REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Volkswagen Caddy na gaz CNG!

Subskrybuj nas na Youtube
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Na rynek wkracza Volkswagen Caddy z ekonomicznym silnikiem zasilany sprężonym gazem ziemnym. Co więcej, auto to będzie można zamówić z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów.

VW Caddy z DSG zasilane gazem CNG

Jako pierwszy samochód w swoim segmencie Caddy TGI BlueMotion marki Volkswagen Samochody Użytkowe może być wyposażony w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów. Podczas nadchodzącego salonu samochodowego w Genewie producent z Hanoweru przedstawi, jako światową premierę, model z układem napędowym zasilanym gazem ziemnym połączonym ze skrzynią DSG.

REKLAMA

Mistrz długich dystansów debiutuje nad Jeziorem Genewskim – Caddy TGI BlueMotion, rodzinny van i miejski samochód dostawczy z napędem na gaz ziemny, jest teraz dostępny nie tylko z mechaniczną skrzynią biegów lecz także, po raz pierwszy, z dwusprzęgłową skrzynią DSG. Takie połączenie jest wyjątkowe w tym segmencie samochodów. W ofercie znajdą się ponadto wersje dostawcza i osobowa, z krótkim rozstawem osi oraz w przedłużonej wersji Maxi.

Zobacz też: Test Volkswagen Cross Caddy 2.0 TDI 4x4 Trendline: multifunkcyjna furgonetka

Poruszając się, w cyklu mieszanym Caddy TGI zużywa 4,1 kg gazu ziemnego na 100 km, a Caddy Maxi 4,3 kg/100 km. Oznacza to, że jeśli silnik jest zasilany jedynie gazem, Caddy może bez tankowania pokonać dystans 630 km, Caddy Maxi natomiast – 860 km.

W nowym Caddy oraz Caddy Maxi TGI BlueMotion zbiorniki na sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas) zamontowano pod podłogą – dzięki temu nie zmniejszają one przedziału bagażowego. Jego pojemność w wypadku Caddy wynosi maksymalnie 3200 litrów, a w przypadku Caddy Maxi 4130 litrów. Samochody wyposażono dodatkowo w 13-litrowy zbiornik na benzynę. Wykonane ze stali zbiorniki gazowe mają kształt butli i są wypełnione gazem ziemnym CNG sprężonym pod ciśnieniem ponad 200 bar. W Caddy z krótkim rozstawem osi cztery zbiorniki mogą pomieścić 26 kg gazu ziemnego, do pięciu zbiorników Caddy Maxi TGI mieści się 37 kg CNG.

Gaz zmagazynowany w zbiornikach służy do zasilania 1,4-litrowego silnika TGI spełniającego nową normę emisji spalin Euro 6. Jednostkę tę opracowano w oparciu o nowy zmodyfikowany benzynowy silnik TSI. Do zasilania gazem przystosowano np. głowicę cylindrów, rozrząd, wał korbowy, tłoki, przewody oraz zawory. Technicy zmodyfikowali również system sterowania silnikiem, katalizator i turbosprężarkę. Zasilanie gazem uwzględniono już na etapie konstruowania benzynowej jednostki TSI.

Silnik TGI w Caddy maksymalny moment obrotowy o wartości 200 Nm osiąga w przedziale od 1500 do 3500 obrotów na minutę, a maksymalną moc 81 kW/110 KM - w granicach od 4800 do 6000 obrotów. Maksymalna prędkość Caddy TGI w wersjach dostawczej oraz osobowej wynosi 174 km/h w wypadku aut z mechaniczną skrzynią biegów i 172 km/h w modelach wyposażonych w skrzynię DSG.

Układ napędowy Caddy TGI BlueMotion w zwykłych warunkach potrzebuje benzynę jedynie w fazie rozruchu i rozgrzewania się silnika w temperaturach niższych niż minus 10 stopni Celsjusza. Benzyna może się jednak przydać także, gdy po drodze nie będzie akurat żadnej spośród 4200 stacji tankowania gazu CNG w Europie.

Gazem ziemnym CNG był napędzany już poprzednik aktualnego Caddy, noszący nazwę Ecofuel. Współczesny Caddy czwartej generacji w wersji zasilanej CNG ma oznaczenie TGI i z mechaniczną skrzynią biegów znajduje się w sprzedaży od połowy 2015 roku. Na początku czerwca 2016 roku po raz pierwszy będzie dostępny Caddy TGI ze skrzynią DSG. Ta sześciobiegowa przekładnia z dwoma sprzęgłami została opracowana w taki sposób, by sprawdziła się również w autach wykorzystywanych jako taksówki. Pośród miejskich samochodów dostawczych z segmentu A napędzanych gazem ziemnym Caddy TGI jest jedynym modelem dostępnym z a automatyczną skrzynią DSG.

Zaprezentowany niedawno Caddy Alltrack również może być zasilany gazem ziemnym. Ta lifestylowa wersja Caddy wyróżniająca się elementami stylistycznymi typowymi dla aut terenowych jest następcą modelu Cross Caddy. Caddy Alltracka można kupić także w wersji TGI z mechaniczną skrzynią biegów oraz – również od połowy roku – z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową.

Caddy TGI jako miejski samochód dostawczy/furgon oraz w wersji Alltrack z krótkim rozstawem osi i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów dostępny jest już w Polsce. Wersja ze skrzynią DSG zadebiutuje w kolejnych miesiącach.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Volkswagen Caddy CNG 2016
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA