Przyszłość motoryzacji wg firmy BOSCH

REKLAMA
REKLAMA
Warto pamiętać, że to właśnie BOSCH wdrożył do seryjnej produkcji takie systemy bezpieczeństwa jak np. ABS (w Mercedesie W116) czy debiutujący w 1995 roku ESP. Poza tym, we współpracy z koncernem FIAT zaprojektował nowoczesny system common rail, który w 1997 roku pojawił się we włoskiej Alfie Romeo 156. W tym samym roku ten sam rodzaj wtrysku paliwa zadebiutował w Mercedesie E220 CDI.
REKLAMA
Wyniki finansowe firmy Bosch
REKLAMA
Wrześniowa konferencja rozpoczęła się od przedstawienia wyników finansowych niemieckiej firmy osiągniętych w 2011 roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym, BOSCH uzyskał 9% wzrost obrotów (łącznie wyniosły one 51,9mld Euro), stworzył 19 012 nowych miejsc pracy, a nakłady na rozwój i badania pochłonęły 4,2mld Euro. Do urzędu patentowego firma zgłosiła łącznie 4126 pomysłów, czyli średnio 16 patentów dziennie. Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch sp. z o.o, potwierdziła także dobre prognozy na kolejny rok funkcjonowania firmy w Polsce. Mimo że sprzedaż nowych aut w naszym kraju wyraźnie spada, to jednak rosnący rynek pojazdów używanych sprawia, że zainteresowanie częściami zamiennymi produkowanymi przez koncern Bosch sukcesywnie rośnie.
W dalszej części spotkania głos zabrał m.in. Sławomir Kosek z działu Automotive Aftermarket, który przypomniał m.in. o konieczności stałej poprawy jakości silników pod względem spełniania przez nie norm czystości spalin. Od 2012 roku średni poziom emisji CO2 do atmosfery nie może przekroczyć 130g CO2/km. Docelowo poziom ten ma ulec obniżeniu do poziomu 95g CO2/km w 2020roku.
Zobacz też: Audi rozpoczyna budowę „Audi driving experience center“
Nowoczesne układy wtrysku paliwa
Aby to osiągnąć konieczna jest poprawa wydajności obecnych silników spalinowych oraz udoskonalenie samochodów napędzanych energią elektryczną. Realizacja pierwszego celu wyraża się poprzez wprowadzanie kolejnych udoskonalonych generacji wtrysku paliwa. Przekonywał o tym Zbigniew Pilewski, który dumnie prezentował system Common Rail IV-generacji stosowany w autach ciężarowych. Dla osiągnięcia wysokich osiągów i redukcji spalania potrafi on dostarczać paliwo pod ciśnieniem 2500 bar, wykorzystując do tego celu piezoelektryczne wtryskiwacze.
ESP 9
REKLAMA
Wraz z udoskonalaniem jednostek napędowych firma BOSCH rozwija także samochodowe systemy bezpieczeństwa. Najnowsza IX-ta generacja ESP wyróżnia się przede wszystkim za sprawą wysokoefektywnej pompy powrotnej, która w przeciwieństwie do aktualnych układów stabilizacji toru jazdy, posiada nie dwa a sześć tłoków generujących odpowiednie ciśnienie w układzie. W porównaniu do swoich poprzedników system ESP 9 jest lżejszy, wydajniejszy i za sprawą dwóch dodatkowych czujników ciśnienia, zapewnia bardziej precyzyjną pracę, adekwatną do danej sytuacji. W najbogatszej wersji ESP 9 premium, układ ten umożliwia realizację szeregu dodatkowych funkcji takich jak wspomaganie jazdy na wzniesieniu, aktywną kontrolę prędkości czy odległości od poprzedzającego pojazdu.
Na koniec organizatorzy przedstawili Centrum Szkoleniowe BOSCH, w którym kształcą się specjaliści w zakresie m.in. diagnostyki pojazdów benzynowych i diesla, układów hamulcowych i bezpieczeństwa. Zaprezentowano także bolid zespołu WUT Racing, opracowany przez studentów Politechniki Warszawskiej, którym już 14 września wystartują oni w prestiżowych zawodach Formuła SAE Italy na torze Varano de’ Melegari. Młodym konstruktorom życzymy powodzenia!
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA