REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jeep Renegade, cena 69 900 zł

Jeep Renegade
Jeep Renegade
Jeep

REKLAMA

REKLAMA

Do polskich salonów sprzedaży wjeżdża nowość kultowej, amerykańskiej marki Jeep. Renegade jest dostępny za przystępną cenę. Powalczy o klientów m.in. z Mini Countryman, czy Suzuki SX4 S-Cross.

Projektanci Jeepa Renegade postarali się, by stylizacja najnowszego i najmniejszego modelu nawiązywała do kultowego modelu Wrangler. Z przodu rzucają się w oczy charakterystyczna maskownica z siedmioma szczelinami,
oraz duże, okrągłe reflektory są umieszczone poniżej linii maski.

REKLAMA

REKLAMA

W Renegade nie zabrakło grubych opon, czy szerokich błotników. Tylna część narysowana prostą linią również nawiązuje do starszego brata, a ukłon dla bogatej historii marki widać stylizacji tylnych lamp, w tym w pojawiającym się w nich motywie w kształcie litery „X”, co jest inspirowane sprzętem wojskowym (kanister).

Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.

REKLAMA

Jeep Renegade - wnętrze

Wnętrze nowego Renegade`a zostało zaprojektowane w stylu „Tek-Tonic". Koncepcja Tek-Tonic jest określana przez skrzyżowanie łagodnych i miękkich kształtów z solidnymi i funkcjonalnymi detalami. Według informacji producenta unikalna środkowa kratka nawiewu „air-pod” i galwanizowane akcenty czerpią inspirację z designu specjalistycznych okularów i butów używanych w sportach ekstremalnych. Tu również nie zabrakło nawiązań do historii - na zacisku otaczającym ekrany dotykowe zostało wytłoczone „Since 1941" („Od roku 1941").

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renegade został wyposażony w analogowe prędkościomierz i obrotomierz, ale nie zabrakło w nim również miejsca dla wyświetlaczy, w tym kolorowego TFT o przekątnej siedmiu cali.

Drugi rząd siedzeń nowego Jeepa może być dzielony w stosunku 60/40 lub 40/20/40. Bagażnik ma objętość  od 351 l do 1297 l przy złożonych tylnych siedzeniach.

Zobacz też: HondaJet wkracza na rynek

Jeep Renegade - napędy 4x4

Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch innowacyjnych systemów napędowych - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low.  Nowy model jest pierwszym małym SUVem wyposażonym w system odłączania napędu tylnej osi, zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność. Oba systemy 4x4 posiadają układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.

Jeep Active Drive

Uruchamiany przez innowacyjne jednostki przeniesienia mocy (PTU), Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości. System  zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności.  Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, zapewniając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje opracowane przez inżynierów marki Jeep algorytmy, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na śliskich nawierzchniach, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.

Zobacz też: Kamera 360 stopni debiutuje w Volvo

Jeep Active Drive Low

Jeep Active Drive Low rozszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie 20:1. System ten występuje w w wersjach  wyposażonych w silnik benzynowy 2,4 litra oraz diesel 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią biegów i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej.

Blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego nastąpi automatycznie, gdy jest aktywny tryb Selec-Terrain „Rock", aby zmaksymalizować moment obrotowy na styku opon z nawierzchnią. Jeep Active Drive Low zapewnia także kontrolę zjazdu ze wzniesienia, jako dodatek do 5 trybów Selec-Terrain w modelu Trailhawk. 

Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest ona włączona, samochód będzie zjeżdżać na znacznych nachyleniach, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalne tempo i dynamikę.

Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro

Jeep System Selec-Terrain

Jeep Active Drive i Active Drive Low zawierają firmowy system kontroli trakcji Selec-Terrain.  Selec-Terrain pozwala kierowcy na wybór ustawienia trybu drogowego lub terenowego dla optymalnej wydajności.
Do wyboru jest pięć zindywidualizowanych ustawień:  tryby Auto, Snow, Sand i Mud, i wyłącznie w systemie Jeep Active Drive Low w modelu Trailhawk - tryb Rock. 

Jeep Renegade - dziewięciobiegowa przekładania

Nowy Jeep Renegade jest pierwszym małym SUVem, który może być wyposażony w  dziewięciobiegową automatyczną przekładnię. Nowa skrzynia biegów jest dostępna w wersji z 170-konnym silnikiem 1,4 litra MultiAir2 Turbo, 140- i 170-konnym 2,0 litrowym silnikiem Turbo diesel i silnikiem benzynowym 2,4 litra Tigershark MultiAir w serii Renegade. 

Ponadto Renegade może być wyposażony w sześciobiegową przekładnię automatyczną i sześciobiegową lub pięciobiegową manualną.

Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG

Jeep Renegade - gama silnikowa

Na polskim rynku gama napedowa Jeepa Renegade obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. W ofercie silników benzynowych znajduje się 140-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów lub DDCT (podwójne sprzęgło suche), 170-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i 110-konny silnik 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start połączony z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów. 

Gama silników Diesla obejmuje 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 120-konny i 140-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 140- i 170-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Test MINI Cooper 1.5 136 KM: mały, drogi, rewelacyjny!

Jeep Renegade - ceny

Podstawowa odmiana Jeep'a Renegade'a z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM, pięciobiegową manualną przekładnią i napędem na jedną oś kosztuje 69 900 zł. Pozostałe odmiany:

LONGITUDE 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S     81 300 zł

LIMITED 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S             87 900 zł

LIMITED 1.4 TMair / 170 KM /AT9 4X4 / S&S             109 700 zł

Silniki Diesla:

SPORT 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4X2 / S&S                  83 900 zł

LONGITUDE 1.6 MJD / 120KM / M6 4X2 S&S          89 000 zł

LIMITED 1.6 MJD / 120 KM / M6 4X2 / S&S               95 600 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X4 / S&S               107 300 zł

LIMITED 2.0 MJD / 140KM /AT9 4X4 LOW / S&S      117 500 zł

TRAILHAWK 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4X4 LOW / S&S  123 900 zł

Źródło: Materiały prasowe Jeep

Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Jeep Renegade
Jeep
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA