REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Warszawa będzie mieć 60 nowych autobusów Solaris

Solaris Urbino
Solaris Urbino
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

W ramach umowy leasingowej pomiędzy Miejskimi Zakładami Autobusowymi a konsorcjum Solaris Bus & Coach S.A. oraz Millennium Leasing Sp. z o.o., Warszawa otrzyma w formie dzierżawy 60 nowych autobusów Solaris. Kontrakt oszacowano na kwotę 107 mln zł.

Nowe autobusy dla Warszawiaków

Zamówienie dotyczy dostawy sześćdziesięciu nowoczesnych autobusów marki Solaris Urbino. Będą to niskopodłogowe, przegubowe pojazdy o długości osiemnastu metrów. Dzierżawa pojazdów została przewidziana na 71 miesięcy. Wartość kontraktu to ponad 107 mln zł.

REKLAMA

- Ilość Solarisów w naszej flocie dochodzi do tysiąca pojazdów – jest to marka zdecydowanie dominująca w Miejskich Zakładach Autobusowych. Mamy nadzieję, że kolejne autobusy z Bolechowa również będą spełniały wymagania nasze i pasażerów – stwierdził Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych.

Zobacz też: Solaris dostarczy tramwaje do Lipska

REKLAMA

- Widok Solarisów w Warszawie to dla nas powód do dumy. Decyzja o wynajmie sześćdziesięciu ekologicznych, niskopodłogowych autobusów pokazuje, że Zarząd Miejskich Zakładów Autobusowych konsekwentnie realizuje działania na rzecz rozwoju komunikacji miejskiej w Warszawie z korzyścią przede wszystkim dla mieszkańców  – powiedział dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris. 

- Wieloletnie doświadczenie w finansowaniu różnego rodzaju środków transportu, w tym także komunikacji miejskiej, umożliwia nam po raz kolejny odpowiedzieć na potrzeby zgłaszane przez rynek.  Realizujemy inwestycje, które mają szansę podnieść standard życia mieszkańców dużych miast. Teraz podpisaliśmy nowy, wspólny kontrakt z naszym wieloletnim partnerem, firmą Solaris Bus & Coach. Jesteśmy przekonani, że będzie miał pozytywny wpływ na komfort podróżowania warszawiaków – dodał Wojciech Rybak, Prezes Millennium Leasing.

REKLAMA

Podobnie jak osiemdziesiąt Solarisów zamówionych przez MZA w maju tego roku, nowe autobusy zostaną wyposażone między innymi w panele fotowoltaiczne. Zamontowane na dachu baterie słoneczne będą wspomagać instalację elektryczną przy włączonym silniku, a także podczas postojów na przystanku końcowym. W ten sposób uda się zmniejszyć zużycie paliwa w pojazdach, co jest istotne ze względu na wciąż rosnące zapotrzebowanie na energię. Jest to spowodowane coraz bardziej rozbudowanymi systemami monitoringu, pracą klimatyzacji i monitorów LCD.

W warszawskich autobusach zamontowane zostaną silniki DAF/PACCAR spełniające najnowszą normę emisji spalin Euro6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa 6. Przewidziano także dodatkową przestrzeń dla wózków dziecięcych i inwalidzkich. Pasażerowie będą mogli korzystać z dobrze już znanych udogodnień Solarisów - klimatyzacji, ekranów informacyjnych LCD i ekologicznego oświetlenia LED. Bezpieczeństwo pasażerów i kierowcy zapewni zaawansowany system monitoringu złożony z pięciu kamer zainstalowanych na zewnątrz i pięciu umieszczonych wewnątrz autobusu. Nowością będą urządzenia o nazwie alcolock uniemożliwiające uruchomienie pojazdu nietrzeźwym kierowcom. Do elementów dodatkowego wyposażenia należą przyciski „przystanku na żądanie” oznaczone napisem „STOP” nadrukowanym alfabetem Braille’a.

Solarisy na stałe wpisały się w warszawski krajobraz. Po ulicach stolicy jeździ już ponad tysiąc pojazdów tej marki. Warto wspomnieć, że pod koniec września bieżącego roku producent zakończył dostawę dziesięciu autobusów elektrycznych. Do końca roku do Warszawy trafi również dwadzieścia autobusów Urbino 12 i sześćdziesiąt Urbino 18.

Źródło: materiały prasowe Solaris

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA