Audi A7 Sportback facelifting
REKLAMA
REKLAMA
Audi A7 po faceliftingu: nadwozie
Audi A7, które na rynku obecne jest od 2010 roku nareszcie doczekało się modernizacji. Zmiany objęły zarówno wygląd pojazdu jak i jednostki napędowe. Pojawiły się nowe przednie reflektory (w standardzie są LED-dowe) i pojedynczo obramowana osłona chłodnicy Singleframe. Przeprojektowano także zderzaki oraz kształt rur wydechowych. Jeśli klient wyrazi taką chęć może wyposażyć Audi A7 w nowe reflektory Audi LED Matrix.
REKLAMA
Audi A7 po faceliftingu: wnętrze
Lifting Audi A7 wpłynął także na jego wnętrze. Pojawiły się nowe materiały wykończeniowe (np. listwa dekoracyjna z aluminium/drewna orzechowego Beaufort oraz skóra Valcona), a paleta kolorystyczna foteli obejmuje 5 barw. Te ostatnie występują w jednym z czterech wariantów. Pod elektrycznie otwieraną klapą bagażnika kryje się kufer o pojemności 525 litrów.
Audi A7 po faceliftingu: silniki
Nowość stanowią jednostki napędowe jakie będą napędzać zmodernizowane Audi A7. Na początek nowe Audi A7 Sportback oferowane będzie z pięcioma mocnymi i efektywnymi jednostkami napędowymi – dwoma silnikami benzynowymi i trzema jednostkami wysokoprężnymi. Zakres ich mocy sięgnie od 160 kW (218 KM) do 245 kW (333 KM). Wszystkie spełniać będą normę Euro 6. Silnik 3.0 TDI clean diesel o mocy 200 kW (272 KM), w dużej mierze stworzono na nowo, od podstaw. Trzylitrowy motor V6 w wersji „ultra“, o mocy 160 kW (218 KM), w połączeniu z napędem na przednią oś zużywa średnio zaledwie 4,7 l paliwa na 100 km, co odpowiada emisji 122 g CO2 na km. W Audi S7 Sportback pracować będzie topowy silnik Audi - 4.0 TFSI o mocy 331 kW (450 KM), wykorzystujący innowacyjną technikę COD (cylinder on demand), która przy niższych obciążeniach dezaktywuje wybrane cylindry.
Jednostka napędowa 3.0 TDI Biturbo clean diesel o mocy 235 kW (320 KM) współpracuje z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a wszystkie pozostałe silniki z siedmiostopniową przekładnią S tronic. Warianty z napędem tylko na przednią oś wyposażono w zupełnie nową przekładnię z podwójnym sprzęgłem, która zastąpiła skrzynię multitronic. W modelach o mocy powyżej 200 kW (272 KM), stały napęd na cztery koła quattro można uzupełnić o sportowy mechanizm różnicowy, w aktywny sposób przekazujący moment obrotowy na koła osi tylnej.
Audi A7 po faceliftingu: wyposażenie
Zmiany objęły także wyposażenie pojazdu. Firma Nvidia przygotowała wydajny procesor graficzny do najnowszą wersję modułowego systemu infotainment. Za pomocą pola dotykowego, kierowca może palcem nawigować po listach i mapach oraz powiększać je. Oczywiście zakres dodatkowego wyposażenia jest ogromny i nie zabrakło wśród niego cenionego przez miłośników muzyki systemu HiFi marki Bang & Olufsen czy pakietu systemów bezpieczeństwa Audi pre sense.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.