REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Samochód elektryczny w firmie, jak łączyć korzystanie z ładowarek firmowych z publicznymi
Samochód elektryczny w firmie, jak łączyć korzystanie z ładowarek firmowych z publicznymi
shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Natomiast publiczna infrastruktura jest rozwiązaniem na szybki pobór prądu w delegacjach i podróżach służbowych. Istotą jest tu czynnik ekonomiczny.

REKLAMA

Dostępność ładowarek ma kluczowe znaczenie w przekonywaniu pracowników do korzystania z aut elektrycznych

REKLAMA

Jak wyjaśnia Jacek Sosnowski, Retail & New Business Manager w Hertz Polska, doświadczenie firmy, w której pracuje, jako firmy pomagającej przedsiębiorstwom podołać wyzwaniom elektryfikacji flot poprzez umożliwianie testowania aut elektrycznych, wyraźnie wskazuje, że dostępność ładowarek w miejscu pracy jest koniecznością.
Jeśli firma planuje wdrażanie samochodów na prąd, powinna wziąć pod uwagę zakup własnych punktów ładowania, zwłaszcza przy dużych flotach – mówi Jacek Sosnowski.

– Na tym etapie rozwoju infrastruktury ładowania w Polsce jest to kluczowe dla przekonania pracowników do elektryków, a także dla efektywności pracy użytkowników samochodów służbowych, a co za tym idzie, dla powodzenia wdrażania elektromobilności do firm – dodaje.

Dlaczego?
Nie należy oczekiwać od pracownika, żeby poświęcał swój czas pracy na szukanie wolnej stacji ładowania, a następnie na samo ładowanie, bo jest to niewydajne dla biznesu. Nie można też oczekiwać, że będzie to robił w swoim czasie prywatnym. Firmowe ładowarki rozwiązują ten problem, zapewniając łatwość ładowania i stałą dostępność – wyjaśnia Jacek Sosnowski.

Punkty ładowania aut elektrycznych na parkingu firmy: jakie dają korzyści

REKLAMA

Punkty ładowania dostępne na parkingu firmy umożliwiają uzupełnienie baterii samochodu w czasie pracy pracownika, nietrudno też zorganizować grafik korzystania z ładowarek, tym bardziej, że dla zwykłych, miejskich przejazdów wystarczy 50% baterii oraz jedno- lub dwukrotne podładowanie w tygodniu.
Co warte podkreślenia, dla przedsiębiorcy własne ładowarki to też bardzo duże oszczędności na cenie prądu, która jest aż kilkukrotnie niższa niż w publicznych stacjach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Istotną kwestią dla firmy jest wybór ładowarki odpowiadającej jej potrzebom – na rynku jest ich pełen wachlarz: od tańszych, ale wolniej ładujących, do superszybkich i superdrogich.ak doradza ekspert, z analiz Hertz wynika, że pod siedzibą firmy, gdzie auta stoją kilka godzin i czasu na ładowanie jest dużo, nie ma potrzeby montować bardzo szybkich ładowarek, w zupełności sprawdzają się te wolniejsze.

Przyzwoita dwupunktowa ładowarka, zaspokajająca standardowe potrzeby biura, np. o szybkości ładowania do 22 kW/h, to koszt około 15 tysięcy złotych. Wówczas już dwie godziny ładowania zapewnią odpowiedni stan baterii do bezstresowej jazdy – wyjaśnia Jacek Sosnowski.

– I taka jest rola punktów ładowania na firmowych parkingach: są one niezbędne do bieżącej, codziennej obsługi samochodów służbowych, ale nie wymagają dużej szybkości ładowań – dodaje ekspert.

Elektryczny samochód firmowy, publiczna stacja ładowania: kiedy takie rozwiązanie ma sens

Rolą publicznych stacji ładowania, wyposażonych często w bardzo szybkie ładowarki, których ceny mogą dochodzić do 150 tysięcy złotych, co nie jest już w zasięgu każdej firmy, jest ładowanie samochodów będących w trasie, np. w delegacji służbowej, gdzie szybkość tej usługi to podstawa.
– Cena za pobrany kilowat na publicznych stacjach ładowania jest dużo wyższa. Ale dzięki tego typu ładowarkom na długich trasach rzędu 500 km wystarcza dwukrotne, półgodzinne ładowanie. Z przeprowadzonego przez Hertz Polska ogólnopolskiego badania podejścia do elektromobilności wynika, że taki czas ładowania jest akceptowalny dla polskich kierowców – uzupełnia Jacek Sosnowski.

Warto dodać, że do skutecznego korzystania z publicznych ładowarek niezbędne są aplikacje, które w szczegółach planują całą trasę, z uwzględnieniem miejsc i długości ładowania tak, by bezproblemowo dojechać do celu.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA