REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi R8 e-tron ustanawia rekord na Nürburgringu!

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Audi R8 e-tron, napędzany energią elektryczną, ustanowił rekordowy czas przejazdu po torze Nurburgring. Jego wynik 8:09,099 minuty to najlepszy jak dotąd rezultat, osiągnięty wśród seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym.

Północna Pętla to obecnie najpopularniejszy poligon doświadczalny dla wprowadzanych na rynek nowych samochodów.  To jak szybko auto wykonany po niej pełny przejazd, staję się później jego chlubną(lub nie) wizytówką.

REKLAMA

Osiągnięty przez Audi R8 rezultat jest jednak imponujący nie tylko jeśli bierzemy pod uwagę tylko auta napędzane energią elektryczną, ale także te spalinowe. Warto przypomnieć, że obecnie najlepszy oficjalny czas uzyskany na tym torze wynosi 7:11,57 min i należy do Gumperta Apollo Sport ,napędzanego benzynowym, 700-konnym silnikiem V8 pochodzącym z Audi.

Za kierownicą Audi R8 e-tron zasiadł Markus Winkelhock, 32-letni kierowca, mieszkający w pobliżu Stuttgartu, zwycięzca rozgrywanego kilka tygodni temu na tym samym torze 24- godzinnego wyścigu.

Auto wyposażone zostało w te same dwa silniki, które trafią pod maski seryjnego odpowiednika R8 e-tron. Łączna ich moc to 280kW, a moment obrotowy 820Nm. Podczas ruszania na tylne koła trafia ponad 490Nm. Największą bolączką aut elektrycznych jest ich niski zasięg. Aby zniwelować ten problem inżynierowie Audi zaprojektowali litowo-jonowy akumulator, magazynujący 49kWh energii elektrycznej. Pozwala on pokonać autu dystans ok. 215km. Kształt akumulatora, przypomina literę T, co umożliwiło ulokować go w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim, a tylną osią. Podczas hamowania jest on doładowywany metodą rekuperacji.

Zobacz też: Volkswagen nagrodzony za silnik 1.4 TSI

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

W aucie sportowym istotna jest masa pojazdu, która decyduje nie tylko o osiągach na prostej, ale przede wszystkim w zakrętach. Aby ją zminimalizować, inżynierowie Audi wykorzystali do budowy nadwozia aluminium i CFRP. Pozwoliło to ograniczyć jego masę (wraz z akumulatorami) do 1780 kg.To przełożyło się na osiągi auta- przyspieszenie 0-100km/h wynosi 4,6 sekundy a prędkość maksymalna 250km/h(normalnie jest ograniczona do 200km/h).

Dla silniejszego zaakcentowania nadziei jaką Audi pokłada w napędzie elektrycznym, koncern postanowił ustanowić kolejny rekord. Prędkość e-trona została zredukowana do 200km/h, a Markus Winkelhock wykonał nim dwa przejazdy po Nürburgringu. Osiągnięte przez niego kolejno czasy, 8:30,873 i 8:26,096 min, były wyraźnie poniżej 9 minut.

"Audi R8 e-tron jest rzecz jasna autem seryjnym, a nie autem wyścigowym z aerodynamicznymi dodatkami“ - podkreśla Markus Winkelhock. „Ale dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i odpowiedniemu dociążeniu tylnej części pojazdu, posiada cechy samochodu sportowego. Moment obrotowy, dzięki któremu silniki elektryczne dają mu taką moc, bije osiągnięcia wszystkich innych aut jakie znam, a to, że nie wydają przy tym żadnych dźwięków, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem.” – podkreśla Winkelhock.

„W chwilach, gdy potrzebna była dobra przyczepność, pomagał mi Torque Vectoring, czyli system selektywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła.“ – dodaje.

Zobacz też: Nagroda dla Forda za silnik 1.0 l EcoBoost

Michael Dick, członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG dumnie podsumował osiągnięcia swojego koncernu.

REKLAMA

„W ciągu paru tygodni podjęliśmy szereg wyzwań i pokazaliśmy przy tym, że z wszystkimi naszymi koncepcjami napędu jesteśmy w ścisłej światowej czołówce. W maju nasze Audi R8 LMS ultra z dziesięciocylindrowym silnikiem wygrało 24-godzinny wyścig na tym samym torze. W połowie czerwca Audi R18 e-tron quattro odniosło triumf podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, co było pierwszym zwycięstwem auta z napędem hybrydowym, odniesionym podczas najtrudniejszej na świecie imprezy tego typu. Teraz Audi R8 e-tron, napędzane wyłącznie elektrycznie, ustanowiło kolejny rekord na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata.“

Aby zapewnić stałą aktualność hasła „Przewaga dzięki technice”, marka z czterema pierścieniami planuje w latach 2012 – 2016 inwestycje w wysokości 13 mld euro, przede wszystkim w nowe produkty i rozwój mocy produkcyjnych. Aktualnie Audi rozbudowuje swój zakład w Győr (Węgry). Od 2013 roku rozpocznie się budowa fabryki w Foshan (Chiny), a od 2016 w Meksyku.

"Wlew" elektrycznego Audi R8 e-tron.
Audi
Układ hamulcowy Audi R8 e-tron.
Audi
Audi R8 e-tron na torze Nürburgring uzyskał rekordowy w swojej klasie czas przejazdu wynoszący 8:09,099 min.
Audi
Kierowcą Audi R8 e-tron był Markus Winkelhock.
Audi
Audi R8 e-tron przyspiesza 0-100km/h w 4,6 sekundy.
Audi
Prędkość maksymalna Audi R8 e-tron na potrzeby bicia rekordu została podniesiona z 200km/h na 250km/h.
Audi
Aby każdy z 73 zakrętów Audi R8 e-tron mogło pokonać jak najszybciej, masa auta została zredukowana do 1780kg.
Audi
Nadwozie Audi R8 e-tron wykonano głównie z aluminium i CFRP.
Audi
Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej , co wystarcza na ok. 215 km jazdy.
Audi
Podczas ruszania z miejsca Audi R8 e-tron na tylnie koła trafia ponad 490N.
Audi
Bok Audi R8 e-tron
Audi
Szyba Audi R8 e-tron
Audi
Przód Audi R8 e-tron
Audi
Tył Audi R8 e-tron 14
Audi
Audi R8 e-tron
Audi
Audi R8 e-tron z kierowcą Markusem Winkelhockiem i Michaelem Dickem, członkiem Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG,
Audi
Audi R8 e-tron pamiątkowe zdjecie.
Audi
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

REKLAMA

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

REKLAMA

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

Jazda na rowerze staje się ulubionym sportem Polaków

Jazda na rowerze z każdym rokiem zyskuje na popularności. Kolarstwo uchodzi za ulubioną aktywność fizyczną Polaków. Rodacy nie zadowalają się już zwykłym "góralem". Ci, którzy planują w najbliższym czasie zaopatrzyć się w dwa kołka kupują kolejny rower albo wymieniają na lepszy.

REKLAMA