REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Samochód ekologiczny: już co trzeci Polak jest skłonny za niego więcej zapłacić niż za standardowy
Samochód ekologiczny: już co trzeci Polak jest skłonny za niego więcej zapłacić niż za standardowy
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ponad połowa uczestników badania Santander Consumer Multirent (56 proc.) przyznała, że nie byłaby skłonna zapłacić więcej za pojazd, nawet jeśli miałby posiadać innowacje, które są postrzegane jako bardziej ekologiczne.
Jednak, już ponad jedna trzecia (34 proc.) Polaków jest gotowa zapłacić więcej, jeżeli mają pewność, że auto jest bardziej sprzyjające środowisku. Pozostałe 10 proc. nie ma jednoznacznie wyrobionej opinii na ten temat.

REKLAMA

Ponad jedna trzecia Polaków jest skłonna zapłacić więcej za ekologiczny samochód

REKLAMA

Choć ekologia jest tematem szeroko omawianym w sferze publicznej, nie jest jeszcze kluczowym czynnikiem przy wyborze samochodu przez Polaków – wynika z raportu Santander Consumer Multirent „Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwoju”.
Zaledwie 9 proc. badanych uznaje ją za kluczowy czynnik podczas wyboru auta, a niemal czterech na dziesięciu (38 proc.) respondentów podchodzi do niej z umiarkowanym zainteresowaniem. Co więcej, ponad połowa (56 proc.) kierowców nie jest skłonna zapłacić więcej za bardziej ekologiczny pojazd.

Według wyników badania Santander Consumer Multirent, tylko 9 proc. Polaków uznaje ekologiczność samochodu za kluczowy czynnik, a 29 proc. określa jako ważny element decyzyjny. Największa grupa respondentów (38 proc.) przypisuje jej średnie znaczenie, podczas gdy dla 20 proc. badanych jest to czynnik o małym znaczeniu. Zaledwie 4 proc. ankietowanych nie ma jednoznacznej opinii na ten temat.
Pod względem płci mężczyźni przywiązują do tego aspektu znacznie mniejszą wagę niż kobiety. Niemal jedna czwarta z nich (24 proc.) zadeklarowała bowiem, że ekologiczność pojazdu nie jest dla nich istotna, podczas gdy wśród kobiet odsetek ten wyniósł już 14 proc.

Ekologiczny samochód szybciej kupią starsi, bo ich stać

Zakup auta to duża inwestycja, a cena pojazdów z ekologicznymi rozwiązaniami może stanowić istotne kryterium wyboru dla części społeczeństwa. Taką tendencję widać chociażby w odpowiedziach uczestników badania względem ich wieku. Młodsi respondenci (18-29 lat), którzy dopiero co wchodzą na rynek pracy i prawdopodobnie nie mają ustabilizowanej sytuacji finansowej, w mniejszym stopniu (30 proc.) wskazują na aspekt ekologiczny, jako ten, który ma dla nich duże znaczenie. Z kolei wśród starszych respondentów w wieku 60+ odsetek ten wzrósł do aż 52 proc. – mówi Piotr Półtorzycki, członek zarządu z Santander Consumer Multirent.

Chętnych przybędzie gdy za ekologiczny samochód trzeba będzie zapłacić mniej niż teraz

REKLAMA


Jak pokazuje nasze badanie, koszt jaki kierowca musi ponieść przy zakupie auta, wciąż jest dla Polaków decydującym kryterium. I choć część respondentów już teraz przyznaje, że byłaby skłonna zapłacić więcej za auto bardziej przyjazne środowisku, zdecydowana większość nie jest przychylna takiemu rozwiązaniu - dodaje ekspert.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bez względu na decyzję klientów banki oferują elastyczne rozwiązania finansowe, które umożliwiają klientom korzystanie z pojazdów elektrycznych i spalinowych bez konieczności ponoszenia wysokich kosztów na start, np. w formie leasingu operacyjnego, zarówno aut osobowych jak i dostawczych do 3,5 tony – dodaje ekspert z Santander Consumer Multirent.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA