REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

5 gwiazdek Euro NCAP dla Mitsubishi Lancer

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Maciej Medyj
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.
Nowy Mitsubishi Lancer otrzymał 5 gwiazdek w teście zderzeniowym Euro NCAP.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Mitsubishi Lancer zdobył najlepszą – 5-gwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym, przeprowadzonym przez niezależną organizację EURO NCAP propagującą rozwiązania służące zapewnieniu bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

REKLAMA

Test po raz pierwszy przeprowadzano według nowych, zaostrzonych zasad. Maksymalna nota pięciu gwiazdek jest wyłącznie w zasięgu tych pojazdów, które w 85% danej gamy modelowej mają system ESP dostępny w wyposażeniu standardowym. W tej edycji testu uczestniczyły modele Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Mazda 6, Toyota iQ, które otrzymały najwyższą ocenę (5 gwiazdek) oraz Citroen C3 Picasso i Subaru Impreza (4 gwiazdki).

REKLAMA

System oceny aut zaostrzono od tego roku w radykalny sposób. Dotąd każdy z przetestowanych modeli otrzymywał trzy oddzielne oceny - za ochronę dorosłych pasażerów, za ochronę dzieci oraz za ochronę pieszych uczestników wypadków. W nowym rankingu każdy model otrzymuje jedną ogólną ocenę, która podobnie jak poprzednia klasyfikacja za ochronę dorosłych pasażerów może wynieść od jednej do pięciu gwiazdek. Przedstawiciele Euro NCAP podkreślają, że dzięki nowym rozwiązaniom uzyskanie wysokiej oceny tej organizacji przez poszczególnych producentów jest dużo trudniejsze.

Zobacz też: Test Mitsubishi Lancer Sedan: Mistrz oszczędności

Na ogólny rezultat składają się wyniki uzyskane w czterech obszarach: ochrona dorosłych pasażerów, przewożonych dzieci, pieszych przy zderzeniu z autem, a także ocena aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. W tych czterech kategoriach rezultaty podaje się w ujęciu procentowym. Tegoroczną nowością są również testy przy zderzeniu bocznym, podczas których najczęściej dochodzi do niebezpiecznych urazów kręgów szyjnych i całego kręgosłupa.

Mitsubishi Lancer otrzymał ocenę 81% w zakresie bezpieczeństwa dorosłych, 80% - bezpieczeństwa przewożonych dzieci, 34% - pieszych przy zderzeniu z autem i 71% - w kategorii aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Euro NCAP podnosi wymagania

REKLAMA

Mitsubishi Lancer to najnowszy model spod znaku Trzech Diamentów, reprezentujący najpopularniejszy w Europie i Polsce segment C. Najważniejsze cechy tego auta, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich, jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenia w połączeniu z atrakcyjną ceną. Mieści się on pomiędzy europejskimi segmentami -C i D- oferując atrakcyjną mieszankę sportowego stylu z przestronnym wnętrzem.

Mitsubishi Lancer jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia i pięciu wersjach wyposażenia jako czterodrzwiowy Sedan (z benzynowymi silnikami 1.5 l. (109 KM) i 1.8 l. (143 KM) oraz 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) i pięciodrzwiowy Sportback (z benzynowym silnikiem 1.8 l. (143 KM) i 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) z trzema skrzyniami biegów: 5-biegową manualną (silnik 1.8) i bezstopniową automatyczną przekładnią CVT (1.8) oraz 6-biegową manualną (2. DID).

W standardowym wyposażeniu Lancera znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne.

Zobacz też: Lancer Sportback - polskie ceny i wyposażenie

W wersji Invite, która będzie cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników i chłodzony schowek. We wnętrzu Lancera znajdziemy także standardowo oferowane sportowe zegary, bagażnik z regulowaną wysokością podłogi, tylne siedzenia składane jednym przyciskiem, wejście AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnętrza. Wszystkie wersje Lancera Sportback zostały wyposażone w system informujący o awaryjnym hamowaniu.

Lancer Sportback został wprowadzony na polski rynek pod koniec września 2008 a Lancer Sedan z najpopularniejszym silnikiem 1.8 l. zadebiutował pod koniec marca. Pomimo niepełnego roku sprzedaży w Polsce w 2008 roku sprzedano 1458 takie auta, w tym 884 Lancery Sedan i 574 Lancery Sportback.

Zobacz też: Mitsubishi Lancer Sportback

W tym roku Lancer jest najlepiej sprzedającym się modelem spod znaku Trzech Diamentów – w styczniu sprzedano 254 sztuk tego modelu w tym 175 Lancerów Sportback i 79 Lancerów Sedan.
Oto dokładna tabela wyników najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP (edycja luty 2009):

Mitsubishi Lancer

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 34%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Mazda 6

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 77%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Toyota iQ

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 71%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Toyota Avensis

- ocena łączna: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Citroen C3 Picasso

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 81%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 76%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 40%

Subaru Impreza

- ocena łączna: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 72%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 57%

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA