REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mercedes-Benz Klasa S Coupé - koncepcyjna wizja

Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz

REKLAMA

REKLAMA

Podczas międzynarodowych targów samochodowych w Detroit Mercedes przedstawił prototypowa wersja S-klasy opracowanej jako pojazd coupe. Czym wyróżnia się ten model?

Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - nadwozie

Zwiewny profil koncepcyjnej Klasy S Coupé ucieleśnia zmysłową precyzję w szczególnie nowoczesny sposób. Typowe dla tylnonapędowych samochodów proporcje podkreśla znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - linia biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola, a także długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, wyraźnie zaakcentowane nadkola, 21-calowe obręcze (z ogumieniem 265/35 R21 z przodu i 295/35 R21 z tyłu) oraz szeroki optycznie tylny pas. Nowe gran turismo mierzy 5050 mm długości, 1958 mm szerokości i 1409 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2945 mm.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!

Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - wnętrze

Elegancja i prostota w najlepszym wydaniu - oto krótkie podsumowanie wnętrza prototypowej Klasy S Coupé. Podzielona na strefy deska rozdzielcza ma wyraźną strukturę i nawiązuje do zmysłowych kształtów nadwozia. Górna część kokpitu z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu i płynnie przechodzić w panele drzwi. Futurystyczne otwory wentylacyjne wykonano z polerowanego aluminium, podobnie jak instrumenty sterujące. Dotykowy wyświetlacz pomiędzy fotelami wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowcę miastach świata.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Panel tunelu środkowego wyglądem przywodzi na myśl drogocenny kamień - pokrywająca go powłoka "czarnego diamentu" charakteryzuje się wyjątkową głębią. Aby stworzyć taki efekt, wykorzystano metodę CVD (chemicznego osadzania z fazy gazowej). W temperaturze rzędu 1000 st. Celsjusza metal reaguje z lśniącą powierzchnią i tworzy odporną na zarysowania warstwę.

Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe

Awangardowy charakter koncepcyjnej Klasy S Coupé wyraża również dobór kolorów i materiałów - biel tapicerki kontrastuje tu z antracytową podłogą oraz aluminiowymi okładzinami. Fotele i deskę rozdzielczą pokrywa miękka skóra cielęca, a podsufitkę wykonano z ręcznie tkanego jedwabiu.

Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - technologia

Prototyp Klasy S Coupé napędzany jest silnikiem V8 biturbo o pojemności 4,7 litra, mocy 335 kW (455 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model wyposażono w pakiet technologii "Intelligent Drive". Dwie kamery stereoskopowe mogą generować trójwymiarowy obraz obszaru do 50 metrów przed samochodem, wykrywać pozycję oraz ruch obiektów, a także monitorować otoczenie przed pojazdem w zakresie do 500 m. Informacje te łączone są z danymi z czujników ultradźwiękowych. Liczne systemy wspomagania monitorują sytuację na drodze i zmniejszają obciążenie kierowcy, chroniąc też innych uczestników ruchu.

Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - zawieszenie

Również zawieszenie korzysta z nowej kamery stereoskopowej: podobnie jak nowa Klasa S, koncepcyjna Klasa S Coupé może z wyprzedzeniem reagować na niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery, MAGIC BODY CONTROL odpowiednio wcześniej dostosuje ustawienia zawieszenia w celu skutecznego wytłumienia nierówności.

Zobacz też: Lamborghini Huracan - wyczekiwany następca Gallardo!

Także system multimedialny spełnia najwyższe standardy. Oprogramowanie MoodGrid dostarczone przez muzyczną bazę danych Gracenote umożliwia odsłuchiwanie muzyki dopasowanej do nastroju. Wyszukiwanie utworów nie wymaga już od kierowcy i pasażerów niewygodnego przeglądania długich list - zależnie od wybranego nastroju, oprogramowanie przygotowuje wstępną selekcję piosenek na podstawie bazy liczącej 18 milionów pozycji.

Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz

Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S-class Coupe
Mercedes-Benz
Mercedes-Benz S-class Coupe wnętrze
Mercedes-Benz
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że zaraz ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA