Bezpieczny akumulator w hybrydowym Volvo FE Hybrid
REKLAMA
REKLAMA
W Volvo FE Hybrid znajdziemy dwa silniki połączone równolegle: elektryczny i spalinowy, co pozwala na zaoszczędzenie do 30 litrów paliwa. Głównym przeznaczeniem tego modelu Volvo jest transport dystrybucyjny w mieście. To hybrydowe auto świetnie sprawdzi się również przy wywozie odpadów komunalnych.
REKLAMA
„Niezwykle ważnym aspektem prac nad alternatywnymi układami napędowymi są testy zderzeniowe. W hybrydowym samochodzie ciężarowym zestaw zasilający znajduje się z boku podwozia i musimy mieć absolutną pewność, że rozwiązanie to jest bezpieczne – tłumaczy Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Jak wyglądał test zderzeniowy?
W związku z przewidzianym zastosowaniem FE Hybrid, podczas testów symulowano uderzenie samochodu osobowego jadącego z prędkością 46 km/h w bok Volvo. Cały układ waży 578 kg, a akumulator – 232 kg. Układ elektryczny posiada napięcie 600 V.
Zobacz też: Silnik przyszłości stworzony przez polskich studentów?
To pierwszy test przeprowadzony przez Volvo na aucie z napędem hybrydowym. Zdaniem ekspertów, crash testy najlepiej wykonywać przy jak najbardziej niekorzystnych warunkach. To zderzenie nastąpiło podczas 45-sekundowego ładowania akumulatorów w FE Hybrid, bo właśnie wtedy w zestawie zasilającym panuje największe napięcie.
Wyniki testów zderzeniowych
Rezultaty zadowoliły inżynierów. W momencie uderzenia ważącego 1600 kg samochodu osobowego prosto w akumulator Volvo FE Hybrid, urządzenia zainstalowane w samochodzie całkowicie odłączyły układ elektryczny.
Zobacz też: Silnik Audi 2.5 TFSI nagrodzony
REKLAMA
"Test przebiegł gładko i wszystko zadziałało dokładnie według planu. Przekonaliśmy się, że zestaw zasilający jest niezwykle stabilny. Nie doszło do uwolnienia energii cieplnej, nie było pożaru ani wycieku płynów, układ elektryczny zachował swoją integralność i wyłączył się dokładnie tak, jak powinien" - mówi Ulf Torgilsman, kierujący testami zderzeniowymi w Volvo Trucks, po ich zakończeniu.
Akumulator używany w ruchu drogowym, jest w pełni bezpieczny: brak pożaru i niebezpieczeństwa dla kierowcy podczas zderzeni a to ogromne zalety Volvo FE Hybrid, który, jak twierdzi Almqvist, już niedługo wejdzie na rynek.
REKLAMA
REKLAMA