REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswageny T5 i Amarok są dostępne z nowymi silnikami

Volkswagen Amarok
Volkswagen Amarok
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Volkswagen odświeża ofertę jednostek napędowych dla modeli T5 i Amarok. Nowe rozwiązania zastosowane w autach mają wpłynąć na zoptymalizowanie napędów pod względem mocy i zużycia paliwa. Nowością w gamie T5 będzie pakiet BlueMotion Technology.

Dostępny jako opcja pakiet BlueMotion Technology, w którego skład wchodzą system Start-Stop, funkcja odzyskiwania energii hamowania (rekuperacja), opony o obniżonych oporach toczenia i tempomat, redukuje zużycie paliwa silników TDI o 0,5 litra na 100 km. Oferta serii T5  została poszerzona o pakiet BMT dla jednostki 2.0 TDI o mocy 180 KM. Zmiany w ofercie silnikowej dotyczą także Volkswagena Amaroka, który otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa.

REKLAMA

Zobacz też: Wyniki grupy Renault w Polsce w 2012 r.

REKLAMA

Pakiet BlueMotion Technology dla modeli Transporter, Caravelle, Multivan i California dostępny jest teraz także w połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym BiTurbo o mocy 132 kW/180 KM z momentem obrotowym 400 Nm. Pakiet BMT można połączyć zatem ze wszystkimi kombinacjami silnika i przekładni: z napędem na przednią oś z manualną skrzynią biegów lub DSG oraz z napędem na wszystkie koła 4MOTION.

Transporter Furgon z silnikiem 132 kW/180 KM z BlueMotion Technology, z napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów, według danych producenta zużywa 7,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów (Multivan 7,3 litra). Odpowiada to emisji CO2 na poziomie 187 g/km (Multivan 192 g/km).

Zobacz też: Sprzedaż Audi w Polsce

REKLAMA

Modele serii T5 z silnikiem TDI 132 kW z BlueMotion Technology w połączeniu z przekładnią DSG i komputerem pokładowym Plus posiadają funkcję wolnego biegu: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, silnik zostanie automatycznie odłączony od pozostałej części układu napędowego i będzie pracował na biegu jałowym. Dzięki temu samochód może toczyć się z mniejszymi oporami i zaoszczędzić paliwo. Funkcja wolnego biegu jest dezaktywowana m.in. przez wciśnięcie hamulca. To rozwiązanie, przy odpowiednio przewidującym sposobie jazdy, pozwala jeszcze bardziej obniżyć zużycie paliwa.

Volkswagen Amarok otrzymał nową jednostkę bazową. Poprzedni silnik o mocy 90kW (122 KM) został zastąpiony przez jednostkę o mocy 103 kW (140 KM), która zapewnia lepsze osiągi przy niezmienionym zużyciu paliwa. Maksymalna moc dwulitrowej jednostki wykorzystującej wtrysk Common Rail dostępna jest przy 3.500 obr/min., natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 340 Nm dostępny jest w zakresie od 1.600 do 2.250 obr/min. Dzięki takim wartościom Amarok z nowym silnikiem potrafi rozpędzić się do 100 km/h w 12,6 s (poprzednik 13,2 s), a jego prędkość maksymalna wynosi teraz 168 km/h (poprzednio 162 km/h).

Zobacz też: Akcyza na gaz do samochodów - w planach podwyżka

Ponadto wyposażenie dodatkowe Amaroka zostało wzbogacone o nowe elementy obejmujące min. system nawigacji RNS 510 z 6,5 calowym ekranem dotykowym i twardym dyskiem o pojemności 30 GB, kamerę cofania Rear Assist oraz ogrzewanie postojowe sterowane pilotem.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA