REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przyszłość motoryzacji wg firmy BOSCH

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
W 2011 roku firma Bosch opatentowała 4126 rozwiązań, czyli średnio 16-cie dziennie.
W 2011 roku firma Bosch opatentowała 4126 rozwiązań, czyli średnio 16-cie dziennie.
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Konferencja zorganizowana 5 września przez firmę BOSCH, była okazją do zaprezentowania zarówno nowych rozwiązań, które wprowadziła ona w ostatnim czasie na rynek, jak i przypomnienia jej największych dotychczasowych osiągnięć.

Warto pamiętać, że to właśnie BOSCH wdrożył do seryjnej produkcji takie systemy bezpieczeństwa jak np. ABS (w Mercedesie W116) czy debiutujący w 1995 roku ESP. Poza tym, we współpracy z koncernem FIAT zaprojektował nowoczesny system common rail, który w 1997 roku pojawił się we włoskiej Alfie Romeo 156. W tym samym roku ten sam rodzaj wtrysku paliwa zadebiutował w Mercedesie E220 CDI.

REKLAMA

Wyniki finansowe firmy Bosch

REKLAMA

Wrześniowa konferencja rozpoczęła się od przedstawienia wyników finansowych niemieckiej firmy osiągniętych w 2011 roku. W porównaniu z rokiem ubiegłym, BOSCH uzyskał 9% wzrost obrotów (łącznie wyniosły one 51,9mld Euro), stworzył 19 012 nowych miejsc pracy, a nakłady na rozwój i badania pochłonęły 4,2mld Euro. Do urzędu patentowego firma zgłosiła łącznie 4126 pomysłów, czyli średnio 16 patentów dziennie. Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch sp. z o.o, potwierdziła także dobre prognozy na kolejny rok funkcjonowania firmy w Polsce. Mimo że sprzedaż nowych aut w naszym kraju wyraźnie spada, to jednak rosnący rynek pojazdów używanych sprawia, że zainteresowanie częściami zamiennymi produkowanymi przez koncern Bosch sukcesywnie rośnie.

W dalszej części spotkania głos zabrał m.in. Sławomir Kosek z działu Automotive Aftermarket, który przypomniał m.in. o konieczności stałej poprawy jakości silników pod względem spełniania przez nie norm czystości spalin. Od 2012 roku średni poziom emisji CO2 do atmosfery nie może przekroczyć 130g CO2/km. Docelowo poziom ten ma ulec obniżeniu do poziomu 95g CO2/km w 2020roku.

Zobacz też: Audi rozpoczyna budowę „Audi driving experience center“

Nowoczesne układy wtrysku paliwa

Aby to osiągnąć konieczna jest poprawa wydajności obecnych silników spalinowych oraz udoskonalenie samochodów napędzanych energią elektryczną. Realizacja pierwszego celu wyraża się poprzez wprowadzanie kolejnych udoskonalonych generacji wtrysku paliwa. Przekonywał o tym Zbigniew Pilewski, który dumnie prezentował system Common Rail IV-generacji stosowany w autach ciężarowych. Dla osiągnięcia wysokich osiągów i redukcji spalania potrafi on dostarczać paliwo pod ciśnieniem 2500 bar, wykorzystując do tego celu piezoelektryczne wtryskiwacze.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

ESP 9

REKLAMA

Wraz z udoskonalaniem jednostek napędowych firma BOSCH rozwija także samochodowe systemy bezpieczeństwa. Najnowsza IX-ta generacja ESP wyróżnia się przede wszystkim za sprawą wysokoefektywnej pompy powrotnej, która w przeciwieństwie do aktualnych układów stabilizacji toru jazdy, posiada nie dwa a sześć tłoków generujących odpowiednie ciśnienie w układzie. W porównaniu do swoich poprzedników system ESP 9 jest  lżejszy, wydajniejszy i za sprawą dwóch dodatkowych czujników ciśnienia, zapewnia bardziej precyzyjną pracę, adekwatną do danej sytuacji. W najbogatszej wersji ESP 9 premium, układ ten umożliwia realizację szeregu dodatkowych funkcji takich jak wspomaganie jazdy na wzniesieniu, aktywną kontrolę prędkości czy odległości od poprzedzającego pojazdu.

Na koniec organizatorzy przedstawili Centrum Szkoleniowe BOSCH, w którym kształcą się specjaliści w zakresie m.in. diagnostyki pojazdów benzynowych i diesla, układów hamulcowych i bezpieczeństwa. Zaprezentowano także bolid zespołu WUT Racing, opracowany przez studentów Politechniki Warszawskiej, którym już 14 września wystartują oni w prestiżowych zawodach Formuła SAE Italy na torze Varano de’ Melegari. Młodym konstruktorom życzymy powodzenia!

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA