Jak powstaje auto hybrydowe? Nowe BMW i8
REKLAMA
REKLAMA
BMW i8 - produkcja
Proces produkcji samochodów serii BMW i cechuje się innowacyjnymi technologiami wytwórczymi oraz stosowaniem nowych materiałów. To łańcuch wartościujący, całkowicie identyfikowalny z kryteriami zrównoważonego rozwoju. Poczynając od wydobycia i wytwarzania surowców, poprzez funkcjonalność pojazdów oszczędzających energię, po recykling na końcu łańcucha, wybrany sposób podejścia do procesu w zdecydowany sposób przyczynia się do pozytywnej oceny, jaką zyskuje za całość swego cyklu życia technicznego sportowe auto hybrydowe plug in – BMW i8. Zarówno podczas projektowania, jak i w produkcji BMW i8 najważniejszym czynnikiem było ogromne doświadczenie technologiczne BMW Group.
REKLAMA
BMW i8 - włókno węglowe
Globalna pozycja lidera BMW Group w dziedzinie inżynierii motoryzacyjnej przejawia się m.in. w przemysłowym wytwarzaniu składników z włókien węglowych oraz z plastiku wzmacnianego karbonem (CFRP). Także i projektowanie, i produkcja zarówno silnika spalinowego, jak i jednostki elektrycznej do tego hybrydowego samochodu sportowego odbywa się całkowicie w ramach BMW Group.
Zobacz też: Ekologiczne auto, ekologiczna fabryka - rusza produkcja BMW i3
BMW i8 - modułowa koncepcja pojazdu
REKLAMA
Innowacyjna architektura BMW i8 opiera się na dwóch elementach: module Life, klatki pasażerskiej wykonanej z CFRP oraz aluminiowy moduł Drive, który obejmuje kompletny układ napędowy oraz technologie zawieszeniowe. Koncepcja LifeDrive oraz zastosowanie CFRP pozwala na skrócenie czasu produkcji o połowę w porównaniu z wymaganiami wytwórczymi dla auta montowanego na konwencjonalnej linii produkcyjnej. Proces ten wymaga mniej inwestycji, bo znika kwestia wysokich kosztów związanych z prasami tłoczącymi nadwozie oraz lakiernią, a moduły Life i Drive mogą być wytwarzane obok siebie.
Sieć wytwórcza modeli BMW i składa się z fabryki w Moses Lake, Washington, gdzie wytwarzane są włókna węglowe, oraz fabryki w Wackersdorf, gdzie włókna węglowe przetwarzane są na karbonowe laminaty. Obie te fabryki są zarządzane przez SGL Automotive Carbon Fibers (ACF), spółkę joint venture BMW Group i SGL Group. Oprócz nich w sieci są własne fabryki BMW Group w Dingolfing, Landshut i Lipsku.
Źródło: materiały prasowe BMW
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.