REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota zachwyciła niemieckich ekspertów jakością wykonania

Subskrybuj nas na Youtube
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Toyota Auris Hybrid Touring Sports 1.8 136 KM E-CVT
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota wysoko w niemieckim rankingu niezawodności.

Toyota po raz kolejny z rzędu okazała się najbardziej niezawodną marką na rynku – tak wynika z najnowszego Raportu awaryjności TÜV 2016. Modele Toyoty zajęły aż 14 miejsc w pierwszych dziesiątkach poszczególnych klas wiekowych – to najwięcej spośród wszystkich marek i o jeden model więcej niż w ubiegłym roku. Kolejny rok z rzędu japońska marka zostawia pozostałych producentów daleko w tyle.

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie stowarzyszenie TÜV (Technischer Überwachungsverein) jest największą instytucją, przeprowadzającą badania okresowe samochodów w Niemczech. Ma także najdłuższą historię spośród wszystkich ośrodków badania awaryjności pojazdów – rozpoczął działalność jeszcze w latach 70. Najnowszy Raport TÜV, datowany na rok 2016, powstał w oparciu o badania techniczne ponad 8,8 miliona pojazdów w Niemczech, przeprowadzone w okresie od lipca 2014 roku do czerwca 2015 roku. Masowość próby jest jednocześnie najlepszą gwarancją reprezentatywności tego badania.

Zobacz też: Mazda przejmie standardy produkcji od Toyoty

Toyota co roku wygrywa ranking, wprowadzając do pierwszych dziesiątek najbardziej niezawodnych samochodów najwięcej modeli spośród wszystkich producentów. Sytuacja ta utrzymuje się w najnowszym raporcie. Według zestawienia TÜV 2016, Toyota jest marką najczęściej występującą w pierwszych dziesiątkach poszczególnych klas wiekowych – łącznie na czołowych pozycjach modele Toyoty znalazły się aż czternastokrotnie.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Szczególnie imponująca jest reprezentacja Toyoty w najstarszych grupach wiekowych, które są najlepszym wyznacznikiem jakości, trwałości i długowieczności pojazdów. W pierwszej dziesiątce samochodów 10- i 11-letnich, Toyota ma aż pięć modeli (RAV4, Avensis, Corolla, Yaris i Corolla Verso). W pierwszej dziesiątce samochodów 8- i 9-letnich także znalazło się 5 modeli (Prius, RAV4, Corolla i Yaris, Corolla Verso). Wśród najbardziej niezawodnych aut 6- i 7-letnich także dominują Toyoty (Prius, Auris, Yaris, Corolla Verso). Toyota co roku dominuje nie tylko w rankingu TUV, ale także w pozostałych badaniach jakości i niezawodności, opracowywane przez instytucje niemieckie czy amerykańskie.

Modele Toyoty nie występują natomiast wśród najbardziej awaryjnych aut. Instytut TÜV w raporcie na rok 2016 opublikował także listę najbardziej awaryjnych modeli. Nie tylko wśród 10, ale nawet 40 najbardziej zawodnych aut w każdej grupie wiekowej nie ma ani jednej Toyoty. To świadczy o najwyższych standardach projektowania i produkcji samochodów japońskiej marki. Toyota jest znana ze swojego Systemu Produkcji, który stanowi wzór dla niemal wszystkich innych producentów na świecie. Niektóre z nich uniknęły bankructwa dzięki pomocy Toyoty w optymalizacji organizacji przedsiębiorstwa i procesu produkcji.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

REKLAMA

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA