Ford Ranger otrzymał 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP
REKLAMA
REKLAMA
Euro NCAP jest największym niezależnym instytutem testów zderzeniowych w Europie. Powstał w 1997 roku i jest wspierany przez rządy niektórych europejskich państw, jak również liczne organizacje motoryzacyjne, konsumenckie i ubezpieczeniowe.
REKLAMA
Ochronę pasażerów Ford Ranger zaliczył na 89 procent (wynik łączny). Jest to najwyższy wynik uzyskany przez samochód typu pickup a także najlepszy rezultat we wszystkich testach pojazdów przeprowadzonych przez instytut Euro NCAP. Nowy Ford Ranger osiągnął najlepszy wynik ze wszystkich przetestowanych samochodów w zakresie ochrony pieszych (81 procent).
Zobacz też: Podwójny jubileusz Forda
„Bezpieczeństwo pojazdów jest jedną z kluczowych wartości w firmie Ford Motor Company, a wyniki tych niezależnych testów zderzeniowych potwierdzają, że nowy Ford Ranger jest nie tylko najbezpieczniejszym pojazdem w swojej klasie, ale także jednym z najwyżej ocenionych samochodów w historii testów Euro NCAP - powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe - Nikt nie chce uczestniczyć w wypadku, ale jeśli dojdzie do najgorszego, nowy Ford Ranger zapewni najwyższą ochronę wszystkim pasażerom, niezależnie od wieku, a także pieszym.”
Badacze z instytutu Euro NCAP określili ogólne wyniki uzyskane przez Forda Ranger jako „niezwykłe” i „imponujące”.
Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP, powiedział: „Dzięki doskonałym wynikom w zakresie ochrony pieszych, Ford Ranger podnosi poprzeczkę bezpieczeństwa w segmencie pickupów, które do tej pory nie były uznawane jako najbezpieczniejsze pojazdy.”
Zobacz też: Sprzedaż Forda w 2011 roku
REKLAMA
W aucie zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości. Zastosowanie elementów pochłaniających energię zderzenia w przedniej, bocznej i tylnej części nadwozia pomaga rozproszyć siły uderzenia z dala od kabiny, co zapewnia pasażerom wysoki poziom ochrony. Nadwozie wraz z nową ramą skonstruowano tak, bu chronić podróżnych w przypadku uderzenia z każdej strony.
„W przypadku nowego Forda Ranger przeprowadziliśmy więcej symulacji zderzeniowych, niż przy opracowywaniu jakiegokolwiek innego modelu naszej firmy. W ten sposób chcieliśmy się upewnić, że wszystkie podzespoły pojazdu odpowiadające za bezpieczeństwo zostały zoptymalizowane - komentował Adam Frost, główny inżynier, Digital Innovation, Ford Asia Pacific and Africa - Przeprowadziliśmy też zakrojone na szeroką skalę testy w rzeczywistych warunkach. Rezultatem naszych starań jest samochód światowej klasy, z którego wszyscy możemy być dumni.”
Pod maską umieszczono sześciokątną strukturę, która redukuje obrażenia głowy przechodnia podczas zderzenia, a także przyjazną pieszym konstrukcję przedniego zderzaka ze zintegrowanymi materiałami absorbującymi energię uderzenia.
Zobacz też: Ford Mondeo przejechał 2161 kilometrów na jednym baku paliwa
Nowy Ford Ranger został wyposażony technologie bezpieczeństwa aktywnego, które pomagają kierowcy uniknąć wypadku.
REKLAMA
Stałą prędkość zjazdu ze wzniesienia zapewnia Hill Descent Control (układ kontroli zjazdu ze wzniesienia), który steruje układem hamulcowym w zależności od zaprogramowanej prędkości. Podczas ruszania pod górę, nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu pomaga układ Hill Launch Assist.
System ESP zastosowany w nowym Fordzie Ranger posiada specjalny tryb offroadowy rozpoznający moment, w którym pickup przemieszcza się w trudnym terenie i modyfikujący ustawienia, tak aby zapewnić najlepszy balans pomiędzy stabilnością a częstotliwością działania systemu.
Samochód będzie dostępny w sprzedaży od listopada 2011 roku.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA