REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Lancer

Maciej Medyj
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Mitsubishi Lancer zdobył najlepszą – 5-gwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez niezależną organizację EURO NCAP propagującą rozwiązania służące zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

REKLAMA

Test po raz pierwszy przeprowadzano według nowych, zaostrzonych zasad. Maksymalna nota pięciu gwiazdek jest wyłącznie w zasięgu tych pojazdów, które w 85% danej gamy modelowej mają system ESP dostępny w wyposażeniu standardowym. W tej edycji testu uczestniczyły modele Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Mazda 6, Toyota iQ, które otrzymały najwyższą ocenę (5 gwiazdek) oraz Citroen C3 Picasso i Subaru Impreza (4 gwiazdki).

REKLAMA

System oceny aut zaostrzono od tego roku w radykalny sposób. Dotąd każdy z przetestowanych modeli otrzymywał trzy oddzielne oceny - za ochronę dorosłych pasażerów, za ochronę dzieci oraz za ochronę pieszych uczestników wypadków. W nowym rankingu każdy model otrzymuje jedną ogólną ocenę, która podobnie jak poprzednia klasyfikacja za ochronę dorosłych pasażerów może wynieść od jednej do pięciu gwiazdek. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślają, że dzięki nowym rozwiązaniom uzyskanie wysokiej oceny tej organizacji przez poszczególnych producentów jest dużo trudniejsze.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Na ogólny rezultat składają się wyniki uzyskane w czterech obszarach: ochrona dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci, pieszych przy zderzeniu z autem, a także ocena aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. W tych czterech kategoriach rezultaty podaje się w ujęciu procentowym. Tegoroczną nowością są również testy przy zderzeniu bocznym, podczas których najczęściej dochodzi do niebezpiecznych urazów kręgów szyjnych i całego kręgosłupa.

Mitsubishi Lancer otrzymał ocenę 81% w zakresie bezpieczeństwa dorosłych, 80% - bezpieczeństwa przewożonych dzieci, 34% - pieszych przy zderzeniu z autem i 71% - w kategorii aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa.

Zobacz też: Euro NCAP podnosi wymagania

REKLAMA

Mitsubishi Lancer to najnowszy model spod znaku Trzech Diamentów, reprezentujący najpopularniejszy w Europie i Polsce segment C. Najważniejsze cechy tego auta, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich, jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia w połączeniu z atrakcyjną ceną. Mieści się on pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Mitsubishi Lancer jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia i pięciu wersjach wyposażenia jako czterodrzwiowy Sedan (z benzynowymi silnikami 1.5 l. (109 KM) i 1.8 l. (143 KM) oraz 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) i pięciodrzwiowy Sportback (z benzynowym silnikiem 1.8 l. (143 KM) i 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) z trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silnik 1.8) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8) oraz 6-biegową manualną (2. DID).

W standardowym wyposażeniu Lancera znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne.

Zobacz też: Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

W wersji Invite, która będzie cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek. We wnętrzu Lancera znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancera Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Lancer Sportback został wprowadzony na polski rynek pod koniec września 2008 a Lancer Sedan z najpopularniejszym silnikiem 1.8 l. zadebiutował pod koniec marca. Pomimo niepełnego roku sprzedaży w Polsce w 2008 roku sprzedano 1458 takie auta, w tym 884 Lancery Sedan i 574 Lancery Sportback.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer Sportback

W tym roku Lancer jest najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku Trzech Diamentów – w styczniu sprzedano 254 sztuk tego modelu w tym 175 Lancerów Sportback i 79 Lancerów Sedan.
Oto dokładna tabela wyników najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP (edycja luty 2009):

Mitsubishi Lancer

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Mazda 6

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 77%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Toyota iQ

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Toyota Avensis

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Citroen C3 Picasso

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 76%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 40%

Subaru Impreza

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA

    Miesiącami szukano sprawcy dziurawienia opon. Odkrycie, kto za tym stoi było zaskakujące

    We włoskim miasteczku od kilku miesięcy szukano sprawcy dziurawienia opon w samochodach. Odkrycia dokonano dzięki nagraniom z kamer monitoringu. Okazało się, że był to pies. Jak to się stało, że zniszczył tyle samochodów?

    Nowy Opel Corsa Hybrid. MHEV pojedzie nawet kilometr na samym prądzie

    Opel Corsa po liftingu po raz pierwszy w historii modelu otrzymał lekką hybrydę. MHEV w niemieckim hatchbacku może mieć 100 lub 136 koni mocy. A to nie koniec dobrych informacji na temat tego auta.

    Opony całoroczne a zimowe. Które są lepsze?

    Opony na zimę to opony zimowe? Dziś to już nie jest takie oczywiste. Zwłaszcza że na rynku pojawił się szereg opon całorocznych. Czy wielosezonówka może stanowić realną alternatywę?

    Mandat za jazdę nieodśnieżonym samochodem w 2023 r. Kara może być liczona w tysiącach

    Jazda nieodśnieżonym samochodem stanowi wykroczenie. A w 2023 r. na kierowców czeka wyjątkowo surowa kara. Bo gdy policjanci zaczną podliczać kolejne składowe wykroczenia, uzbiera się kilka tysięcy złotych. Ładna sumka!

    REKLAMA

    Płatność za paliwo samochodem, czyli aplikacja Skody Pay to Fuel

    Płatność za paliwo samochodem to nowy pomysł Skody. Kierowca po zatankowaniu pojazdu może uruchomić aplikację Pay to Fuel, wsiąść do auta i po prostu odjechać. Płatność dokona się automatycznie i w pełni zdalnie. Jak działa ten system? I jakie są jego wymagania?

    Ukrainiec ukarany za brak prawa jazdy. Choć prawo jazdy miał...

    Ukrainiec został ukarany przez polski sąd za brak prawa jazdy. Dokument wydany w Ukrainie posiadał, ale ten stracił ważność. To jednak mogło nie mieć znaczenia w świetle ustawy przedłużającej jego ważność w Polsce. Tego sąd jednak nie sprawdził. RPO wystąpił z kasacją.

    REKLAMA