Mercedes klasy C All-Terrain - nowe kombi w stylu SUV-a
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes klasy C All-Terrain wygląda trochę jak SUV
Mercedes klasy C All-Terrain otrzymał zestaw efektownych wstawek w dolnej części nadwozia. Za sprawą czarnego plastiku u spodu zderzaków, na progach i nadkolach prezentuje się jak miniaturowa wersja SUV-a. A to nie koniec. Bo prześwit All-Terraina w stosunku do klasycznej C klasy kombi jest o 40 mm większy, a do tego auto ma napęd na cztery koła 4MATIC, dwa tryby jazdy terenowej i większe rozmiary kół. Standardowo aluminiowe felgi mają 17 cali. Wielkość przewidziana przez producenta dla tego modelu to nawet 19 cali.
REKLAMA
C klasa All-Terain z ekranem 12,3 cala
Kabina pasażerska Mercedesa klasy C All-Terrain jest mocno multimedialna. To nie powinno jednak dziwić - to wizytówka współczesnych modeli z gwiazdą na masce. Ekran ustawiony w miejscu zegarów może mieć przekątną 10,25 cala lub 12,3 cala. Cała reszta jest dokładnie taka sama, jak w niższej C klasie. Bagażnik Mercedesa klasy C All-Terrain ma pojemność bazową na poziomie 490 litrów. Po złożeniu oparć tylnej kanapy przestrzeń rośnie do 1510 litrów.
Światła Mercedesa to 2,6 mln pikseli! A to nie koniec technologii
Czterowahaczowe przednie zawieszenie Mercedesa klasy C All-Terrain zaopatrzono w nieco większe zwrotnice. Tylne zawieszenie jest wielowahaczowe. Resorowanie jest komfortowe zawieszenie z pasywnym systemem tłumienia. A to nie koniec technologii. Bardzo dużo można powiedzieć też o reflektorach LED-owych Digital Light. Każde ze świateł składa się z 1,3 miliona mikroluster. Rozdzielczość lamp wynosi zatem ponad 2,6 miliona pikseli na pojazd. Pokładowa kamera, systemy czujników i wydajne komputery - ocena sytuacji trwa milisekundy i na tej podstawie zmieniany jest snop światła.
W Mercedesie klasy C All-Terrain inteligentne są nie tylko światła. Inteligentny jest też napęd na cztery koła. Układ 4MATIC przekazuje do 45 proc. momentu obrotowego na przednią oś i do 55 proc. na tylną. Co więcej, układ współpracuje z 9-biegową skrzynią automatyczną.
Mercedes klasy C All-Terrain i warianty napędowe
Bazowy wariant Mercedesa klasy C All-Terrain jest napędzany 4-cylindrowym silnikiem benzynowym. Motor o oznaczeniu M 254 jest zintegrowany z rozrusznikiem i alternatorem ISG. Benzyniak oferuje tzw. tryb żeglowania i rekuperuje energię kinetyczną. Poza tym cylindry są pokryte powłoką Nanoslide, a cylindry były honowane technologią Conicshape. Alternatywę może stanowić 4-cylindrowy silnik wysokoprężny również wyposażony w lekką hybrydę. W przypadku diesla Niemcy postawili na jednostkę OM 654 M.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.