REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zmniejszyć emisję CO2 na lotniskach?

Subskrybuj nas na Youtube
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi

REKLAMA

REKLAMA

Aby zmniejszyć poziom emisji CO2 na lotnisku we Frankfurcie, jego włodarze zakupili Mitsubishi Outlandery PHEV czyli hybrydowe auta typu SUV. Jakie dokładnie korzyści mają przynieść nowe auta lotnisku?

Mitsubishi Outlander PHEV na lotnisku we Frankfurcie

Mitsubishi Outlander PHEV, pierwszy na świecie hybrydowy SUV z elektrycznym napędem na 4 koła, rozpoczął pracę na trzecim największym europejskim lotnisku we Frankfurcie. Od niedawna ta najpopularniejsza hybryda typu plug-in w Finlandii, odgrywa także ważną rolę na lotnisku Helsinki-Vantaa.

REKLAMA

Outlander PHEV na lotnisku: co będzie tam robił?

Na lotnisku we Frankfurcie - największym niemieckim porcie lotniczym i jednym z trzech największych w Europie, operator portu lotniczego testuje w codziennej eksploatacji pierwszy na świecie hybrydowy samochód w wersji SUV -Mitsubishi Outlander PHEV. Dzięki zastosowaniu tych innowacyjnych samochodów operator lotniska wzmacnia swoją strategię zrównoważonego rozwoju, w szczególności w zakresie redukcji emisji CO2. Personel zarządzania flotą przetestuje w pierwszej kolejności dwa nowe Outlandery PHEV w ramach rozszerzonej próby terenowej. Te przyjazne dla środowiska pojazdy weszły do użytku w operacyjnym obszarze działalności, a także w charakterze „pojazdu wahadłowego” dla pasażerów terminalu do obsługi lotnictwa ogólnego. Uwzględniając ich łączone systemy napędowe i optymalny zasięg funkcjonalny, obszar lotniska jest idealnym poligonem doświadczalnym do testowania Outlanderów PHEV. Dział zarządzania flotą lotniska postrzega siebie jako „laboratorium doświadczalne” alternatywnych systemów napędowych, mające na celu redukcję emisji w przestrzeni wokół samolotów. Sekcja ta już od 2010 roku wykorzystuje do zadań obsługi naziemnej elektryczne Mitsubishi i-MiEV, jako pierwsze masowo produkowane pojazdy elektryczne koncernu Mitsubishi. Są one używane między innymi jako pojazdy pilotujące specjalne transporty i sprawdziły się w trudnych codziennych sytuacjach. Spółka Fraport AG korzysta obecnie na lotnisku we Frankfurcie z floty około 3000 pojazdów silnikowych, z czego 15% stanowi flota zelektryfikowana. Peter Doepgen, odpowiedzialny w Ministerstwie Gospodarki Hesji za sektor pojazdów elektrycznych, przyjął z zadowoleniem zastosowanie pojazdów elektrycznych na lotnisku: „Wykorzystanie pojazdów elektrycznych na przedpolu lotniska pozwala zredukować emisję CO2 i pozostałe typy emisji. Dalsze wykorzystanie pojazdów elektrycznych uzupełnia szerokie spektrum środków, które będą wykorzystywane przy wsparciu rządu kraju Hesji w ramach projektu E-PORT-AN”.

Zobacz też: Auto z gwarancją do 300 000 km - Mitsubishi Outlander po liftingu

REKLAMA

Jerome Konn-Kruse, kierownik logistyki obsługi naziemnej (BVD) ze spółki Fraport AG, podkreślił nieustanne wysiłki spółki Fraport AG zmierzające do redukcji emisji na przedpolu wokół strefy obsługi statku powietrznego, dzięki wykorzystaniu pojazdów o alternatywnych napędach. „Jesteśmy to winni także ponad siedmiu tysiącom pracowników służb naziemnych”.

„Cieszy nas szczególnie to, że pierwszy hybrydowy SUV na świecie zdaje obecnie swój egzamin praktyczny na jednym z największych lotnisk międzynarodowych. Rozwój i sprzedaż pojazdów elektrycznych na dużą skalę nie jest dla nas celem samym w sobie, lecz stanowi część jasno określonej strategicznej wizji przyszłych form mobilności”, podkreślił dyrektor zarządzający MMD Automobile GmbH, Werner H. Frey. „Mitsubishi Motors zobowiązała się do przyjęcia odpowiedzialności za środowisko naturalne i zamierza do roku 2020 zwiększyć udział pojazdów elektrycznych w produkcji ogółem do 20%, dążąc tym samym do zmniejszenia emisji CO2 w całej flocie w tym czasie o 50% poniżej poziomu z 2005 roku”, powiedział Frey.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samochód typu "Follow me": do czego służy?

Mitsubishi Outlander PHEV dostarczony operatorowi Finavia jest wykorzystywany, jako samochód „follow me”, który prowadzi samoloty na właściwe stanowisko postojowe.

Cechy Mitsubishi Outlandera PHEV czynią go idealnym autem do wymagających zadań. Na płycie lotniska przejazdy są zwykle bardzo krótkie, jednak czasem konieczne jest natychmiastowe przyspieszenie do pełnej prędkości. W takich sytuacjach zaletą jest wysoki moment obrotowy generowany przez silnik elektryczny. Atutem Outlandera PHEV jest również napęd na cztery koła, niskie zużycie paliwa, dobra widoczność oraz bezgłośny napęd hybrydowy. Samochód został dodatkowo przystosowany do pracy na lotnisku. Jego wyposażenie obejmuje m.in. lampy ostrzegawcze, trzy odbiorniki radiokomunikacji lotniczej oraz transponder dla radaru ruchu naziemnego i powietrznego. Port lotniczy Helsinki-Vantaa obsługuje rocznie około 15 milionów pasażerów.

Źródło: materiały prasowe Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV
Mitsubishi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA