REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Trend wzrostowy sprzedaży aut dostawczych utrzyma się

samochód dostawczy
samochód dostawczy
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Dobre perspektywy na rozwój i poprawę gospodarki powodują, że firmy nadal będą chętnie nabywać pojazdy dostawcze do realizacji swych zadań.

Sprzedaż pojazdów dostawczych będzie rosła tak jak rosnąć będzie gospodarka kraju

Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków, jeżeli chodzi o sprzedaż samochodów ciężarowych. Rynek ten rozwija się w szybkim tempie. W 2015 roku sprzedano prawie 42 tys. pojazdów dostawczych i 2,5 tys. samochodów ciężarowych. Kupują je głównie przedsiębiorcy.

REKLAMA

W samym październiku bieżącego roku sprzedano prawie 5 tys. samochodów dostawczych i 2,5 tys. samochodów ciężarowych do przewożenia towarów. Ten bardzo dobry wynik oznacza, że polscy przedsiębiorcy z dużym optymizmem podchodzą do przyszłości i liczą na rozwój gospodarki. Poszukują zatem takich samochodów, które będą im służyć przez wiele lat. Wszystko też wskazuje, że sprzedaż tego rodzaju pojazdów wciąż będzie rosła.

Zobacz też: Sprzedaż aut dla 14-latków rośnie w Polsce o 100% rocznie!

REKLAMA

- Spodziewam się, że w najbliższych miesiącach, a może nawet latach, ten trend się utrzyma, ponieważ tak wynika z naszych obserwacji. Jest to bardzo pozytywny znak. Gospodarka się rozwija i mam nadzieję, że zawirowania dotyczące wyboru nowego rządu i nowej sytuacji politycznej nie przełożą się na gospodarkę i przedsiębiorcy dalej chętnie będą kupować pojazdy, które są niezbędne w pracy, mówi Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego.  

Dla przedsiębiorców duże znaczenie ma trwałość pojazdu, ma im bowiem służyć przed długie lata. Jednocześnie jego wysoka jakość pozwoli zaoszczędzić koszty na ewentualne naprawy. Ważny jest także komfort i bezpieczeństwo kierowcy, od którego zależy dostawa towarów na czas.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Klienci, którzy kupują samochody dostawcze to przeważnie osoby reprezentujące małe i średnie firmy. Zależy im na kupnie pojazdów o bardzo wysokiej jakości i trwałości, relatywnie niedrogich w serwisowaniu. Chcą, aby zapewniały im możliwość eksploatacji przez długie lata i jednocześnie były komfortowe, informuje Bartosz Mikołajczak, kierownik sprzedaży warszawskiego salonu VW Chylińscy.

REKLAMA

Przedsiębiorcy najchętniej kupują duże pojazdy dostawcze, nieco mniejszą popularnością cieszą się mniejsze samochody. W odróżnieniu od innych krajów europejskich mogą one wjeżdżać do małych miast. Samochody produkowane w polskich fabrykach częściej jeżdżą po Europie. Jest szansa, że za parę lat ta sytuacja się odwróci.

- Wciąż jeszcze niewiele pojazdów produkowanych w Polsce trafia na drogi krajowe. Chcielibyśmy, żeby było ich zdecydowanie więcej. Ponad 95 proc. samochodów dostawczych i osobowych wyprodukowanych w naszym kraju jest dostarczana za granicę. Oczywiście mamy nadzieję, że ta tendencja się zmieni, dodaje Faryś.

Powszechnie panuje opinia, że sprzedaż samochodów jest pewnego rodzaju odzwierciedleniem stanu  gospodarki. Optymistyczne wyniki wskazują jednoznacznie, że rynek się dynamicznie rozwija, 2015 rok zostanie zakończony doskonałym rezultatem, a nowy przyniesie kolejny wzrost sprzedaży. Popyt na samochody dostawcze oznacza dobrą koniunkturę, przychód, ale i szansę zatrudnienia dla nowych pracowników miedzy innymi przez zakłady je produkujące.

Źródło: materiały prasowe MondaNews

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu – fakty, analiza i konsekwencje

Warszawa już wprowadziła Strefę Czystego Transportu (SCT), Kraków się do tego przygotowuje, a kolejne miasta analizują możliwość wdrożenia podobnych rozwiązań. Ale czy SCT to rzeczywiście skuteczna metoda na poprawę jakości powietrza? A może to kolejny projekt, który w teorii brzmi dobrze, ale w praktyce może przynieść więcej problemów niż korzyści?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej?

Od 29 marca 2025 r. Panek zawiesza na czas nieokreślony usługę Panek CarSharing. Chodzi o realia biznesowe. Co dalej? Zarząd Panek S.A. wydał oświadczenie w tej sprawie. Jakie są kluczowe powody zawieszenia usługi współdzielenia samochodów?

KGP: 106 796 interwencji, 339 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 796 interwencji. Byli wzywani do 339 wypadków drogowych.

Komunikat MI: Zachodnia Obwodnica Szczecina coraz bliżej. Jest decyzja. Nowa trasa będzie miała blisko 50 km długości

Resort infrastruktury w przesłanym w piątek, 14 marca 2025 r. komunikacie poinformował, że Wojewoda Zachodniopomorski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla wszystkich trzech odcinków Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi ekspresowej S6.

REKLAMA

Popyt na nowe samochody już nie tak mocny jak rok temu. Jakich nowych aut poszukują Polacy: napęd, marka i model

Toyota nadal dominuje, ale pozostałe marki gonią ją coraz zacieklej. Amatorzy nowych samochodów wciąż największy apetyt mają na auta napędzane tradycyjnymi silnikami – na benzynę, olej napędowy ewentualnie autogaz.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r.

684 zł średnio wynosiła średnia cena OC w Polsce w lutym 2025 r. Kierowcy w podziale na miasta wojewódzkie płacili od 644 zł do 963 zł za OC. Gdzie OC było najdroższe? Gdzie najtańsze? Jakie są kary za brak OC?

REKLAMA