REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Caddy na gaz CNG!

Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Na rynek wkracza Volkswagen Caddy z ekonomicznym silnikiem zasilany sprężonym gazem ziemnym. Co więcej, auto to będzie można zamówić z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.

VW Caddy z DSG zasilane gazem CNG

Jako pierwszy samochód w swoim segmencie Caddy TGI BlueMotion marki Volkswagen Samochody Użytkowe może być wyposażony w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów. Podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie producent z Hanoweru przedstawi, jako światową premierę, model z układem napędowym zasilanym gazem ziemnym połączonym ze skrzynią DSG.

REKLAMA

REKLAMA

Mistrz długich dystansów debiutuje nad Jeziorem Genewskim – Caddy TGI BlueMotion, rodzinny van i miejski samochód dostawczy z napędem na gaz ziemny, jest teraz dostępny nie tylko z mechaniczną skrzynią biegów lecz także, po raz pierwszy, z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Takie połączenie jest wyjątkowe w tym segmencie samochodów. W ofercie znajdą się ponadto wersje dostawcza i osobowa, z krótkim rozstawem osi oraz w przedłużonej wersji Maxi.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Poruszając się, w cyklu mieszanym Caddy TGI zużywa 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km, a Caddy Maxi 4,3 kg/100 km. Oznacza to, że jeśli silnik jest zasilany jedynie gazem, Caddy może bez tankowania pokonać dystans 630 km, Caddy Maxi natomiast – 860 km.

W nowym Caddy oraz Caddy Maxi TGI BlueMotion zbiorniki na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas) zamontowano pod podłogą – dzięki temu nie zmniejszają one przedziału bagażowego. Jego pojemność w wypadku Caddy wynosi maksymalnie 3200 litrów, a w przypadku Caddy Maxi 4130 litrów. Samochody wyposażono dodatkowo w 13-litrowy zbiornik na benzynę. Wykonane ze stali zbiorniki gazowe mają kształt butli i są wypełnione gazem ziemnym CNG sprężonym pod ciśnieniem ponad 200 bar. W Caddy z krótkim rozstawem osi cztery zbiorniki mogą pomieścić 26 kg gazu ziemnego, do pięciu zbiorników Caddy Maxi TGI mieści się 37 kg CNG.

Gaz zmagazynowany w zbiornikach służy do zasilania 1,4-litrowego silnika TGI spełniającego nową normę emisji spalin Euro 6. Jednostkę tę opracowano w oparciu o nowy zmodyfikowany benzynowy silnik TSI. Do zasilania gazem przystosowano np. głowicę cylindrów, rozrząd, wał korbowy, tłoki, przewody oraz zawory. Technicy zmodyfikowali również system sterowania silnikiem, katalizator i turbosprężarkę. Zasilanie gazem uwzględniono już na etapie konstruowania benzynowej jednostki TSI.

Silnik TGI w Caddy maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm osiąga w przedziale od 1500 do 3500 obrotów na minutę, a maksymalną moc 81 kW/110 KM - w granicach od 4800 do 6000 obrotów. Maksymalna prędkość Caddy TGI w wersjach dostawczej oraz osobowej wynosi 174 km/h w wypadku aut z mechaniczną skrzynią biegów i 172 km/h w modelach wyposażonych w skrzynię DSG.

Układ napędowy Caddy TGI BlueMotion w zwykłych warunkach potrzebuje benzynę jedynie w fazie rozruchu i rozgrzewania się silnika w temperaturach niższych niż minus 10 stopni Celsjusza. Benzyna może się jednak przydać także, gdy po drodze nie będzie akurat żadnej spośród 4200 stacji tankowania gazu CNG w Europie.

Gazem ziemnym CNG był napędzany już poprzednik aktualnego Caddy, noszący nazwę Ecofuel. Współczesny Caddy czwartej generacji w wersji zasilanej CNG ma oznaczenie TGI i z mechaniczną skrzynią biegów znajduje się w sprzedaży od połowy 2015 roku. Na początku czerwca 2016 roku po raz pierwszy będzie dostępny Caddy TGI ze skrzynią DSG. Ta sześciobiegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami została opracowana w taki sposób, by sprawdziła się również w autach wykorzystywanych jako taksówki. Pośród miejskich samochodów dostawczych z segmentu A napędzanych gazem ziemnym Caddy TGI jest jedynym modelem dostępnym z a automatyczną skrzynią DSG.

Zaprezentowany niedawno Caddy Alltrack również może być zasilany gazem ziemnym. Ta lifestylowa wersja Caddy wyróżniająca się elementami stylistycznymi typowymi dla aut terenowych jest następcą modelu Cross Caddy. Caddy Alltracka można kupić także w wersji TGI z mechaniczną skrzynią biegów oraz – również od połowy roku – z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową.

Caddy TGI jako miejski samochód dostawczy/furgon oraz w wersji Alltrack z krótkim rozstawem osi i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów dostępny jest już w Polsce. Wersja ze skrzynią DSG zadebiutuje w kolejnych miesiącach.

REKLAMA

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA