REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Toyota Yaris Cross
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

Toyota Yaris Cross: Polacy ruszyli do salonów?

Toyota pokłada ogromne nadzieje w Yarisie Cross. Przedstawiciele marki liczą na to, że podwyższona wersja hatchbacka segmentu B będzie się sprzedawać równie dobrze, co pierwowzór. A ten jest w Polsce prawdziwym hitem - do tej pory kupiliśmy 222 tys. sztuk tego auta. I choć Toyota Yaris Cross jeszcze oficjalnie nie jest sprzedawana, zainteresowanie kierowców jest ogromne. Możliwość składania wstępnych zamówień została udostępniona 1 czerwca. Od tego momentu do dziś wpłynęło 1867 zamówień na nowego crossovera.

REKLAMA

59 proc. zamówionych Toyot Yaris Cross kupią klienci prywatni, przy czym aż 64 proc. aut to bogatsze wersje wyposażenia. 74 proc. zamówień dotyczy hybrydy, a 33 proc. pojazdów będzie korzystać z napędu na cztery koła AWD-i.

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Materiały prasowe Toyota

Nowy Yaris Cross, czyli Easy, Fast, Smart oraz TNGA

Każdy samochód debiutujący na rynku motoryzacyjnym kryje w sobie... filozofię. Przykład? Nowy Yaris Cross stylistycznie powstał w oparciu o koncepcję "Easy, Fast, Smart". To oznacza budowę pojazdu, który będzie towarzyszem codziennych aktywności. Właśnie dlatego Toyota otrzymała wysoko zarysowaną linię okien - nadającą muskularności czy serię dynamicznych linii. Podstawą wszystkich prac stała się oczywiście platforma GA-B pochodząca z serii TNGA.

Większy od Yarisa, przestronniejszy od Yarisa

W porównaniu z Yarisem hatchback Yaris Cross jest o 95 mm wyższy (1 595 mm), 20 mm szerszy (1 765 mm) i 240 mm dłuższy (4 180 mm). Rozstaw kół pozostał niezmieniony (2 560 mm), ale prześwit zwiększył się o 25 mm do 170 mm. Yaric Cross to typowy crossover - siedzi się w nim dość wysoko, co powoduje że pasażerowie mają wystarczającą ilość miejsca na kolana. Poza tym dość dobrze wypada pojemność bagażnika. Standardowo wynosi ona 397 litrów, ale można ją powiększyć nawet do 1097 litrów.

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Materiały prasowe Toyota

Toyota Yaris Cross hybrid - dane techniczne:

Jak pokazują wstępne wyniki sprzedaży, podstawę oferty Toyoty Yaris Cross stanowić będzie układ hybrydowy. Jego serce stanowi 1,5-litrowy silnik z linii Hybrid Dynamic Force. Oferuje on 92 KM i 120 Nm. Jednostka współpracuje z silnikiem (80 KM i 141 Nm) lub silnikami (AWD-i) elektrycznymi. Łaczna moc w tym przypadku to 116 KM. Uzupełnieniem układu napędowego staje się bateria litowo-jonowa - wyjątkowo lekka, bo ważąca tylko 27 kg. Za jej sprawą możliwa jest bezemisyjna jazda przy prędkościach do 130 km/h.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Yaris Cross 1.5 R3

Alternatywę dla hybrydy stanowi 1,5-litrowy silnik benzynowy. Motor ma 3 cylindry i współpracuje ze skrzynią CVT lub sześciobiegową skrzynią manualną. Moc w tym przypadku sięga 125 KM, a moment obrotowy 153 Nm. Hybrydowy wariant tej jednostki spala średnio około 5 litrów paliwa. Brak elektrycznego wspomagacza oznacza wzrost apetytu na benzynę, ale zaledwie o 1,2 litra.

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Toyota Yaris Cross

Materiały prasowe Toyota

Czym jest AWD-i w Yarisie Cross?

REKLAMA

Napęd AWD-i to nic innego jak dodatkowy, niezależny silnik elektryczny przy tylnej osi. Balans między napędzaniem kół przednich i tylnych jest dostosowywany automatycznie w proporcjach od 100:0 do 40:60 w zależności od warunków na drodze i stylu jazdy kierowcy. Oprócz standardowych trybów jazdy oferuje także tryby „Trail” oraz „Snow”. W wersjach AWD-i modyfikowane jest też tylne zawieszenie - traci standardową belkę skrętną i zyskuje oś wielowahaczową.

Toyota Yaris Cross będzie produkowana w zakładach Toyota Motor Manufacturing France w Valenciennes. Aby to się stało możliwe, marka musiała jednak zmodernizować montownie nakładem 400 milionów euro.

Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Toyota Yaris Cross
Kacper Szczepanski
Materiały prasowe Toyota
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA