Jeep Renegade, cena 69 900 zł
REKLAMA
REKLAMA
Projektanci Jeepa Renegade postarali się, by stylizacja najnowszego i najmniejszego modelu nawiązywała do kultowego modelu Wrangler. Z przodu rzucają się w oczy charakterystyczna maskownica z siedmioma szczelinami,
oraz duże, okrągłe reflektory są umieszczone poniżej linii maski.
REKLAMA
W Renegade nie zabrakło grubych opon, czy szerokich błotników. Tylna część narysowana prostą linią również nawiązuje do starszego brata, a ukłon dla bogatej historii marki widać stylizacji tylnych lamp, w tym w pojawiającym się w nich motywie w kształcie litery „X”, co jest inspirowane sprzętem wojskowym (kanister).
Zobacz też: Test Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS ALLGRIP Man.
Jeep Renegade - wnętrze
Wnętrze nowego Renegade`a zostało zaprojektowane w stylu „Tek-Tonic". Koncepcja Tek-Tonic jest określana przez skrzyżowanie łagodnych i miękkich kształtów z solidnymi i funkcjonalnymi detalami. Według informacji producenta unikalna środkowa kratka nawiewu „air-pod” i galwanizowane akcenty czerpią inspirację z designu specjalistycznych okularów i butów używanych w sportach ekstremalnych. Tu również nie zabrakło nawiązań do historii - na zacisku otaczającym ekrany dotykowe zostało wytłoczone „Since 1941" („Od roku 1941").
Renegade został wyposażony w analogowe prędkościomierz i obrotomierz, ale nie zabrakło w nim również miejsca dla wyświetlaczy, w tym kolorowego TFT o przekątnej siedmiu cali.
Drugi rząd siedzeń nowego Jeepa może być dzielony w stosunku 60/40 lub 40/20/40. Bagażnik ma objętość od 351 l do 1297 l przy złożonych tylnych siedzeniach.
Zobacz też: HondaJet wkracza na rynek
Jeep Renegade - napędy 4x4
Jeep Renegade oferuje możliwość wyboru dwóch innowacyjnych systemów napędowych - Jeep Active Drive i Jeep Active Drive Low. Nowy model jest pierwszym małym SUVem wyposażonym w system odłączania napędu tylnej osi, zapewniając oszczędność paliwa napędu 4x2 i natychmiastowo włączając napęd 4x4, gdy potrzebna jest przyczepność. Oba systemy 4x4 posiadają układ odłączenia napędu tylnej osi, który automatycznie i niezauważalnie przełącza się pomiędzy napędem 4x2 i 4x4, zapewniając ciągłe sterowanie momentem obrotowym i optymalną przyczepność, gdy jest to niezbędne, bez konieczności ingerencji kierowcy.
Jeep Active Drive
Uruchamiany przez innowacyjne jednostki przeniesienia mocy (PTU), Jeep Active Drive jest w pełni automatyczny i zapewnia bezproblemową pracę z napędem na cztery koła lub bez niego, przy każdej prędkości. System zapewnia korektę odchylenia w trakcie dynamicznych manewrów i poprawia zachowanie zarówno w warunkach podsterowności, jak i nadsterowności. Jeep Active Drive może dostarczyć do 2000 Nm dostępnego momentu obrotowego silnika na tylne koła, zapewniając optymalną przyczepność w warunkach niskiej trakcji. Mokre sprzęgło umieszczone w module tylnego napędu wykorzystuje opracowane przez inżynierów marki Jeep algorytmy, aby zapewnić właściwy moment we wszelkich warunkach jazdy, w tym na śliskich nawierzchniach, przy agresywnym ruszaniu i dynamicznej jeździe.
Zobacz też: Kamera 360 stopni debiutuje w Volvo
Jeep Active Drive Low
REKLAMA
Jeep Active Drive Low rozszerza możliwości systemu Jeep Active Drive i zapewnia przełożenie 20:1. System ten występuje w w wersjach wyposażonych w silnik benzynowy 2,4 litra oraz diesel 2,0 litra z dziewięciobiegową skrzynią biegów i zapewnia najlepsze w swojej klasie możliwości terenowe podczas ekstremalnej jazdy terenowej.
Blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego nastąpi automatycznie, gdy jest aktywny tryb Selec-Terrain „Rock", aby zmaksymalizować moment obrotowy na styku opon z nawierzchnią. Jeep Active Drive Low zapewnia także kontrolę zjazdu ze wzniesienia, jako dodatek do 5 trybów Selec-Terrain w modelu Trailhawk.
Kontrola zjazdu ze wzniesienia pozwala na płynny i kontrolowany zjazd ze wzniesienia w nierównym lub śliskim terenie bez konieczności naciskania przez kierowcę pedału hamulca. Gdy jest ona włączona, samochód będzie zjeżdżać na znacznych nachyleniach, wykorzystując system hamowania ABS do sterowania prędkością każdego z kół, aby zapewnić optymalne tempo i dynamikę.
Zobacz też: Pierwsza Jazda: nowe Audi TT 2.0 TFSI 230 KM Quattro
Jeep System Selec-Terrain
Jeep Active Drive i Active Drive Low zawierają firmowy system kontroli trakcji Selec-Terrain. Selec-Terrain pozwala kierowcy na wybór ustawienia trybu drogowego lub terenowego dla optymalnej wydajności.
Do wyboru jest pięć zindywidualizowanych ustawień: tryby Auto, Snow, Sand i Mud, i wyłącznie w systemie Jeep Active Drive Low w modelu Trailhawk - tryb Rock.
Jeep Renegade - dziewięciobiegowa przekładania
Nowy Jeep Renegade jest pierwszym małym SUVem, który może być wyposażony w dziewięciobiegową automatyczną przekładnię. Nowa skrzynia biegów jest dostępna w wersji z 170-konnym silnikiem 1,4 litra MultiAir2 Turbo, 140- i 170-konnym 2,0 litrowym silnikiem Turbo diesel i silnikiem benzynowym 2,4 litra Tigershark MultiAir w serii Renegade.
Ponadto Renegade może być wyposażony w sześciobiegową przekładnię automatyczną i sześciobiegową lub pięciobiegową manualną.
Zobacz też: Test Seat Alhambra 2.0 TDI 177 KM DSG
Jeep Renegade - gama silnikowa
REKLAMA
Na polskim rynku gama napedowa Jeepa Renegade obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa silniki Diesla. W ofercie silników benzynowych znajduje się 140-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów lub DDCT (podwójne sprzęgło suche), 170-konny silnik 1,4 litra MultiAir2 Turbo z systemem Stop&Start połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów i 110-konny silnik 1,6 litra E.torQ z systemem Stop&Start połączony z pięciobiegową mechaniczną skrzynią biegów.
Gama silników Diesla obejmuje 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II z systemem Stop&Start oraz sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 120-konny i 140-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start i sześciobiegową mechaniczną skrzynią biegów, 140- i 170-konny dwulitrowy silnik MultiJet II z systemem Stop&Start oraz dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Zobacz też: Test MINI Cooper 1.5 136 KM: mały, drogi, rewelacyjny!
Jeep Renegade - ceny
Podstawowa odmiana Jeep'a Renegade'a z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM, pięciobiegową manualną przekładnią i napędem na jedną oś kosztuje 69 900 zł. Pozostałe odmiany:
LONGITUDE 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S 81 300 zł
LIMITED 1.4 Tmair / 140 KM / M6 4X2 / S&S 87 900 zł
LIMITED 1.4 TMair / 170 KM /AT9 4X4 / S&S 109 700 zł
Silniki Diesla:
SPORT 1.6 MJD / 120 KM/ M6 4X2 / S&S 83 900 zł
LONGITUDE 1.6 MJD / 120KM / M6 4X2 S&S 89 000 zł
LIMITED 1.6 MJD / 120 KM / M6 4X2 / S&S 95 600 zł
LIMITED 2.0 MJD / 140 KM / M6 4X4 / S&S 107 300 zł
LIMITED 2.0 MJD / 140KM /AT9 4X4 LOW / S&S 117 500 zł
TRAILHAWK 2.0 MJD / 170 KM / AT9 4X4 LOW / S&S 123 900 zł
Źródło: Materiały prasowe Jeep
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.