Honda opracowuje nowy silnik lotniczy
REKLAMA
REKLAMA
GE Honda stworzyła nowy silnik lotniczy
Przygotowania do wsparcia rynkowej premiery samolotów przebiegają zgodnie z harmonogramem, a firma GHAE złożyła już wszystkie dokumenty wymagane do certyfikacji silników HF120 przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Zakończenie certyfikacji planowane jest na czwarty kwartał 2015 roku. GHAE ma już w Europie sieć autoryzowanych serwisów (ASP) dla swojego silnika HF120, w której skład wchodzą obecnie firmy TAG Aviation (Farnborough, Wielka Brytania) oraz Rheinland Air Service (Mönchengladbach, Niemcy). W ramach rozbudowy sieci, trwa również wspólpraca z firmą Marshall Aviation z centralą w Birmingham w Wielkiej Brytanii.
REKLAMA
- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Marshall Aviation Services i chętnie powitamy tę firmę w naszej wyjątkowej sieci serwisowej - komentuje Steve Shaknaitis, prezes GE Honda Aero Engines.
REKLAMA
Sieć serwisowa GE Honda będzie prowadziła bieżącą obsługę silników HF120, ich demontaż oraz wypożyczanie jednostek zastępczych. Program obsługi serwisowej silników GE Honda będzie promowany, sprzedawany i doskonalony przez sieć autoryzowanych serwisów. Klienci będą korzystać z tej sieci zarówno w ramach gwarancji, jak i obsługi serwisowej.
Autoryzowana sieć serwisowa otrzyma wsparcie w postaci GE Honda Bizjet Operations Center działającego w trybie 24/7, a także zespołu regionalnych szefów technicznych (FTM) oraz zespołu szefów obsługi klienta (CTM).
Gotowe do działania są również inne narzędzia wsparcia klientów:
- kompletny portal obsługi klienta; mygehonda.com;
- logistyka części zamiennych z podglądem online dotyczącym stanu zapasów oraz systemem zamówień online;
- system magazynowania części, zarówno nowych, jak i naprawionych oraz wymienianych;
- zapas silników zastępczych wspomagających obsługę floty;
- elektroniczne instrukcje techniczne z łatwą nawigacją i podglądem części w formie 3D;
- światowej klasy diagnostyka i monitorowanie zmian;
- treningi techniczne ze stanowiskiem szkoleniowego montażu silników w samolocie.
REKLAMA
Firma GE Honda Aero Engines oferuje długoterminowe programy obsługi silników, które wykraczają poza podstawowy okres gwarancji silnika, obejmując zarówno planowe przeglądy i wymiany, jak i zdarzenia nieplanowane. Dwa poziomy usług oferowanych w ramach tego programu są prowadzone na bazie systemu EMC2, bezobsługowego rozwiązania dla klientów oczekujących kompleksowego wsparcia oraz systemu EMCb, który jest przeznaczony głównie do zarządzania częściami zamiennymi. Oba programy są oferowane przez sieć autoryzowanych serwisów GE Honda.
W celu wsparcia wejścia nowych silników do służby powietrznej, dedykowany zakład produkcyjny GHAE, Honda Aero, Inc. w Burlington w amerykańskim stanie Karolina Północna rozpoczyna produkcję około 100 silników w roku 2015, aby sprostać potrzebom klientów. Zakład ten otrzymał certyfikat produkcyjny amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa FAA w marcu 2015.
Do chwili obecnej program pracy silników HF120 ma na koncie blisko 23000 cykli oraz ponad 13000 godzin pracy obrazujących dojrzałość konstrukcji jeszcze przed wejściem do eksploatacji.
Silnik HF120 o sile ciągu 9,32 kN ustanawia nowe standardy w dziedzinie zużycia paliwa, wytrzymałości i niskiego poziomu emisji.
Wśród rozwiązań technicznych zastosowanych w silniku HF120 znalazły się między innymi:
- szerokie kompozytowe łopatki jednoczęściowej przedniej turbiny wraz z kompozytowym łopatkami kierującymi dyszy wylotowej,
- odporny na wysokie temperatury tytanowy wirnik sprężarki pozwalający na maksymalizację stosunku ciśnień silnika i podwyższający odporność silnika na gaśnięcie,
- komory spalania o zwartej budowie i jednostopniowe pneumatyczne dysze paliwowe,
- zaawansowane materiały turbiny wysokociśnieniowej (HP), a także dwustopniowej turbiny niskociśnieniowej (LP), układ współosiowych przeciwbieżnych wałków HP i LP.
O firmie GE Honda Aero Engines
GE oraz Honda stworzyły spółkę joint venture (z udziałami 50/50) w roku 2004, nazywając ją GE Honda Aero Engines, z siedzibą główną w Cincinnati w amerykańskim stanie Ohio. Firma integruje zasoby GE Aviation oraz Honda Aero, Inc. - spółki założonej przez Hondę celem prowadzenia działalności w branży silników lotniczych. Program silnikowy GE Honda HF120 został uruchomiony w roku 2006, a powstały w jego ramach silnik odrzutowy został wybrany do napędu zaawansowanego technicznie samolotu HondaJet firmy Honda Aircraft Company.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.