Wyniki motoeksportu do kwietnia 2011
REKLAMA
REKLAMA
Jedyny spadek wśród dziesięciu najważniejszych rynków zbytu tylko we Włoszech odnotowano spadek sięgający 13,99% całości (dynamika 96,33%). Nadal Niemcy pozostają największym odbiorcą, Którym przypada 27,64% całości eksportu branży (dynamika 116,63%)
REKLAMA
Samochody osobowe i towarowo-osobowe, części i akcesoria oraz silniki wysokoprężne to trzy główne grupy produktów. Ich wartość eksportu wynosi 83,87% całej branży, Jest to o 3,28% więcej niż w zeszłym roku w tym samym okresie.
Eksport samochodów osobowych oraz towarowo-osobowych razem wyniósł 2,53 miliarda euro, czyli o 6,69% więcej niż w poprzednim roku.
Zobacz też: TOP 10 aut: czerwiec 2011
Liderem rynku eksportu nadal pozostają Włochy cieszące się 24,13% całości. Jednak w okresie czterech miesięcy odnotowano spadek (dynamika 83,74%). Na drugim miejscu są Niemcy mające 18,28% całości rynku, wartość eksportu wzrosła o 1,13%.
Eksport części i akcesoriów wyniósł ponad 2,25 miliarda euro, jest o o 17,46% więcej niż w ubiegłym roku w analogicznym okresie.
Eksport silników wysokoprężnych, czyli trzeciej grupy produktowej wynosi w okresie styczeń-kwiecień prawie 28,5% i osiągnął wartość 885,15 miliona euro. Udział takich jednostek w całości eksportu wzrósł o 1,03% o 13,08%.
Zobacz też: Konflikt Fiata z organizacją FIOM
Wzrost eksportu branży motoryzacyjnej w Polsce po czterech miesiącach wyniósł 18%. W kwietniu dynamika eksportu była wyższa niż w marcu (marzec: 112,82%, kwiecień: 115,11%). Najłatwiej zauważyć wzrost pojazdów osobowych i towarowo-osobowych (w kwietniu wzrost o 13,3% wobec 4,86% w marcu).
Duży wpływ na rosnącą dynamikę na rynki poza unijne ma eksport do Rosji. Po czterech miesiącach wynosi ona 394,43% a w Turcji 202,27%.
Podsumowując, prognoza jaką zapowiadał AutomotiveSuppliers.pl jest nadal aktualna. Wartość eksportu przemysłu motoryzacyjnego z Polski powinna wynosić około 18,5-19 miliarda euro.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.