Pięć gwiazdek dla maluchów
REKLAMA
REKLAMA
Nowy schemat testów wprowadzono w życie w lutym 2009 roku. Ogólna ocena jest średnią ważoną ocen uzyskanych w czterech kategoriach. Są to: bezpieczeństwo dorosłych (50%), bezpieczeństwo dzieci (20%), bezpieczeństwo pieszych (20%) oraz dostępność systemów wspomagających bezpieczeństwo (10%). Zakwalifikowanie czwartej z wymienionych kategorii do oceny jest możliwe pod warunkiem wprowadzenia systemów wspomagających bezpieczeństwo (VSA w przypadku Hondy) do standardowego wyposażenia 85% modeli z rocznika 2009, przeznaczonych na rynki Unii Europejskiej.
REKLAMA
Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6
„To ważny i napawający dumą moment dla Hyundaia” – powiedział Allan Rushforth, Vice Prezes Hyundai Motor Europe. „Pięć gwiazdek przyznanych Hyundaiowi i20 jest uznaniem dla naszego wysiłku i zaangażowania w dążeniu do zapewnienia klientom maksymalnego bezpieczeństwa. To kolejny sukces naszego samochodu – również rodzinny i30 otrzymał ocenę 5 gwiazdek, potwierdzając najwyższą jakość, jaką oferuje Hyundai swoim klientom. Bogaty pakiet bezpieczeństwa niewątpliwie przyczynił się do popularności Hyundaia i20 w Europie, a pojawienie się niedługo w sprzedaży 3-drzwiowej wersji tego modelu jeszcze dodatkowo wzmocni jego pozycję na rynku” – dodał.
Wyniki Kia Soul – odpowiednio 87% w zakresie ochrony pasażerów dorosłych i 86% w zakresie ochrony dzieci oraz 86% dla wyposażenia bezpieczeństwa – plasują ten model w czołówce najbezpieczniejszych pojazdów segmentu B.
„Inżynierowie Kia tworzyli nowego Soula z myślą o najwyższym stopniu bezpieczeństwa pasażerów w warunkach rzeczywistych. Ich celem od samego początku było osiągnięcie 5-cio gwiazdkowej oceny zarówno w klasyfikacji Euro NCAP jak i w testach amerykańskiej agencji NHTSA. Oba te wyniki są dowodem ogromnych postępów, jakie poczyniliśmy w konstrukcji naszego najnowszego auta.”– dodał Vainamo.
Zobacz też: Honda Civic w WTCC
Jeśli chodzi Hondę, to ocena w testach Euro NCAP, przeprowadzona zgodnie z nowymi zasadami, odzwierciedla jej zaangażowanie w kwestię ogólnego bezpieczeństwa w pojazdach tej marki oraz jest swoistym uznaniem dla długiej tradycji wewnętrznych testów zderzeniowych Hondy. W centrum testów zderzeniowych Hondy w Tochigi analizowane są zderzenia pojazdów o różnych masach i rozmiarach. Na podstawie analiz inżynierowie opracowują systemy, pozwalające zredukować obrażenia wszystkich osób biorących udział w zderzeniu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.