Nowy Nissan X-Trail
REKLAMA
REKLAMA
Nissan X-Trail: nadwozie
Charakterystyczne elementy Nissana X-TRail, takie jak tylne światła w kształcie bumerangu, specjalny profil reflektorów ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej oraz charakterystyczny kształt słupka D to mocne punkty japońskiego SUV-a. Diodowe światła przednie - zarówno mijania, jak i drogowe - stanowią standardowe wyposażenie wszystkich wersji. Nowe 19-calowe felgi ze stopów metali lekkich sprawiają, że nowy X-Trail wygląda jeszcze bardziej imponująco. Nowy X-Trail ma taką samą długość jak poprzednik, natomiast zwiększono w nim rozstaw osi oraz poszerzono i nieco podwyższono nadwozie.
REKLAMA
Nissan X-Trail: wnętrze
We wnętrzu dostępne są trzy kolory elementów wykończenia - chromowane, metaliczne i czarne (Piano Black). Wśród opcji znaleźć można tapicerkę z wyrafinowanej, eleganckiej tkaniny oraz skórzaną z przeszyciami w kontrastowym kolorze. Siedzenia w przestronnym wnętrzu mają układ niczym w teatrze. Opcjonalnie można dokupić dwa dodatkowe fotele, tak aby nowym Nissanem X-Trail mogło podróżować nawet siedem osób.
Zobacz też: Audi Q3 w wersji RS!
Praktyczne rozwiązania obejmują tylne drzwi boczne otwierane pod kątem prawie 80 stopni - to o wiele szerzej niż w przypadku innych modeli - tak aby zapewnić łatwość dostępu, a także montażu i demontażu fotelika dziecięcego. Zwiększono komfort siedzeń kanapy tylnej dzięki większej ilości miejsca na nogi uzyskanej za sprawą wydłużenia rozstawu osi. Nowe fotele przednie mają ponadto specjalnie wyprofilowane oparcia.
Tylna kanapa jest składana i przesuwana, a opcjonalny trzeci rząd można złożyć, aby powiększyć przestrzeń bagażową.Tą ostatnią można podzielić na strefę górną i dolną prostym ruchem ręki. Przegroda umieszczona na najwyższym poziomie ma nośność 10 kg, a na niższym - 75 kg. Możliwość podziału przestrzeni bagażowej pozwala na przewożenie wózka dziecięcego i dużych przedmiotów w dolnej części, pozostawiając miejsce na mniejsze i lżejsze bagaże na górze.
Zobacz też: Fiat Panda 4x4 Antartica
Pomiędzy siedzeniami umieszczono duży praktyczny schowek z wbudowaną tacką. Jest on na tyle obszerny, że można zmieścić w nim iPad lub 10-calowy tablet, a na dostępnej tacce zmieści się smartfon, który można podłączyć do gniazdka znajdującego się wewnątrz schowka.
Nissan X-Trail: układ przeniesienia napędu
REKLAMA
Zgodnie z najlepszymi standardami w swojej klasie, ustanowionymi przez poprzednią generację tego modelu, nowy Nissan X-Trail wyposażony jest w zaawansowany elektroniczny system napędu ALL MODE 4x4i. Sterowany przy użyciu okrągłego przełącznika na konsoli środkowej, system ten umożliwia wybór trybu z napędem na jedną oś, trybu automatycznego (Auto) lub trybu blokady (Lock) ze stałym napędem 4x4.
W „domyślnym" trybie Auto system stale monitoruje otwarcie przepustnicy, prędkość obrotową silnika oraz moment obrotowy, tak aby przewidzieć ewentualny poślizg kół i rozłożyć moment obrotowy odpowiednio na przednią i tylną oś w zależności od potrzeb, przy prędkościach do 80 km/h.
Powyżej tej prędkości system reaguje na poślizg kół, w razie potrzeby dołączając napęd na tylną oś w celu przywrócenia przyczepności. W trudnych warunkach atmosferycznych i przy niskich prędkościach można ustawić tryb Lock, uzyskując tym samym stały napęd na cztery koła. Do wyboru jest także wersja z napęd na jedną oś.
Nissan X-Trail: ograniczenie masy pojazdu i poprawa aerodynamiki
Aby móc je zrealizować ambitne cele dotyczące ograniczenia emisji CO2 do atmosfery, obniżono masę niektórych elementów, pomimo że nowy Nissan X-Trail ma większą powierzchnię czołową niż jego poprzednik. Przykładowo klapa tylna jest w dużej mierze wykonana z tworzywa sztucznego, co pozwoliło zaoszczędzić aż 7 kg.
Zobacz też: Dacia Duster - lifting nadwozia
Dużo uwagi poświęcono właściwościom aerodynamicznym pojazdu. Zadbano o kształt lusterek bocznych, zastosowano duże osłony podwozia, a nawet spojler, który zakrywa końcówkę układu wydechowego. Z tyłu pojazdu zastosowano również panel, który zapobiega występowaniu „zjawiska spadochronu" polegającego na tym, że powietrze zostaje uwięzione w konstrukcji tylnego zderzaka i wypełnia go, powodując wzrost oporów powietrza.
Nissan X-Trail: silniki
Na chwilę obecną Nissan nie podał jakie dokładnie jednostki napędowe zostaną użyte w nowym X-Trailu. W silnikach zmniejszono tarcie, które pochłaniało dużą część mocy, uzyskując tym samym doskonałe osiągi charakterystyczne dla silników o wyższej pojemności, przy jednoczesnym niskim zużyciu paliwa, spotykanym zwykle w niewielkich jednostkach.
Zobacz też: Skoda Yeti po faceliftingu
Źródło: materiały prasowe Nissan
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.