REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konsola do gier jako narzędzie pracy w Oplu

Opel fabryka konsola
Opel fabryka konsola
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel szkoli swoich pracowników z zakresu budowy aut przy wykorzystaniu konsol do gier. Ta innowacyjna metoda pozwala na szybsze i skuteczniejsze opanowanie niezbędnej do pracy wiedzy.

Konsole do gier w Oplu

Konsola do gier Wii nie jest tylko zabawką dla dzieci. Dorośli też ją lubią. Miliony ludzi na całym świecie grają w piłkę nożną lub odbywają codzienne treningi przed telewizorem dzięki kontrolerowi wyposażonemu w zintegrowane czujniki ruchu. Firma Opel wprowadza konsole do gier do świata rzeczywistego. W przyszłości pracownicy produkcyjni będą przygotowywać się do nowych zadań montażowych, używając kontrolera Wii i kamery kontrolera Microsoft Kinect. Jest to szybkie i wydajne szkolenie.

REKLAMA

Zobacz też: Praca w Oplu: niemiecki koncern chce zatrudnić w Polsce 300 osób

REKLAMA

Jakich części potrzebuję do montażu poduszki powietrznej? Jak one wyglądają, gdzie się je montuje i w jakiej kolejności? Podczas wirtualnego szkolenia można uzyskać odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Narzędzia montażowe i poszczególne części wyświetlane są na dużym ekranie. Użytkownik stoi bezpośrednio przed nim i może przemieszczać się we wszystkich kierunkach. Kamera podąża za użytkownikiem i odzwierciedla jego ruchy na ekranie. Operator może wybrać część, wciskając przycisk kontrolera Wii, po czym przesunąć ją w odpowiednie miejsce. Zadanie jest wykonane, gdy wszystkie części znajdą się na właściwych miejscach, tak jak w grze komputerowej.

„Chcemy mieć system, który pozwala na wirtualne szkolenie użytkowników w dobrze znanym środowisku” — wyjaśnił Frank Arlt, który prowadzi w firmie Opel projekt badawczy VISTRA (Wirtualna Symulacja i Szkolenie Procesów Montażu i Usług w Fabrykach Cyfrowych). Firma zainicjowała ten projekt trzy lata temu i od tego czasu w jej siedzibie w Rüsselsheim opracowano następną generację systemu wirtualnych szkoleń. System VISTRA będzie stosowany od 2015 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oprócz firmy Opel, w tym sponsorowanym przez Unię Europejską projekcie uczestniczy jeszcze sześć innych przedsiębiorstw badawczych i przemysłowych pochodzących z: Niemiec, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Danii. Nad projektem pracuje łącznie dziesięciu pracowników firmy Opel oraz 40 specjalistów z zewnętrznych firm partnerskich.

REKLAMA

Systemy wirtualnych szkoleń już istnieją, ale zdaniem Franka Arlta: „Poważnym problemem tych systemów jest to, że zasadniczo zapominają one o użytkowniku. Posadzenie pracowników przed komputerem wyposażonym w mysz i klawiaturę nie odzwierciedla dokładnie rzeczywistości”.

Szkolenie wirtualne ma wiele zalet. Jest szybsze, tańsze i bardziej elastyczne w stosunku do szkoleń obejmujących wykonanie prototypów sprzętowych. Wstępna ocena systemu VISTRA wykazała, że pracownicy przeszkoleni w systemie wirtualnym popełniają o 40% mniej błędów niż osoby szkolone wyłącznie na prototypach. Podczas obsługi poszczególnych części pracownicy pracują szybciej i czują się pewniej.

Ponadto spersonalizowane szkolenie gwarantuje, że każdy jego uczestnik może nauczyć się tych samych etapów pracy, które będzie wykonywał podczas montażu pojazdu. W dodatku z systemu może korzystać wiele osób jednocześnie, a sprzęt jest lekki i elastyczny. Mieści się w zwykłej teczce. I jeszcze jedna ważna kwestia — dostarcza wiele zabawy.

Obecnie zespół VISTRA dokładnie bada realną wydajność programu oraz poszukuje sposobów jego integracji z procesem odbywającym się w rzeczywistości. Pomimo wszystkich korzyści nowy system wirtualny nie zastąpi całkowicie prototypów rzeczywistych — ma on stanowić uzupełnienie bieżącego systemu szkoleń.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel fabryka konsola
Opel
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA