REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Hubert Krawczyk
Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni? / Fot. Fotolia
Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Policyjne statystyki jasno określają kto powoduje mniej a kto więcej wypadków. Pod tym względem mężczyźni wypadają gorzej od kobiet.

Statystki jasno wskazują kto powoduje mniej wypadków

Analizując statystyki za rok 2017 i biorąc pod uwagę płeć kierujących, stwierdzić należy, iż sprawcami wypadków najczęściej byli mężczyźni kierujący pojazdami, którzy spowodowali 73,5%, natomiast kobiety spowodowały 22,5% wypadków. Tak duża różnicę można tłumaczyć, tym że kobiety posiadające prawo jazdy stanowiły ok. 40% kierowców na drogach. Dynamika uzyskiwania dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami u kobiet w ostatnich latach jest znacząco wyższa. W 2006 r. liczba wydanych uprawnień kobietom wynosiła 3,9 mln, a w 2015 r. już 8 mln. Analogicznie w tym samym okresie liczba uprawnień wydanych mężczyznom wzrosła z  9 mln do 11,9 mln. Ze statystyk podanych przez policję okazuje się, że tendencja wypadków spowodowanych przez mężczyzn na przełomie 17 lat jest malejąca i spadła o ok. 15 tysięcy, czyli obniżyła się o 40%. W tym samym okresie liczba wypadków powodowana przez kierujące kobiety pozostaje na jednym poziomie i wynosi 6.5 tysiąca rocznie. Warto wspomnieć, że w 2001 roku kobiety powodowały co szósty wypadek, natomiast w 2017 roku już co trzeci był z ich winy. Statystyki pokazują również, że w ogólnej liczbie wypadków spowodowanych przez kobiety, w co 25 wypadku śmierć ponosiła 1 osoba, u mężczyzn statystyki były zdecydowanie wyższe, bo w co 11 wypadku ginęła 1 osoba.

REKLAMA

Jak jeżdżą kobiety a jak mężczyźni?

REKLAMA

Jeśli chodzi o zachowanie na drodze to, mężczyźni za kierownicą bywają zbyt pewni siebie i często przeceniają swoje umiejętności, co skutkuje brawurą, łamaniem przepisów i nagminnym przekraczaniem dozwolonej prędkości. Nierzadkim zjawiskiem jest również agresja. Kobiety natomiast kierują auta bardzo zachowawczo, biorą pod uwagę jakie ryzyko niesie za sobą jazda samochodem, a podróżowanie z innymi osobami na pokładzie przekłada się na wolniejszy i spokojniejszy styl jazdy. Częstym błędem jaki popełniają to zbyt wolna jazda, powolne wykonywanie manewrów, późna sygnalizacja zamiaru zmiany pasa lub kierunku jazdy. Najczęściej do wypadków spowodowanych przez panie dochodzi na skutek wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, a w przypadku panów powodem jest nadmierna prędkość.

Na pytanie kto jeździ lepiej kobiety czy mężczyźni nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji, umiejętności, odpowiednich nawyków i doświadczenia, czyli godzin spędzonych za „kółkiem”. Podział na płeć, w tym przypadku ma mniejsze znaczenie. Najważniejsze jest to aby bezpieczeństwo na drogach się poprawiało i aby liczba wypadków z roku na rok była jak najniższa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA