REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM - 225 km/h!

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel wprowadza do oferty Zafirę z silnikiem 1.6 Turbo SIDI o mocy 200 KM. Jednostka ta pozwoli na rozpędzenie auta do prędkości 225 km/h.

Nowy Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo, wyposażony w silnik o mocy 147 kW/200 KM, to najpotężniejszy kompaktowy samochód jednobryłowy na rynku. Imponującą moc zawdzięcza wysoko wydajnej wersji średniej wielkości silników benzynowych Opla z wtryskiem bezpośrednim. Nowa jednostka 1.6 SIDI Turbo wyróżnia się nie tylko czystą mocą, ale także maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm (po włączeniu funkcji overboost) osiąganym w zakresie od 1 700 do 4 700 obr./min – o 20% więcej niż najbliższa konkurencja w segmencie kompaktowych samochodów jednobryłowych. Imponujący moment obrotowy przy niskich obrotach zapewnia doskonałe przyspieszenie i wyjątkową elastyczność. Płynna praca i bardzo niski poziom hałasu oraz drgań to kolejne mocne strony zaawansowanych silników Opla nowej generacji. Wysoko wydajna wersja silnika 1.6 SIDI Turbo to czwarta jednostka napędowa wprowadzona w Zafirze Tourer w ciągu 12 miesięcy – uzupełnia ona ofertę „mistrza elastyczności” Opla jako najpotężniejszy członek rodziny.

REKLAMA

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: skrzynia biegów

Wydajny silnik 1.6 SIDI Turbo oferowany jest z sześcioprzekładniową manualną skrzynią biegów charakteryzującą się płynną zmianą przełożeń przy minimalnym wysiłku. Połączenie nowego wydajnego silnika i płynniejszej, dynamiczniejszej skrzyni biegów wzmacnia odbiór Zafiry jako wygodnego kompaktowego „salonu na kołach”. W modelu z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM zastosowano także zaawansowaną technologię tłumienia drgań zawieszenia FlexRide, jak również nowoczesne układy wspomagające, takie jak przednia kamera Opel Eye, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert i kamera cofania. Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe sprawiają, że prowadzenie Zafiry Tourer i podróżowanie nią dostarczają wspaniałych wrażeń.

Zobacz też: Audi RS Q3 trafił do polskich salonów

„Najnowszy członek rodziny Zafira Tourer, model 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, stanowi idealne połączenie doskonałych osiągów i niezrównanej wygody rozumianej jako wszechstronna elastyczność”– mówi dyrektor generalny firmy, dr Karl-Thomas Neumann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ceny nowej Zafiry Tourer 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM są bardzo konkurencyjne i zostaną opublikowane na początku listopada.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: wysoka elastyczność silnika

Nowy silnik 147 kW/200 KM 1.6 SIDI Turbo, czołowa jednostka oferowana w Zafirze Tourer, pokonuje konkurencję dzięki imponującym parametrom. Jest lepszy o 9% od najbliższego konkurenta pod względem mocy i o 20% pod względem wartości momentu obrotowego, zapewniając łącznie 60 Nm więcej. Wyposażona w tę jednostkę napędową Zafira Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,9 sekundy i wyróżnia się niezawodną elastycznością, przyspieszając na piątym biegu od 80 do 120 km/godz. w zaledwie 8,3 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/godz., a zużycie paliwa w cyklu łączonym – 7,0 l/100 km (zgodnie z Rozporządzeniem [UE] nr 715/2007) przy emisji 164 gramów CO2 na kilometr.

Zobacz też: Nowy Nissan X-Trail

Sercem jednostki 1.6 SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który może wytrzymać ciśnienie spalania do 130 barów na cylinder. Został on wykonany z szarego odlewanego  żeliwa, z aluminiową podstawą. W przeciwieństwie do wersji 125 kW/170 KM, w modelu 147 kW/200 KM zastosowano inny typ tłoka i zmniejszono współczynnik kompresji z 10,5 do 9,5:1. Technolodzy Opla chcieli połączyć wysoką wydajność z płynnością pracy, aby zapewnić podróżującym wyjątkową wygodę. Kolejne udoskonalenia wprowadzono w układzie dolotowym i wydechowym. W efekcie kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się cichą i płynną jazdą oraz przyjemną jakością dźwięku nawet przy wyższych prędkościach, niezależnie od prędkości i obciążenia silnika.

Zobacz też: Doskonalenie techniki jazdy w MINI!

REKLAMA

Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo o mocy 147 kW/200 KM, najsilniejszy w rodzinie Zafira Tourer, to część imponującej ofensywy Opla w segmencie silników i jednostek napędowych. Tylko w 2013 r. Opel rozszerzył ofertę Zafira Tourer o zaawansowany model wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI o mocy maksymalnej 143 kW/195 KM, osiągający moment obrotowy 400 Nm. Dostępne są także cicha jednostka wysokoprężna nowej generacji 1.6 CDTI uzyskująca 100 kW/136 KM i 320 Nm przy zużyciu paliwa zaledwie 4,1 l/100 km i emisji 109 gramów CO2 na kilometr oraz wersja 1.6 SIDI Turbo o mocy 125 kW/170 KM. Poza szerokim wyborem jednostek benzynowych i wysokoprężnych w serii Zafira Tourer oferowane są także opcje z napędem alternatywnym – 1.4 LPG 103 kW/140 KM i 1.6 CNG 110 kW/150 KM.

O osiągach nowego potężnego samochodu rodzinnego Opla świadczą podwójne rury wydechowe umieszczone po prawej i po lewej stronie, z czerwonym napisem „turbo”, który z pewnością nie umknie uwagi osób przywiązujących wagę do szczegółów. Oferowany jest także układ tłumienia drgań zawieszenia FlexRide oraz wybór wielkości kół od 17 do 19 cali.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: wnętrze

Nagradzana Zafira Tourer łączy elegancki wystrój kabiny z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi zwiększającymi bezpieczeństwo i wygodę – również niespotykanymi w tym segmencie. Poza mechatronicznym układem jezdnym FlexRide do najciekawszych rozwiązań technologicznych należą systemy wspomagania kierowcy, takie jak układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert, kamera przednia drugiej generacji Opel Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych i ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z aktywną regulacją zasięgu świateł Intelligent Light Ranging, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist i kamera cofania. Dzięki panoramicznej szybie przedniej połączonej z panoramicznym oknem dachowym do kabiny zawsze wpada dużo naturalnego światła.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Wyjątkową uniwersalność Zafiry Tourer zapewnia układ Flex7 nowej generacji, którego częścią są unikatowe fotele klubowe Lounge Seating; dzięki nim pasażerowie siedzący z tyłu mają mnóstwo miejsca. Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie można złożyć na płasko; są one ponadto wyposażone w specjalny mechanizm pozwalający na położenie środkowego oparcia, które zamienia się w wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących z prawej i z lewej strony. Możliwość przesuwania pozostałych dwóch foteli w tył i w przód zapewnia dodatkowe miejsce na nogi, a dzięki przesunięciu do środka kabiny powstaje dodatkowe miejsce na ramiona – unikatowa innowacja w segmencie.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Zafira Tourer
Opel
Opel Zafira Tourer
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA