REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
NISSAN X-TRAIL
NISSAN X-TRAIL
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

W lipcu 2014 roku ma ruszyć produkcja nowego Nissana X-Trail. Oto garść informacji na temat najnowszej konstrukcji japońskiego producenta aut.

Nissan X-Trail: nadwozie

Charakterystyczne elementy Nissana X-TRail, takie jak tylne światła w kształcie bumerangu, specjalny profil reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz charakterystyczny kształt słupka D to mocne punkty japońskiego SUV-a. Diodowe światła przednie - zarówno mijania, jak i drogowe - stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wersji. Nowe 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich sprawiają, że nowy X-Trail wygląda jeszcze bardziej imponująco. Nowy X-Trail ma taką samą długość jak poprzednik, natomiast zwiększono w nim rozstaw osi oraz poszerzono i nieco podwyższono nadwozie.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail: wnętrze

We wnętrzu dostępne są trzy kolory elementów wykończenia - chromowane, metaliczne i czarne (Piano Black). Wśród opcji znaleźć można tapicerkę z wyrafinowanej, eleganckiej tkaniny oraz skórzaną z przeszyciami w kontrastowym kolorze. Siedzenia w przestronnym wnętrzu mają układ niczym w teatrze. Opcjonalnie można dokupić dwa dodatkowe fotele, tak aby nowym Nissanem X-Trail mogło podróżować nawet siedem osób.

Zobacz też: Audi Q3 w wersji RS!

REKLAMA

Praktyczne rozwiązania obejmują tylne drzwi boczne otwierane pod kątem prawie 80 stopni - to o wiele szerzej niż w przypadku innych modeli - tak aby zapewnić łatwość dostępu, a także montażu i demontażu fotelika dziecięcego. Zwiększono komfort siedzeń kanapy tylnej dzięki większej ilości miejsca na nogi uzyskanej za sprawą wydłużenia rozstawu osi. Nowe fotele przednie mają ponadto specjalnie wyprofilowane oparcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tylna kanapa jest składana i przesuwana, a opcjonalny trzeci rząd można złożyć, aby powiększyć przestrzeń bagażową.Tą ostatnią można podzielić na strefę górną i dolną prostym ruchem ręki. Przegroda umieszczona na najwyższym poziomie ma nośność 10 kg, a na niższym - 75 kg. Możliwość podziału przestrzeni bagażowej pozwala na przewożenie wózka dziecięcego i dużych przedmiotów w dolnej części, pozostawiając miejsce na mniejsze i lżejsze bagaże na górze.

Zobacz też: Fiat Panda 4x4 Antartica

Pomiędzy siedzeniami umieszczono duży praktyczny schowek z wbudowaną tacką. Jest on na tyle obszerny, że można zmieścić w nim iPad lub 10-calowy tablet, a na dostępnej tacce zmieści się smartfon, który można podłączyć do gniazdka znajdującego się wewnątrz schowka.

Nissan X-Trail: układ przeniesienia napędu

Zgodnie z najlepszymi standardami w swojej klasie, ustanowionymi przez poprzednią generację tego modelu, nowy Nissan X-Trail wyposażony jest w zaawansowany elektroniczny system napędu ALL MODE 4x4i. Sterowany przy użyciu okrągłego przełącznika na konsoli środkowej, system ten umożliwia wybór trybu z napędem na jedną oś, trybu automatycznego (Auto) lub trybu blokady (Lock) ze stałym napędem 4x4.

W „domyślnym" trybie Auto system stale monitoruje otwarcie przepustnicy, prędkość obrotową silnika oraz moment obrotowy, tak aby przewidzieć ewentualny poślizg kół i rozłożyć moment obrotowy odpowiednio na przednią i tylną oś w zależności od potrzeb, przy prędkościach do 80 km/h.

Powyżej tej prędkości system reaguje na poślizg kół, w razie potrzeby dołączając napęd na tylną oś w celu przywrócenia przyczepności. W trudnych warunkach atmosferycznych i przy niskich prędkościach można ustawić tryb Lock, uzyskując tym samym stały napęd na cztery koła. Do wyboru jest także wersja z napęd na jedną oś.

Nissan X-Trail: ograniczenie masy pojazdu i poprawa aerodynamiki

Aby móc je zrealizować ambitne cele dotyczące ograniczenia emisji CO2 do atmosfery, obniżono masę niektórych elementów, pomimo że nowy Nissan X-Trail ma większą powierzchnię czołową niż jego poprzednik. Przykładowo klapa tylna jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego, co pozwoliło zaoszczędzić aż 7 kg.

Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia

Dużo uwagi poświęcono właściwościom aerodynamicznym pojazdu. Zadbano o kształt lusterek bocznych, zastosowano duże osłony podwozia, a nawet spojler, który zakrywa końcówkę układu wydechowego. Z tyłu pojazdu zastosowano również panel, który zapobiega występowaniu „zjawiska spadochronu" polegającego na tym, że powietrze zostaje uwięzione w konstrukcji tylnego zderzaka i wypełnia go, powodując wzrost oporów powietrza.

Nissan X-Trail: silniki

Na chwilę obecną Nissan nie podał jakie dokładnie jednostki napędowe zostaną użyte w nowym X-Trailu. W silnikach zmniejszono tarcie, które pochłaniało dużą część mocy, uzyskując tym samym doskonałe osiągi charakterystyczne dla silników o wyższej pojemności, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa, spotykanym zwykle w niewielkich jednostkach.

Zobacz też: Skoda Yeti po faceliftingu

Źródło: materiały prasowe Nissan

NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
NISSAN X-TRAIL
Nissan
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA