REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynajem długoterminowy aut chętnie wykorzystywany przez polskie MŚP

Wynajem długoterminowy auta Fot. Fotolia
Wynajem długoterminowy auta Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Polskie firmy z sektora MŚP wyjątkowo chętnie decydują się na wynajem długoterminowy. Tak przynajmniej wynika z badania Wolność w Biznesie, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Raiffeisen Leasing

Wynajem długoterminowy aut

Z danych opublikowanych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów wynika, że rynek wynajmu długoterminowego (CFM) w Polsce stale rośnie. Tempo wzrostu branży w III kwartale 2016 r. wyniosło 11%. Na wciąż rosnącą popularność wynajmu długoterminowego wśród polskich przedsiębiorców wskazuje coraz większy udział branży w całkowitej sprzedaży nowych aut firmowych. W III kwartale 2016 roku w wynajmie długoterminowym znalazł się co piąty (19,8%) nowy samochód osobowy zakupiony przez polskie firmy, czyli łącznie ponad 12,8 tys. aut. Wysokie tempo wzrostu rynku CFM wynika w dużej mierze z faktu, że z wynajmu długoterminowego coraz częściej korzystają nie tylko duże przedsiębiorstwa, ale i klienci z sektora małych i średnich firm, których wg danych GUS jest obecnie ok. 1,8 mln.

REKLAMA

Wynajem długoterminowy oczami MŚP

Z badania opinii „Wolność w biznesie” przeprowadzonego przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia wynika, że wynajem długoterminowy jest jedną z usług finansowych, które znacznie ułatwiają polskim MŚP prowadzenie biznesu. Aż 58% ankietowanych przedsiębiorców zadeklarowało, że możliwość wynajmowania samochodu w stałym abonamencie daje im poczucie wolności.

Zobacz też: Krótkoterminowy wynajem samochodów - kiedy pojawi się w Polsce?

– Wynajem długoterminowy jest dla MŚP szczególnie atrakcyjny, ponieważ gwarantuje sporą oszczędność czasu. Ponadto minimalizuje obowiązki administracyjne związane z obsługą parku samochodów służbowych oraz umożliwia kontrolę budżetu przeznaczonego na obsługę pojazdów – tłumaczy Szymon Raczkowski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży CFM, w Raiffeisen Leasing                                         

Polski CFM coraz bliżej zachodnich trendów 

Rosnącej popularności wynajmu wśród MŚP sprzyja również zmiana mentalności właścicieli firm, którzy coraz częściej wolą z auta korzystać niż je posiadać. Ponadto polska branża CFM, wzorem europejskich potentatów, coraz bardziej otwiera się na małe i średnie przedsiębiorstwa, dostosowując swoją ofertę do  wymagań tej grupy odbiorców.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Wynajem długoterminowy pojazdu, a odliczenie VAT

– Rynek wynajmu długoterminowego w Polsce ma bardzo duży potencjał. W niektórych krajach Europy Zachodniej samochody w wynajmie stanowią prawie 80% wszystkich kupowanych aut. Dotyczy to zwłaszcza rynku niemieckiego, gdzie jest on oferowany znacznie dłużej niż w Polsce – wyjaśnia Szymon Raczkowski, Regionalny Dyrektor Sprzedaży CFM w Raiffeisen Leasing – Obserwując coraz większą popularność tej usługi wśród polskich MŚP, można spodziewać się, że w najbliższych latach nastąpi kolejny dynamiczny wzrost liczby wynajmowanych pojazdów. A polski rynek dołączy do grona najbardziej rozwiniętych rynków CFM w krajach Europy Zachodniej – dodaje ekspert.

Źródło: materiały prasowe Raiffeisen Bank

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA