Ford i Honda mają najwięcej wiernych klientów

REKLAMA
REKLAMA
W rankingu sklasyfikowano 34 marki pojazdów. Ford i Honda uzyskały wynik 62%, co oznaczą, że prawie dwie trzecie klientów tych marek jest przywiązana do marki samochodu, który użytkuje. W badaniu uwzględniono udział użytkowników nowych samochodów, którzy wybrali tej samej marki co wcześniej.
REKLAMA
Poniżej lista marek, które uzyskały wynik lepszy niż średnia dla całej branży (48%):
1. Ford: 62%
2. Honda: 62%
3. Hyundai: 60%
4. Lexus: 60%
5. Toyota: 60%
6. Mercedes-Benz: 59%
7. Kia: 58%
8. Subaru: 57%
9. Nissan: 54%
10. BMW: 53%
11. Chevrolet: 52%
Zobacz również: Dzienne LEDy w Volkswagenach
Największy awans na liście odnotowała marka Kia, która poprawiła wynik sprzed roku o 21 punktów procentowych.
Średni wynik przywiązania do marki dla całej branży pozostał bez zmian (48%). W 2010 roku 16 z 34 sklasyfikowanych marek poprawiło notowania w porównaniu z rokiem poprzednim, 14 zanotowało spadek, natomiast cztery miało wynik bez zmian.
Co raz większe znaczenie dla klientów ma przyjemność z jazdy, jaką oferuje dany model, a drugim czynnikiem decydującym jest mały spodek wartości pojazdu.
Zobacz również: Kierowcy kradną blokady na koła
Badanie zostało przeprowadzone na próbie ponad 120 000 amerykańskich użytkowników nowych samochodów. W grupie tej znalazło się około 80 000 tysięcy osób, których poprzedni samochód też został kupiony na rynku pierwotnym.
Źródło: samar
REKLAMA
REKLAMA