REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni?

Hubert Krawczyk
Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni? / Fot. Fotolia
Kto lepiej jeździ, a kto powoduje mniej wypadków? Kobiety czy mężczyźni? / Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Policyjne statystyki jasno określają kto powoduje mniej a kto więcej wypadków. Pod tym względem mężczyźni wypadają gorzej od kobiet.

Statystki jasno wskazują kto powoduje mniej wypadków

Analizując statystyki za rok 2017 i biorąc pod uwagę płeć kierujących, stwierdzić należy, iż sprawcami wypadków najczęściej byli mężczyźni kierujący pojazdami, którzy spowodowali 73,5%, natomiast kobiety spowodowały 22,5% wypadków. Tak duża różnicę można tłumaczyć, tym że kobiety posiadające prawo jazdy stanowiły ok. 40% kierowców na drogach. Dynamika uzyskiwania dokumentów uprawniających do kierowania pojazdami u kobiet w ostatnich latach jest znacząco wyższa. W 2006 r. liczba wydanych uprawnień kobietom wynosiła 3,9 mln, a w 2015 r. już 8 mln. Analogicznie w tym samym okresie liczba uprawnień wydanych mężczyznom wzrosła z  9 mln do 11,9 mln. Ze statystyk podanych przez policję okazuje się, że tendencja wypadków spowodowanych przez mężczyzn na przełomie 17 lat jest malejąca i spadła o ok. 15 tysięcy, czyli obniżyła się o 40%. W tym samym okresie liczba wypadków powodowana przez kierujące kobiety pozostaje na jednym poziomie i wynosi 6.5 tysiąca rocznie. Warto wspomnieć, że w 2001 roku kobiety powodowały co szósty wypadek, natomiast w 2017 roku już co trzeci był z ich winy. Statystyki pokazują również, że w ogólnej liczbie wypadków spowodowanych przez kobiety, w co 25 wypadku śmierć ponosiła 1 osoba, u mężczyzn statystyki były zdecydowanie wyższe, bo w co 11 wypadku ginęła 1 osoba.

REKLAMA

REKLAMA

Jak jeżdżą kobiety a jak mężczyźni?

Jeśli chodzi o zachowanie na drodze to, mężczyźni za kierownicą bywają zbyt pewni siebie i często przeceniają swoje umiejętności, co skutkuje brawurą, łamaniem przepisów i nagminnym przekraczaniem dozwolonej prędkości. Nierzadkim zjawiskiem jest również agresja. Kobiety natomiast kierują auta bardzo zachowawczo, biorą pod uwagę jakie ryzyko niesie za sobą jazda samochodem, a podróżowanie z innymi osobami na pokładzie przekłada się na wolniejszy i spokojniejszy styl jazdy. Częstym błędem jaki popełniają to zbyt wolna jazda, powolne wykonywanie manewrów, późna sygnalizacja zamiaru zmiany pasa lub kierunku jazdy. Najczęściej do wypadków spowodowanych przez panie dochodzi na skutek wymuszenia pierwszeństwa przejazdu, a w przypadku panów powodem jest nadmierna prędkość.

Na pytanie kto jeździ lepiej kobiety czy mężczyźni nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko zależy od indywidualnych predyspozycji, umiejętności, odpowiednich nawyków i doświadczenia, czyli godzin spędzonych za „kółkiem”. Podział na płeć, w tym przypadku ma mniejsze znaczenie. Najważniejsze jest to aby bezpieczeństwo na drogach się poprawiało i aby liczba wypadków z roku na rok była jak najniższa.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

REKLAMA

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

REKLAMA

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA