REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce

Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Polska premiera Audi A3 Sportback e-tron odbyła się klubie Pin-Up Studio w Warszawie. Czym chce przekonać do siebie pierwsza hybryda plug-in Audi?

Debiut Audi A3 Sportback e-tron

9 grudnia 2014 roku w Pin-Up Studio w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi A3 Sportback e-tron. Auto, będące pierwszą hybrydą typu plug-in dostępną w ofercie producenta z Ingolstadt ma zużywać zaledwie 1,5 litra paliwa na 100 km, a przy tym przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy.  Czy argumenty te wystarczą aby klient zostawił w salonie przynajmniej 172 870 zł za podstawową wersję?

REKLAMA

Audi A3 Sportback e-tron: wygląd

Nadwozie Audi A3 Sportback w wersji e-tron tylko nieznacznie różni się od modeli z konwencjonalnym napędem. W oczy rzucają się przede wszystkim potężniejsze progi, inaczej zaprojektowane zderzaki, zakryty tłumik, chromowane użebrowanie grilla oraz dyskretne loga e-tron. Nowość stanowi także ruchomy przedni logotyp Audi, pod którym kryje się gniazdo ładowania baterii.

Audi A3 Sportback e-tron: napęd hybrydowy

Najważniejszym elementem Audi A3 Sportback jest jego układ napędowy. Opiera się on na silniku benzynowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz 75-kilowatowym motorze elektrycznym. Obie jednostki napędowe uzupełniają się wzajemnie podnosząc wydajność całego układu. Silnik elektryczny generuje potężny, 330-niutonometrowy moment obrotowy od startu aż do 2000 obr./min natomiast motor benzynowe dokłada swoje 250 Nm od 1750 do 4000 obr./min. W rezultacie auto bardzo dobrze przyspiesza (0-100 km/h w 7,6 s), jest szybkie (222 km/h) a przy tym bardzo oszczędne (teoretycznie spalanie wg producenta to 1,5 l benzyny na 100 km).

Audi A3 Sportback e-tron: zasięg

Audi A3 Sportback e-tron w zależności od wybranego trybu jazdy może poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika benzynowego, elektrycznego lub w trybie hybrydowym (elektryczno-spalinowym). W trybie elektrycznym może rozpędzić nawet do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km.  Gdy baterie rozładują się auto przełączy się w tryb spalinowy dzięki czemu będzie mógł przejechać kolejne 890 km. Łącznie aż 940 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Sportback e-tron: bateria

REKLAMA

Energia elektryczna kumulowana jest w bateriach litowo-jonowych, umieszczonych pod tylną kanapą. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Producent udziela na baterie 8-letniej gwarancji ograniczonej dodatkowo przebiegiem 160 000 km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze).

W prezentacji nowego modelu wzięli udział przedstawiciele salonu samochodowego Audi Połczyńska, który jako pierwszy oferować będzie najnowsze Audi A3 Sportback e-tron (także do jazd testowych).  Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje i liczy, że Polacy przekonają się do najnowszej hybrydy z Ingolstadt. O tym co potrafi nowy model przekonamy się po pierwszych jego redakcyjnych testach.

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi
Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi
Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA