REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Honda opracowuje nowy silnik lotniczy

Subskrybuj nas na Youtube
Honda HF120 silnik lotniczy
Honda HF120 silnik lotniczy
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Najnowszy silnik Hondy HF120 stworzony w ścisłej współpracy z koncernem GE, jest poddawany ostatnim próbom przed wprowadzeniem do użytku. Nowy silnik ma trafić m.in. do najnowszego samolotu japońskiego producenta HondaJet.

GE Honda stworzyła nowy silnik lotniczy

Przygotowania do wsparcia rynkowej premiery samolotów przebiegają zgodnie z harmonogramem, a firma GHAE złożyła już wszystkie dokumenty wymagane do certyfikacji silników HF120 przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). Zakończenie certyfikacji planowane jest na czwarty kwartał 2015 roku. GHAE ma już w Europie sieć autoryzowanych serwisów (ASP) dla swojego silnika HF120, w której skład wchodzą obecnie firmy TAG Aviation (Farnborough, Wielka Brytania) oraz Rheinland Air Service (Mönchengladbach, Niemcy). W ramach rozbudowy sieci, trwa również wspólpraca z firmą Marshall Aviation z centralą w Birmingham w Wielkiej Brytanii.

REKLAMA

- Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z Marshall Aviation Services i chętnie powitamy tę firmę w naszej wyjątkowej sieci serwisowej - komentuje Steve Shaknaitis, prezes GE Honda Aero Engines.

REKLAMA

Sieć serwisowa GE Honda będzie prowadziła bieżącą obsługę silników HF120, ich demontaż oraz wypożyczanie jednostek zastępczych. Program obsługi serwisowej silników GE Honda będzie promowany, sprzedawany i doskonalony przez sieć autoryzowanych serwisów. Klienci będą korzystać z tej sieci zarówno w ramach gwarancji, jak i obsługi serwisowej.

Autoryzowana sieć serwisowa otrzyma wsparcie w postaci GE Honda Bizjet Operations Center działającego w trybie 24/7, a także zespołu regionalnych szefów technicznych (FTM) oraz zespołu szefów obsługi klienta (CTM).

Gotowe do działania są również inne narzędzia wsparcia klientów:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • kompletny portal obsługi klienta; mygehonda.com;
  • logistyka części zamiennych z podglądem online dotyczącym stanu zapasów oraz systemem zamówień online;
  • system magazynowania części, zarówno nowych, jak i naprawionych oraz wymienianych;
  • zapas silników zastępczych wspomagających obsługę floty;
  • elektroniczne instrukcje techniczne z łatwą nawigacją i podglądem części w formie 3D;
  • światowej klasy diagnostyka i monitorowanie zmian;
  • treningi techniczne ze stanowiskiem szkoleniowego montażu silników w samolocie.

REKLAMA

Firma GE Honda Aero Engines oferuje długoterminowe programy obsługi silników, które wykraczają poza podstawowy okres gwarancji silnika, obejmując zarówno planowe przeglądy i wymiany, jak i zdarzenia nieplanowane. Dwa poziomy usług oferowanych w ramach tego programu są prowadzone na bazie systemu EMC2, bezobsługowego rozwiązania dla klientów oczekujących kompleksowego wsparcia oraz systemu EMCb, który jest przeznaczony głównie do zarządzania częściami zamiennymi. Oba programy są oferowane przez sieć autoryzowanych serwisów GE Honda.

W celu wsparcia wejścia nowych silników do służby powietrznej, dedykowany zakład produkcyjny GHAE, Honda Aero, Inc. w Burlington w amerykańskim stanie Karolina Północna rozpoczyna produkcję około 100 silników w roku 2015, aby sprostać potrzebom klientów. Zakład ten otrzymał certyfikat produkcyjny amerykańskiej Federalnej Administracji Lotnictwa FAA w marcu 2015.

Do chwili obecnej program pracy silników HF120 ma na koncie blisko 23000 cykli oraz ponad 13000 godzin pracy obrazujących dojrzałość konstrukcji jeszcze przed wejściem do eksploatacji.

Silnik HF120 o sile ciągu 9,32 kN ustanawia nowe standardy w dziedzinie zużycia paliwa, wytrzymałości i niskiego poziomu emisji.

Wśród rozwiązań technicznych zastosowanych w silniku HF120 znalazły się między innymi:

  • szerokie kompozytowe łopatki jednoczęściowej przedniej turbiny wraz z kompozytowym łopatkami kierującymi dyszy wylotowej,
  • odporny na wysokie temperatury tytanowy wirnik sprężarki pozwalający na maksymalizację stosunku ciśnień silnika i podwyższający odporność silnika na gaśnięcie,
  • komory spalania o zwartej budowie i jednostopniowe pneumatyczne dysze paliwowe,
  • zaawansowane materiały turbiny wysokociśnieniowej (HP), a także dwustopniowej turbiny niskociśnieniowej (LP), układ współosiowych przeciwbieżnych wałków HP i LP.

O firmie GE Honda Aero Engines

GE oraz Honda stworzyły spółkę joint venture (z udziałami 50/50) w roku 2004, nazywając ją GE Honda Aero Engines, z siedzibą główną w Cincinnati w amerykańskim stanie Ohio. Firma integruje zasoby GE Aviation oraz Honda Aero, Inc. - spółki założonej przez Hondę celem prowadzenia działalności w branży silników lotniczych. Program silnikowy GE Honda HF120 został uruchomiony w roku 2006, a powstały w jego ramach silnik odrzutowy został wybrany do napędu zaawansowanego technicznie samolotu HondaJet firmy Honda Aircraft Company.

samolot HondaJet
Honda
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA