REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Audi A3 Sportback e-tron
Audi A3 Sportback e-tron
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Polska premiera Audi A3 Sportback e-tron odbyła się klubie Pin-Up Studio w Warszawie. Czym chce przekonać do siebie pierwsza hybryda plug-in Audi?

Debiut Audi A3 Sportback e-tron

9 grudnia 2014 roku w Pin-Up Studio w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi A3 Sportback e-tron. Auto, będące pierwszą hybrydą typu plug-in dostępną w ofercie producenta z Ingolstadt ma zużywać zaledwie 1,5 litra paliwa na 100 km, a przy tym przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy.  Czy argumenty te wystarczą aby klient zostawił w salonie przynajmniej 172 870 zł za podstawową wersję?

REKLAMA

REKLAMA

Audi A3 Sportback e-tron: wygląd

Nadwozie Audi A3 Sportback w wersji e-tron tylko nieznacznie różni się od modeli z konwencjonalnym napędem. W oczy rzucają się przede wszystkim potężniejsze progi, inaczej zaprojektowane zderzaki, zakryty tłumik, chromowane użebrowanie grilla oraz dyskretne loga e-tron. Nowość stanowi także ruchomy przedni logotyp Audi, pod którym kryje się gniazdo ładowania baterii.

Audi A3 Sportback e-tron: napęd hybrydowy

Najważniejszym elementem Audi A3 Sportback jest jego układ napędowy. Opiera się on na silniku benzynowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz 75-kilowatowym motorze elektrycznym. Obie jednostki napędowe uzupełniają się wzajemnie podnosząc wydajność całego układu. Silnik elektryczny generuje potężny, 330-niutonometrowy moment obrotowy od startu aż do 2000 obr./min natomiast motor benzynowe dokłada swoje 250 Nm od 1750 do 4000 obr./min. W rezultacie auto bardzo dobrze przyspiesza (0-100 km/h w 7,6 s), jest szybkie (222 km/h) a przy tym bardzo oszczędne (teoretycznie spalanie wg producenta to 1,5 l benzyny na 100 km).

REKLAMA

Audi A3 Sportback e-tron: zasięg

Audi A3 Sportback e-tron w zależności od wybranego trybu jazdy może poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika benzynowego, elektrycznego lub w trybie hybrydowym (elektryczno-spalinowym). W trybie elektrycznym może rozpędzić nawet do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km.  Gdy baterie rozładują się auto przełączy się w tryb spalinowy dzięki czemu będzie mógł przejechać kolejne 890 km. Łącznie aż 940 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Sportback e-tron: bateria

Energia elektryczna kumulowana jest w bateriach litowo-jonowych, umieszczonych pod tylną kanapą. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Producent udziela na baterie 8-letniej gwarancji ograniczonej dodatkowo przebiegiem 160 000 km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze).

W prezentacji nowego modelu wzięli udział przedstawiciele salonu samochodowego Audi Połczyńska, który jako pierwszy oferować będzie najnowsze Audi A3 Sportback e-tron (także do jazd testowych).  Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje i liczy, że Polacy przekonają się do najnowszej hybrydy z Ingolstadt. O tym co potrafi nowy model przekonamy się po pierwszych jego redakcyjnych testach.

Audi A3 Sportback e-tron wnętrze
Audi
Audi A3 Sportback e-tron komputer
Audi
Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Audi A3 Sportback e-tron
Audi
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA