samochodu przyszłości. Jako pierwszy pojazd z międzynarodową homologacją do użytku na otwartych drogach „918” złamała 7-minutową barierę czasu okrążenia Północnej Pętli toru Nürburgring - potrzebowała na to dokładnie 6 minut i 57 sekund. Po mieście można nią jeździć bez emitowania szkodliwych substancji, niemal w zupełnej ciszy.
Zobacz też: Porsche 911 w specjalnej wersji R - dla najbardziej wymagających
REKLAMA
Spojrzenie Porsche na przyszłość reprezentuje grupa modeli z aktualnej oferty producenta. Przykładowo, na gości czeka 718 Boxster, nowy, dwuosobowy roadster z centralnie umieszczonym silnikiem, debiutujący 20 lat po premierze pierwszej odsłony tego modelu. Zaktualizowane oznaczenie nawiązuje do tradycji montowanych centralnie 4-cylindrowych jednostek typu bokser w sportowych modelach 718, które w latach 50. i 60. odniosły liczne sukcesy w wyścigach, między innymi w legendarnych Targa Florio oraz Le Mans. Sercem najnowszej „718” jest nowo opracowany, 4-cylindrowy bokser z turbodoładowaniem. W pokazowym egzemplarzu ma on 2l pojemności i rozwija moc 220 kW (300 KM). To pierwsza publiczna prezentacja 718 Boxster w Niemczech przed rynkową premierą modelu w Europie, zaplanowaną na 30 kwietnia.
Od 1963 roku Porsche zbudowało siedem pokoleń modelu 911, najlepiej sprzedającego się samochodu sportowego na świecie. W Berlinie na fanów „911” czekają nowe Porsche 911 Carrera Coupé oraz 911 Carrera Cabriolet. Po raz pierwszy napędzane silnikami biturbo, najnowsze wcielenia sportowej ikony wyznaczają kolejne standardy osiągów i efektywności. Ewolucyjny design z dodatkowo wyostrzonymi liniami sprawia, że 911 Carrera prezentuje się jeszcze atrakcyjniej. Ponadto, goście wystawy mogą zobaczyć model bardzo szczególny: Porsche 911 GT3 RS, które bardziej niż kiedykolwiek zaciera granice między ulicznymi autami sportowymi a maszynami wyścigowymi. Wyposażono je w maksimum rozwiązań technologicznych ze świata motorsportu, jakimi obecnie może dysponować homologowana do użytku drogowego „911”.
Jest też nie lada gratka dla miłośników wyścigów. To Porsche 919 Hybrid, które zdominowało ubiegłoroczny sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC (World Endurance Championship). Zaledwie w drugim roku startów po powrocie do rywalizacji w klasie prototypów Le Mans, LMP1, „919” z numerami 17, 18 i 19 zdobyły trzy najważniejsze trofea w sezonie: tytuły mistrzowskie w tabeli konstruktorów i kierowców oraz czołową lokatę w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. I właśnie zwycięski egzemplarz z zeszłorocznego maratonu Le Mans, prowadzony przez ekipę fabrycznych kierowców Porsche: Earla Bambera, Nico Hülkenberga i Nicka Tandy'ego, można oglądać w Berlinie.
Zobacz też: Porsche 911 Turbo i 911 Turbo S modele na 2016 r.
Poza siedmioma modelami Porsche na wystawie „Fascination Sports Cars” prezentowane są najnowsze rozwiązania technologiczne oraz eksponaty interaktywne. Przykładowo, do przybliżenia tajników Porsche E-Performance wykorzystywane są hologramy 3D. Imponujące animacje w trzech wymiarach ilustrują najważniejsze osiągnięcia w tej dziedzinie na przykładzie modeli Panamera S E-Hybrid, 918 Spyder oraz prototypu Mission E. Co więcej, odwiedzający mogą osobiście przetestować nową aplikację Porsche Connect na przykładzie 718 Boxster „zaparkowanego” w specjalnym kąciku poświęconym funkcjom łączności. Przy „stole inspiracji” mogą z kolei skonfigurować swoje własne Porsche albo poznać technologie, jakie trafią do sportowych aut przyszłości. Ponadto, czeka na nich obrotowy model silnika z obecnego 911 Turbo S. Podczas wizyty w Forum Grupy Volkswagen DRIVE zainteresowani mają też okazję sprawdzić własne poziom mocy, ładując energią „kartę wydajności” na sześciu interaktywnych ekspozycjach. Ci, którzy zdołają uzyskać 100-procentowy wynik, otrzymają pamiątkowy upominek. Na końcu wystawy fani Porsche mogą przymierzyć się do nowego 911 Cabriolet i sfotografować się za jego kierownicą.
Zobacz też: Ile kosztuje nowe Porsche 718 Boxster w Polsce?
Szczególne doświadczenie obcowania z marką Porsche daje możliwość wynajęcia aut z obecnej gamy modelowej. W ramach koncepcji mobilności „Porsche Drive” zainteresowani mogą zwiedzić Berlin za kierownicą wybranego modelu Porsche, np. 911, Boxster lub Cayman, i cieszyć się fascynującymi doznaniami z jazdy w wybranym przedziale czasowym – od jednej godziny do maksymalnie jednego tygodnia. Punkt wynajmu, odbioru i zdawania pojazdów mieści się przy Forum Grupy Volkswagen DRIVE, w sercu Berlina. Więcej informacji znajduje się pod adresem: www.drive.porsche.com.
Ponadto, wystawa będzie jedną z atrakcji berlińskiej nocy designu - „Nachtschicht – Berlin Design Night”, organizowanej 3 czerwca. Do północy zwiedzający będą mogli zajrzeć za kulisy lokalnych galerii, studiów projektowych, salonów i atelier. Tego wieczoru w Forum Grupy Volkswagen DRIVE swoje prace zaprezentują styliści firmy Porsche.
Źródło: materiały prasowe Porsche
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.