Toyota GRMN SPORTS HYBRID Concept II na torze Nurburgring
REKLAMA
REKLAMA
Nazwa pojazdu jest skrótem od słów „Gazoo Racing tuned by MN” (GAZOO Racing: zespół rajdowy i program rozwoju pojazdów sportowych TMC; MN: Meister of Nurburgring, odnoszące się do Hiromu Naruse – 1994-2010 – kierowcy testowego TMC i szefa zespołu GAZOO Racing team).
REKLAMA
Zobacz również: Toyota najmniej awaryjna według niemieckich instytutów badawczych
REKLAMA
Sportowa hybryda skonstruowana została na zmodyfikowanej platformie ostatniej generacji modelu MR2. Do napędu posłuży układ oparty na centralnie umieszczonym silniku spalinowym V6 o pojemności 3,5 litra i mocy 245 KM, która przekazywana będzie na tylną oś. Jednostka elektryczna odpowiada dodatkowo za napęd przednich kół dając łącznie moc 295 KM przy masie własnej około 1500 kg.
GRMN SPORTS HYBRID Concept II jest zmienioną wersją pojazdu benzynowo-elektrycznego, pokazywanego podczas wystawy motoryzacyjnej w Tokio w 2010 roku. Pojazd jest wyposażony w zaawansowany sportowo-hybrydowy system AWD z głównym źródłem napędu umieszczonym centralnie (silnik benzynowy napędzający koła tylne), oraz motorem napędzającym koła przednie umieszczonym z przodu. Konstrukcja ta zapewnia optymalne rozłożenie masy pojazdu i doskonałe prowadzenie.
Zobacz również: Verva Street Racing 2011
Toyota Motor Corporation pierwszy samochód hybrydowy wprowadziła na rynek w 1997 roku, od tego czasu prowadząc zaawansowane prace rozwoju technologii hybrydowej w sporcie samochodowym. GRMN SPORTS HYBRID Concept II jest kolejnym krokiem tej strategii.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.