Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
REKLAMA
REKLAMA
- Design Peugeota 408 wyraża język stylistyczny marki
- Nadwozie Peugeota 308 uzupełniają piękne, 20-calowe felgi
- Nowy Peugeot 408 i dane techniczne
- Nowy Peugeot 408 z kokpitem z 308?
- Paleta silnikowa nowego Peugeota 408
- Kiedy nowy Peugeot 408 wejdzie do sprzedaży?
Design Peugeota 408 wyraża język stylistyczny marki
Pod koniec maja Francuzi zapowiedzieli rychłą premierę pierwszego SUV-a coupe w swojej gamie (pisaliśmy o tym tutaj). I słowa dotrzymali. Nowy Peugeot 408 ujrzał światło dzienne i jedno stylistom trzeba przyznać. Wykonali kawał dobrej roboty. Przód nawiązuje językiem stylistycznym do takich modeli jak 2008 czy 308. Identycznie ma się sprawa z linią boczną i niemalże pionowymi przetłoczeniami idącymi w parze z wybrzuszeniem dolnej linii drzwi. Z tyłu z kolei pojawiają się LED-owe lampy z wzorem pazurów lwa.
REKLAMA
Nadwozie Peugeota 308 uzupełniają piękne, 20-calowe felgi
Peugeot 408 to smukła sylwetka fastbacka, połączona ze zwiększonym prześwitem. I jedno temu połączeniu trzeba przyznać. Nie ma tu miejsca na designerską niezdarność czy zgrzyty. A całość została okraszona dla lepszego efektu kilkoma dodatkami. Świetnie prezentuje się nowe logo marki umieszczone na diamentowym grillu, a do tego koła o średnicy aż 720 mm. Co więcej, koła przybrane felgami w rozmiarze 20 cali z nietypowym, geometrycznym wzorem.
Nowy Peugeot 408 i dane techniczne
Nowy Peugeot 408 ma 4,69 m długości. To niewiele mniej od topowego modelu 508. Świetnie wypada też rozstaw osi. 408 oferuje 2,79 m – to identyczny wynik jak w modelu 508. Skutek? W drugim rzędzie siedzeń auto oferuje 188 mm wolnego miejsca na wysokości kolan. A to cały czas nie koniec dobrych informacji. Kolejna ukrywa się pod pokrywą bagażnika. Nowy 408 ma kufer o pojemności na poziomie 536 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1611 litrów.
Nowy Peugeot 408 z kokpitem z 308?
Choć poznaliśmy wygląd Peugeota 408 i jego wymiary, na informację w sprawie aspektów technologicznych trzeba jeszcze trochę poczekać. Francuzi zapewniają jedynie, że auto otrzyma najnowszą wersję i-Cockpit, a do tego będzie dobrze wykonane i skomunikowane z siecią. Patrząc na zdjęcia nietrudno odnieść wrażenie, że oznacza to praktycznie ten sam kokpit co w modelu 308. Link do testu kompaktowego Peugeota zamieszczamy poniżej.
Zobacz również: Nowy Peugeot 308. Test wersji PureTech 130 Allure Pack
Paleta silnikowa nowego Peugeota 408
Czy wiadomo już coś na temat palety silnikowej? Francuzi na razie milczą. Dużo mówią jednak o rodowodowym powinowactwie z segmentem C. Nietrudno zatem podejrzewać, że oferta silnikowa nowego 408 może zostać przeniesiona z modelu 308. To powinno oznaczać z kolei trzy typy silników.
- benzynowe - 1.2 litra, 3 cylindry:
- PureTech 110 KM
- PureTech 130 KM
- diesle - 1.5 litra, 4 cylindry:
- BlueHDi 130 KM
- hybrydy plug-in:
- HYBRID 225 e-EAT8: benzynowy 180 KM PureTech i elektryczny
- HYBRID 180 e-EAT8: benzynowy 150 KM PureTech i elektryczny
Kiedy nowy Peugeot 408 wejdzie do sprzedaży?
Tajemnic dotyczących nowego Peugeota 408 jest coraz mniej. Zasadne staje się zatem pytanie dotyczące tego, kiedy auto mogłoby trafić do sprzedaży w Europie. Przedstawiciele marki na razie oficjalnie nie wskazują terminu. Nietrudno jednak podejrzewać, że realnym terminem rynkowej premiery jest okres powakacyjny. Być może pierwsze samochody trafiłyby wtedy do klientów jeszcze w tym roku.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.