REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Focus III otrzyma nowy silnik

Subskrybuj nas na Youtube
Ford Focus kombi Fot. Moto.wieszjak.pl
Ford Focus kombi Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Na tegorocznym Salonie Samochodowym we Frankfurcie Ford ogłosi, które modele zostaną wyposażone w najmniejszy silnik rodziny EcoBoost.

Nowa jednostka ma 3 cylindry i tylko litr pojemności. Jest to najnowszy silnik serii EcoBoost i stanie się on źródłem napędu trzech modeli europejskiej gamy Forda: Focusa, C-Max oraz B-Max.

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie oferowane silniki EcoBoost mają pojemność od 1,6 do 3,5 litra i są montowane w samochodach Forda sprzedawanych na całym świecie.

Silniki EcoBoost są turbodoładowane i mają bezpośredni wytrysk paliwa, a także szereg innych rozwiązań, dzięki którym mogą z powodzeniem zastąpić większe silniki. Mniejsza pojemność silnika zapewnia niższe zużycie paliwa i nie stanowi uszczerbku dla osiągów, emitując przy tym mniej niż 120 g CO2 na km. Najnowszy mały silnik EcoBoost został opracowany przez konstruktorów Centrum Technicznego Forda w Dunton (Wielka Brytania).

Na początku 2012 roku Ford chce wprowadzić na rynek dwie wersje litrowego silnika EcoBoost. Będą one oferowane w europejskiej wersji Focusa. Silnik o mocy 100 i 120 KM będzie współpracował z 5 i 6 – stopniową ręczną skrzynią biegów.

REKLAMA

„Wprowadzenie na rynek Forda Focusa z tak bardzo nowoczesnym silnikiem o stosunkowo małej pojemności, nie tylko potwierdza bardzo poważne zamiary Forda związane z ograniczaniem pojemności i rozmiarów silników, ale także dowodzi najwyższych kwalifikacji konstruktorów Forda oraz wielkich możliwości i ogromnego potencjału technicznego koncernu. Wyprodukowanie 1,0-litrowego silnika benzynowego EcoBoost o tak imponujących osiągach i tak niskim zużyciu paliwa jest dobitnym przykładem tego jak poważnie traktujemy nasze wyzwanie by stać się liderem w produkcji oszczędnych silników” - mówi Graham Hoare, dyrektor generalny działu produkcji silników Ford of Europe.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Jubileusz Dacii Duster

Zastosowanie nowej turbosprężarki zaowocowało krótkim czasem reakcji i możliwością osiągania niemal 250 tys. obrotów na minutę. Pozwala to wyeliminować niekorzystną zwłokę przy przyspieszaniu (tzw. „turbodziurę”) i osiągać wysoki moment, którego maksymalna wartość w wersji o mocy 120 KM wynosi 170 Nm i jest dostępna w przedziale 1300 - 4500 obr/min.

Nowy silnik został wyposażony w  kolektor wydechowy odlewany wspólnie z głowicą cylindrów, dzięki czemu obniżono temperaturę spalin i  pozwolono silnikowi na utrzymywanie optymalnego składu mieszanki i wydajniejszą pracę w szerszym zakresie obrotów. Kadłub silnika odlany z żeliwa zmniejsza nawet o 50% ilość energii wymaganej do podgrzania silnika.

Inne rozwiązania zastosowane w  1,0-litrowym silniku EcoBoost używanym do napędu Forda Focus i C-Max to: funkcja automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika (Auto-Start-Stop), aktywna żaluzja chłodnicy silnika oraz inteligentny układ ładowania akumulatora wykorzystujący energię kinetyczną odzyskiwaną podczas hamowania (Ford Smart Regenerative Charging).

W 1,0-litrowej jednostce EcoBoost zastosowano układ zmiennych faz rozrządu dla obu wałków (Ti-VCT), co dodatkowo poprawia osiągi i pomaga ograniczyć spalanie.

Zobacz też: Rozstanie Suzuki i Volkswagena

Podczas tworzenia silnika Ford EcoBoost 1.0 konstruktorzy kładli duży nacisk na skuteczne wyciszenie silnika a także zapewnienie jego równomiernej i płynnej pracy.
Wyciszenie pracującego silnika uzyskano poprzez zanurzenie w oleju obu pasków zębatych napędzających osprzęt silnika. Ford twierdzi, iż zastosowanie tych innowacji w połączeniu z odpowiednio zoptymalizowanymi poduszkami zawieszenia silnika zaowocuje lepszym wyciszeniem i zwiększeniem kultury pracy silnika. Potwierdziły to testy i próby drogowe przeprowadzone na dystansie ogółem 720 tys. km, w tym 360 tys. km prób wytrzymałościowych oraz 10 tys. km testów badających wpływ pojazdu na środowisko.

Szczegóły techniczne nowego silnika Ford EcoBoost 1.0 zostaną opublikowane w pierwszych miesiącach przyszłego roku.

Docelowo ten nowy silnik ma być oferowany w modelach Forda adresowanych do nabywców także w Ameryce Północnej, Chinach i innych rynkach świata.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA