REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Audi RS 5 3.0 BiTDI - 385 KM mocy i elektryczny kompresor

Audi RS5 TDI
Audi RS5 TDI
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Audi przedstawia koncepcyjną wersję swojego sportowego coupe. Pod maską RS5 trafił silnik Diesla. Jak to możliwe?

Pierwszy silnik TDI

„Przed 25 laty Audi wprowadziło na rynek pierwszy silnik TDI, rozpoczynając w ten sposób jego pełną sukcesów historię“ – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. „Naszym najświeższym osiągnięciem jest elektryczna sprężarka, poprawiająca nie tylko czas sprintu do setki i moc samochodu, ale wydatnie wpływająca na jego efektywnośd. Takie rozwiązanie techniczne pokazuje możliwości 48 voltowych sieci pokładowych, które obecnie dostosowywane są do aut produkowanych seryjnie.“

REKLAMA

Zobacz też: Najdroższe auto świata - Lykan Hypersport

Silnik Audi 3.0 TDI BiTurbo 385 KM

Silnik V6 Biturbo w Audi RS 5 TDI concept generuje moc 283 kW (385 KM) i maksymalny moment obrotowy 750 Nm, dostępny w zakresie od 1250 do 2000 obr./min. Maksymalna liczba obrotów wynosi 5500 obr./min. Dodatkowa elektryczna sprężarka zapewnia potężny moment obrotowy przydatny przy starcie. Innowacją techniczną tego rozwiązania jest to, że silnik elektryczny zastępuje tu koło turbiny, rozpędzając koło kompresora do ponad 70 tys. obr./min. w zaledwie kilka setnych sekundy. Sprężarki wytwarzają względne ciśnienie ładowania do 2,4 bara. Dzięki temu, Audi RS 5 TDI concept na przyspieszenie od 0 do 100 km/h potrzebuje jedynie czterech sekund. 200 km/h osiąga w mniej niż 16 sekund, a jego prędkośd maksymalna wynosi 280 km/h. Pojazd zużywa przy tym jedynie niecałe 5,3 litra oleju napędowego na 100 km (poniżej 140 g CO2 na km) – świadczy to o jego wyjątkowej efektywności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Energia do napędzania elektrycznej sprężarki pochodzi głównie z rekuperacji. Dla przeniesienia energii Audi RS 5 TDI concept wykorzystuje osobną 48 voltową sied pokładową, połączoną za pomocą przetwornicy prądu stałego z konwencjonalną siecią 12 voltową. Za jej magazynowanie odpowiada kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Zaleta sieci 48 voltowych polega na tym, że umożliwiają one przenoszenie większych ilości energii. Rozwiązanie to jest kolejnym ważnym kamieniem milowym strategii elektryfikacji napędu realizowanej przez Audi.

Źródło: materiały prasowe Audi

Audi RS5 TDI
Audi
Audi RS5 TDI
Audi
Audi RS5 TDI
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA