Mercedes-Benz Klasa S Coupé - koncepcyjna wizja
REKLAMA
REKLAMA
Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - nadwozie
Zwiewny profil koncepcyjnej Klasy S Coupé ucieleśnia zmysłową precyzję w szczególnie nowoczesny sposób. Typowe dla tylnonapędowych samochodów proporcje podkreśla znak rozpoznawczy nowych Mercedesów - linia biegnąca od przedniej lampy do tylnego nadkola, a także długa maska z muskularnymi przetłoczeniami, wyraźnie zaakcentowane nadkola, 21-calowe obręcze (z ogumieniem 265/35 R21 z przodu i 295/35 R21 z tyłu) oraz szeroki optycznie tylny pas. Nowe gran turismo mierzy 5050 mm długości, 1958 mm szerokości i 1409 mm wysokości. Rozstaw osi wynosi 2945 mm.
REKLAMA
Zobacz też: Chevrolet Corvette Stingray - najmocniejszy w historii!
Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - wnętrze
Elegancja i prostota w najlepszym wydaniu - oto krótkie podsumowanie wnętrza prototypowej Klasy S Coupé. Podzielona na strefy deska rozdzielcza ma wyraźną strukturę i nawiązuje do zmysłowych kształtów nadwozia. Górna część kokpitu z dwoma ekranami o przekątnej 12,3 cala zdaje się unosić w powietrzu i płynnie przechodzić w panele drzwi. Futurystyczne otwory wentylacyjne wykonano z polerowanego aluminium, podobnie jak instrumenty sterujące. Dotykowy wyświetlacz pomiędzy fotelami wskazuje godziny w czterech wybranych przez kierowcę miastach świata.
Panel tunelu środkowego wyglądem przywodzi na myśl drogocenny kamień - pokrywająca go powłoka "czarnego diamentu" charakteryzuje się wyjątkową głębią. Aby stworzyć taki efekt, wykorzystano metodę CVD (chemicznego osadzania z fazy gazowej). W temperaturze rzędu 1000 st. Celsjusza metal reaguje z lśniącą powierzchnią i tworzy odporną na zarysowania warstwę.
Zobacz też: Mercedes GLA 45 AMG: SUV o osiągach sportowego coupe
Awangardowy charakter koncepcyjnej Klasy S Coupé wyraża również dobór kolorów i materiałów - biel tapicerki kontrastuje tu z antracytową podłogą oraz aluminiowymi okładzinami. Fotele i deskę rozdzielczą pokrywa miękka skóra cielęca, a podsufitkę wykonano z ręcznie tkanego jedwabiu.
Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - technologia
Prototyp Klasy S Coupé napędzany jest silnikiem V8 biturbo o pojemności 4,7 litra, mocy 335 kW (455 KM) i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Model wyposażono w pakiet technologii "Intelligent Drive". Dwie kamery stereoskopowe mogą generować trójwymiarowy obraz obszaru do 50 metrów przed samochodem, wykrywać pozycję oraz ruch obiektów, a także monitorować otoczenie przed pojazdem w zakresie do 500 m. Informacje te łączone są z danymi z czujników ultradźwiękowych. Liczne systemy wspomagania monitorują sytuację na drodze i zmniejszają obciążenie kierowcy, chroniąc też innych uczestników ruchu.
Mercedes-Benz Klasa S Coupé Concept - zawieszenie
Również zawieszenie korzysta z nowej kamery stereoskopowej: podobnie jak nowa Klasa S, koncepcyjna Klasa S Coupé może z wyprzedzeniem reagować na niedoskonałości nawierzchni. Jeśli ROAD SURFACE SCAN wykryje je z pomocą kamery, MAGIC BODY CONTROL odpowiednio wcześniej dostosuje ustawienia zawieszenia w celu skutecznego wytłumienia nierówności.
Zobacz też: Lamborghini Huracan - wyczekiwany następca Gallardo!
Także system multimedialny spełnia najwyższe standardy. Oprogramowanie MoodGrid dostarczone przez muzyczną bazę danych Gracenote umożliwia odsłuchiwanie muzyki dopasowanej do nastroju. Wyszukiwanie utworów nie wymaga już od kierowcy i pasażerów niewygodnego przeglądania długich list - zależnie od wybranego nastroju, oprogramowanie przygotowuje wstępną selekcję piosenek na podstawie bazy liczącej 18 milionów pozycji.
Źródło: materiały prasowe Mercedes-Benz
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.