Oficjalny debiut Audi A3 Sportback e-tron w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
Debiut Audi A3 Sportback e-tron
9 grudnia 2014 roku w Pin-Up Studio w Warszawie miała miejsce oficjalna premiera nowego Audi A3 Sportback e-tron. Auto, będące pierwszą hybrydą typu plug-in dostępną w ofercie producenta z Ingolstadt ma zużywać zaledwie 1,5 litra paliwa na 100 km, a przy tym przyspieszać 0-100 km/h w zaledwie 7,6 sekundy. Czy argumenty te wystarczą aby klient zostawił w salonie przynajmniej 172 870 zł za podstawową wersję?
REKLAMA
Audi A3 Sportback e-tron: wygląd
Nadwozie Audi A3 Sportback w wersji e-tron tylko nieznacznie różni się od modeli z konwencjonalnym napędem. W oczy rzucają się przede wszystkim potężniejsze progi, inaczej zaprojektowane zderzaki, zakryty tłumik, chromowane użebrowanie grilla oraz dyskretne loga e-tron. Nowość stanowi także ruchomy przedni logotyp Audi, pod którym kryje się gniazdo ładowania baterii.
Audi A3 Sportback e-tron: napęd hybrydowy
Najważniejszym elementem Audi A3 Sportback jest jego układ napędowy. Opiera się on na silniku benzynowym 1.4 TFSI o mocy 150 KM oraz 75-kilowatowym motorze elektrycznym. Obie jednostki napędowe uzupełniają się wzajemnie podnosząc wydajność całego układu. Silnik elektryczny generuje potężny, 330-niutonometrowy moment obrotowy od startu aż do 2000 obr./min natomiast motor benzynowe dokłada swoje 250 Nm od 1750 do 4000 obr./min. W rezultacie auto bardzo dobrze przyspiesza (0-100 km/h w 7,6 s), jest szybkie (222 km/h) a przy tym bardzo oszczędne (teoretycznie spalanie wg producenta to 1,5 l benzyny na 100 km).
Audi A3 Sportback e-tron: zasięg
Audi A3 Sportback e-tron w zależności od wybranego trybu jazdy może poruszać się przy wykorzystaniu wyłącznie silnika benzynowego, elektrycznego lub w trybie hybrydowym (elektryczno-spalinowym). W trybie elektrycznym może rozpędzić nawet do 130 km/h i pokonać dystans do 50 km. Gdy baterie rozładują się auto przełączy się w tryb spalinowy dzięki czemu będzie mógł przejechać kolejne 890 km. Łącznie aż 940 km.
Audi A3 Sportback e-tron: bateria
REKLAMA
Energia elektryczna kumulowana jest w bateriach litowo-jonowych, umieszczonych pod tylną kanapą. Akumulator wysokiego napięcia ma pojemność 8,8 kWh. Składa się z ośmiu modułów o łącznej liczbie 96 ogniw. Producent udziela na baterie 8-letniej gwarancji ograniczonej dodatkowo przebiegiem 160 000 km (w zależności od tego co nastąpi pierwsze).
W prezentacji nowego modelu wzięli udział przedstawiciele salonu samochodowego Audi Połczyńska, który jako pierwszy oferować będzie najnowsze Audi A3 Sportback e-tron (także do jazd testowych). Firma wiąże z nowym modelem duże nadzieje i liczy, że Polacy przekonają się do najnowszej hybrydy z Ingolstadt. O tym co potrafi nowy model przekonamy się po pierwszych jego redakcyjnych testach.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.