Łada Priora mistrzem oszczędności
REKLAMA
REKLAMA
Niemiecka organizacja ADAC przygotowała zestawienie aut, które charakteryzują się najniższymi kosztami eksploatacyjnymi w klasie niższej-średniej. Kryteria jakie wzięto pod uwagę to średnie koszta utrzymania w ciągu miesiąca oraz wydatki poniesione w trakcie eksploatacji w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr. Uwzględniono takie elementy składowe jak: cena kupna, utrata wartości, opłaty i ubezpieczenie, serwisowanie, opony oraz wydatki na paliwo (przy założeniu, że w ciągu czterech lat pojazd pokonuje rocznie dystans 15 000 km).
REKLAMA
Zobacz również: Q5 Hybrid: Najnowsza hybryda Audi
W nawiasie, zaraz po nazwie auta, podano kolejno takie informacje jak:
- cena wersji podstawowej podana w euro,
- miesięczne koszty eksploatacyjne w euro,
- koszty eksploatacyjne w przeliczeniu na jeden przejechany kilometr w eurocentach.
Poniżej pierwsza dziesiątka modeli w klasie niższej-średniej, które na podstawie wyliczeń ADAC mają najniższe koszty eksploatacyjne (październik 2010):
- Łada Priora 2171 1.6 16V LPG (12 340; 400; 32,2)
- Dacia Logan MCV 1.4 (7 990; 407; 32,6)
- Honda Insight 1.3 (19 950; 437; 35,0)
- Renault Kangoo dCi 75 FAP Authentique (16 350; 440; 35,2)
- Opel Astra 1.3 CDTI ecoFlex Selection DPF (19 390; 441; 35,3)
- Fiat Doblo 1.4 T-Jet 16V Natural Power Dynamic (19 850; 442; 35,4)
- Toyota Auris 1.4 D-4D DPF (18 250; 444; 35,5)
- Ford Focus 1.6 TDCi DPF Concept (18 500; 445; 35,6)
- Citroen C4 HDi 90 FAP Attraction (18 700; 445; 35,6)
- Volkswagen Golf 1.2 TSI Trendline (17 225; 446; 35,7)
Zobacz również: Wygraj Volvo S60 z kartą paliwową
Dacia Logan MCV ma wśród wymienionych modeli najniższą cenę zakupu, która wynosi 7 990 euro. Najmocniejszym silnikiem w zestawieniu dysponuje Fiat Doblo, który wyposażony jest w motor o pojemności 1,4 litra o mocy 88kW czyli około 120 KM.
Łada Priora to jedyny w omawianej grupie pojazd, który zasilany jest gazem płynnym LPG, natomiast samochód marki Fiat korzysta z gazu ziemnego. Reszta aut posiada silniki zasilane benzyną (w testach użyto benzyny Super za 1,40 euro/litr) lub olejem napędowym (1,20 euro/litr).
REKLAMA
REKLAMA