REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Renegade, cena 69 900 zł

Subskrybuj nas na Youtube
Jeep Renegade
Jeep Renegade
Jeep

REKLAMA

REKLAMA

Do polskich salonów sprzedaży wjeżdża nowość kultowej, amerykańskiej marki Jeep. Renegade jest dostępny za przystępną cenę. Powalczy o klientów m.in. z Mini Countryman, czy Suzuki SX4 S-Cross.

Projektanci Jeepa Renegade postarali się, by stylizacja najnowszego i najmniejszego modelu nawiązywała do kultowego modelu Wrangler. Z przodu rzucają się w oczy charakterystyczna maskownica z siedmioma szczelinami,
oraz duże, okrągłe reflektory są umieszczone poniżej linii maski.

REKLAMA

W Renegade nie zabrakło grubych opon, czy szerokich błotników. Tylna część narysowana prostą linią również nawiązuje do starszego brata, a ukłon dla bogatej historii marki widać stylizacji tylnych lamp, w tym w pojawiającym się w nich motywie w kształcie litery „X”, co jest inspirowane sprzętem wojskowym (kanister).

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

Jeep Renegade - wnętrze

Wnętrze nowego Renegade`a zostało zaprojektowane w stylu „Tek-Tonic". Koncepcja Tek-Tonic jest określana przez skrzyżowanie łagodnych i miękkich kształtów z solidnymi i funkcjonalnymi detalami. Według informacji producenta unikalna środkowa kratka nawiewu „air-pod” i galwanizowane akcenty czerpią inspirację z designu specjalistycznych okularów i butów używanych w sportach ekstremalnych. Tu również nie zabrakło nawiązań do historii - na zacisku otaczającym ekrany dotykowe zostało wytłoczone „Since 1941" („Od roku 1941").

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renegade został wyposażony w analogowe prędkościomierz i obrotomierz, ale nie zabrakło w nim również miejsca dla wyświetlaczy, w tym kolorowego TFT o przekątnej siedmiu cali.

Drugi rząd siedzeń nowego Jeepa może być dzielony w stosunku 60/40 lub 40/20/40. Bagażnik ma objętość  od 351 l do 1297 l przy złożonych tylnych siedzeniach.

Zobacz też: HondaJet wkracza na rynek

Jeep Renegade - napędy 4x4

Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch innowacyjnych systemów napędowych - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low.  Nowy model jest pierwszym małym SUVem wyposażonym w system odłączania napędu tylnej osi, zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność. Oba systemy 4x4 posiadają układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.

Jeep Active Drive

Uruchamiany przez innowacyjne jednostki przeniesienia mocy (PTU), Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości. System  zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności.  Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, zapewniając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje opracowane przez inżynierów marki Jeep algorytmy, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na śliskich nawierzchniach, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.

Zobacz też: Kamera 360 stopni debiutuje w Volvo

Jeep Active Drive Low

REKLAMA

Jeep Active Drive Low rozszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie 20:1. System ten występuje w w wersjach  wyposażonych w silnik benzynowy 2,4 litra oraz diesel 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią biegów i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej.

Blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego nastąpi automatycznie, gdy jest aktywny tryb Selec-Terrain „Rock", aby zmaksymalizować moment obrotowy na styku opon z nawierzchnią. Jeep Active Drive Low zapewnia także kontrolę zjazdu ze wzniesienia, jako dodatek do 5 trybów Selec-Terrain w modelu Trailhawk. 

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest ona włączona, samochód będzie zjeżdżać na znacznych nachyleniach, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalne tempo i dynamikę.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Jeep System Selec-Terrain

Jeep Active Drive i Active Drive Low zawierają firmowy system kontroli trakcji Selec-Terrain.  Selec-Terrain pozwala kierowcy na wybór ustawienia trybu drogowego lub terenowego dla optymalnej wydajności.
Do wyboru jest pięć zindywidualizowanych ustawień:  tryby Auto, Snow, Sand i Mud, i wyłącznie w systemie Jeep Active Drive Low w modelu Trailhawk - tryb Rock. 

Jeep Renegade - dziewięciobiegowa przekładania

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym małym SUVem, który może być wyposażony w  dziewięciobiegową automatyczną przekładnię. Nowa skrzynia biegów jest dostępna w wersji z 170-konnym silnikiem 1,4 litra MultiAir2 Turbo, 140- i 170-konnym 2,0 litrowym silnikiem Turbo diesel i silnikiem benzynowym 2,4 litra Tigershark MultiAir w serii Renegade. 

Ponadto Renegade może być wyposażony w sześciobiegową przekładnię automatyczną i sześciobiegową lub pięciobiegową manualną.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Jeep Renegade - gama silnikowa

REKLAMA

Na polskim rynku gama napedowa Jeepa Renegade obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. W ofercie silników benzynowych znajduje się 140-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów lub DDCT (podwójne sprzęgło suche), 170-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i 110-konny silnik 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start połączony z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. 

Gama silników Diesla obejmuje 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 120-konny i 140-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 140- i 170-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Test MINI Cooper 1.5 136 KM: mały, drogi, rewelacyjny!

Jeep Renegade - ceny

Podstawowa odmiana Jeep'a Renegade'a z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM, pięciobiegową manualną przekładnią i napędem na jedną oś kosztuje 69 900 zł. Pozostałe odmiany:

LONGITUDE 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S     81 300 zł

LIMITED 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S             87 900 zł

LIMITED 1.4 TMair / 170 KM /AT9 4X4 / S&S             109 700 zł

Silniki Diesla:

SPORT 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4X2 / S&S                  83 900 zł

LONGITUDE 1.6 MJD / 120KM / M6 4X2 S&S          89 000 zł

LIMITED 1.6 MJD / 120 KM / M6 4X2 / S&S               95 600 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X4 / S&S               107 300 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140KM /AT9 4X4 LOW / S&S      117 500 zł

TRAILHAWK 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4X4 LOW / S&S  123 900 zł

Źródło: Materiały prasowe Jeep

Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA