Koronawirus: jak sprzedać auto używane?
REKLAMA
REKLAMA
Znalezienie kupca na samochód używany nie jest łatwe - szczególnie na tak zapchanym rynku jak polska. Teraz pomocną dłoń do kierowców postanowił wyciągnąć... Yanosik. Stworzył bowiem usługę Autoplac, w której kierowcy mogą wystawiać darmowe ogłoszenia dotyczące sprzedaży pojazdów.
REKLAMA
Z projektem darmowych ogłoszeń wystartowaliśmy 14 kwietnia. Po tygodniu mieliśmy już za sobą pierwsze sprzedane auta z poziomu naszej platformy. Wielu użytkowników prosi nas o rady jak skutecznie sprzedać auto w czasie ograniczonego kontaktu z drugą osobą. Postanowiliśmy zebrać nasze pomysły, by ułatwić proces kupna - sprzedaży. W obecnej sytuacji kluczem do sukcesu jest odnalezienie się w nowej rzeczywistości i korzystanie z wielu dostępnych rozwiązań, które docierają z przekazem do ewentualnego kupca oraz ułatwiają cały proces – twierdzi Julia Rachwalska, Yanosik Autoplac.
Jak zatem zostać skutecznym sprzedawcą samochodów używanych w czasie koronawirusa? Odpowiedź na to pytanie zdaniem specjalistów Yanosika zamyka się w sześciu punktach.
1. Bądź online!
Wrzucaj ogłoszenia do sieci. Wtedy najwięcej osób z całej Polski dowie się o tym, że taki egzemplarz trafił właśnie na sprzedaż. To o tyle ważne, że w czasie koronawirusa dużo osób przebywa w domu, a siedząc w domu wertują portale z ogłoszeniami. Poza tym bądź dostępny - kupujący często mają pytania i chcieliby uzyskać odpowiedź dość szybko. To czasami ma ogromny wpływ na decyzję dotyczącą np. obejrzenia pojazdu.
2. Szczegółowo opisz samochód
Zasada jest prosta. Im więcej informacji zawrzesz w ogłoszeniu, tym mniej telefonów odbierzesz. Pomijając dane techniczne, w ogłoszeniach szczególnie należy pamiętać o takich parametrach jak numer VIN, data i zakończenie przeglądu technicznego oraz OC czy też przebieg samochodu.
3. Stawiaj na innowacje!
Nie zamykaj się w starych schematach. Klient będzie chciał zobaczyć auto podczas wideokonferencji? Daj mu taką możliwość. Dla ciebie to żadna trudność. A taki ukłon w stronę kupującego może zadecydować o szybkiej sprzedaży.
4. Jeżeli trzeba, dojedź do klienta
Trudne czasy oznaczają, że sprzedający powinien skupić się na kupującym. Przykład? W razie potrzeby warto podjechać np. do osoby zainteresowanej w celu przeprowadzenia jazdy testowej. Oczywiście to nie oznacza wycieczki na kilkadziesiąt kilometrów. Bardziej mowa o scenariuszu, w którym kupujący mieszka w tym samym mieście.
5. Zadbaj o czystość
W dobie koronawirusa dezynfekcja i czystość nabrały szczególnego znaczenia. Dlatego niezwykle ważne jest to, aby np. przed jazdą testową zdezynfekować podstawowe powierzchnie w aucie. Najprostszym i jednocześnie najskuteczniejszym sposobem jest przetarcie najczęściej dotykanych miejsc w aucie preparatem do dezynfekcji, roztworem alkoholu etylowego (62-70 proc.) lub roztworem wody utlenionej (0,5 proc.).
Źródło: Materiały prasowe Neptis.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.