REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM - 225 km/h!

Subskrybuj nas na Youtube
Opel Zafira Tourer
Opel Zafira Tourer
Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel wprowadza do oferty Zafirę z silnikiem 1.6 Turbo SIDI o mocy 200 KM. Jednostka ta pozwoli na rozpędzenie auta do prędkości 225 km/h.

Nowy Opel Zafira Tourer 1.6 SIDI Turbo, wyposażony w silnik o mocy 147 kW/200 KM, to najpotężniejszy kompaktowy samochód jednobryłowy na rynku. Imponującą moc zawdzięcza wysoko wydajnej wersji średniej wielkości silników benzynowych Opla z wtryskiem bezpośrednim. Nowa jednostka 1.6 SIDI Turbo wyróżnia się nie tylko czystą mocą, ale także maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm (po włączeniu funkcji overboost) osiąganym w zakresie od 1 700 do 4 700 obr./min – o 20% więcej niż najbliższa konkurencja w segmencie kompaktowych samochodów jednobryłowych. Imponujący moment obrotowy przy niskich obrotach zapewnia doskonałe przyspieszenie i wyjątkową elastyczność. Płynna praca i bardzo niski poziom hałasu oraz drgań to kolejne mocne strony zaawansowanych silników Opla nowej generacji. Wysoko wydajna wersja silnika 1.6 SIDI Turbo to czwarta jednostka napędowa wprowadzona w Zafirze Tourer w ciągu 12 miesięcy – uzupełnia ona ofertę „mistrza elastyczności” Opla jako najpotężniejszy członek rodziny.

REKLAMA

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: skrzynia biegów

Wydajny silnik 1.6 SIDI Turbo oferowany jest z sześcioprzekładniową manualną skrzynią biegów charakteryzującą się płynną zmianą przełożeń przy minimalnym wysiłku. Połączenie nowego wydajnego silnika i płynniejszej, dynamiczniejszej skrzyni biegów wzmacnia odbiór Zafiry jako wygodnego kompaktowego „salonu na kołach”. W modelu z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM zastosowano także zaawansowaną technologię tłumienia drgań zawieszenia FlexRide, jak również nowoczesne układy wspomagające, takie jak przednia kamera Opel Eye, układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert i kamera cofania. Panoramiczna szyba przednia i okno dachowe sprawiają, że prowadzenie Zafiry Tourer i podróżowanie nią dostarczają wspaniałych wrażeń.

Zobacz też: Audi RS Q3 trafił do polskich salonów

„Najnowszy członek rodziny Zafira Tourer, model 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm, stanowi idealne połączenie doskonałych osiągów i niezrównanej wygody rozumianej jako wszechstronna elastyczność”– mówi dyrektor generalny firmy, dr Karl-Thomas Neumann.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ceny nowej Zafiry Tourer 1.6 SIDI Turbo z silnikiem o mocy 147 kW/200 KM są bardzo konkurencyjne i zostaną opublikowane na początku listopada.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: wysoka elastyczność silnika

Nowy silnik 147 kW/200 KM 1.6 SIDI Turbo, czołowa jednostka oferowana w Zafirze Tourer, pokonuje konkurencję dzięki imponującym parametrom. Jest lepszy o 9% od najbliższego konkurenta pod względem mocy i o 20% pod względem wartości momentu obrotowego, zapewniając łącznie 60 Nm więcej. Wyposażona w tę jednostkę napędową Zafira Tourer przyspiesza od 0 do 100 km/godz. w ciągu 8,9 sekundy i wyróżnia się niezawodną elastycznością, przyspieszając na piątym biegu od 80 do 120 km/godz. w zaledwie 8,3 sekundy. Jej prędkość maksymalna wynosi 225 km/godz., a zużycie paliwa w cyklu łączonym – 7,0 l/100 km (zgodnie z Rozporządzeniem [UE] nr 715/2007) przy emisji 164 gramów CO2 na kilometr.

Zobacz też: Nowy Nissan X-Trail

Sercem jednostki 1.6 SIDI Turbo jest nowy blok silnika, który może wytrzymać ciśnienie spalania do 130 barów na cylinder. Został on wykonany z szarego odlewanego  żeliwa, z aluminiową podstawą. W przeciwieństwie do wersji 125 kW/170 KM, w modelu 147 kW/200 KM zastosowano inny typ tłoka i zmniejszono współczynnik kompresji z 10,5 do 9,5:1. Technolodzy Opla chcieli połączyć wysoką wydajność z płynnością pracy, aby zapewnić podróżującym wyjątkową wygodę. Kolejne udoskonalenia wprowadzono w układzie dolotowym i wydechowym. W efekcie kierowca i pasażerowie mogą cieszyć się cichą i płynną jazdą oraz przyjemną jakością dźwięku nawet przy wyższych prędkościach, niezależnie od prędkości i obciążenia silnika.

Zobacz też: Doskonalenie techniki jazdy w MINI!

REKLAMA

Nowy silnik 1.6 SIDI Turbo o mocy 147 kW/200 KM, najsilniejszy w rodzinie Zafira Tourer, to część imponującej ofensywy Opla w segmencie silników i jednostek napędowych. Tylko w 2013 r. Opel rozszerzył ofertę Zafira Tourer o zaawansowany model wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI o mocy maksymalnej 143 kW/195 KM, osiągający moment obrotowy 400 Nm. Dostępne są także cicha jednostka wysokoprężna nowej generacji 1.6 CDTI uzyskująca 100 kW/136 KM i 320 Nm przy zużyciu paliwa zaledwie 4,1 l/100 km i emisji 109 gramów CO2 na kilometr oraz wersja 1.6 SIDI Turbo o mocy 125 kW/170 KM. Poza szerokim wyborem jednostek benzynowych i wysokoprężnych w serii Zafira Tourer oferowane są także opcje z napędem alternatywnym – 1.4 LPG 103 kW/140 KM i 1.6 CNG 110 kW/150 KM.

O osiągach nowego potężnego samochodu rodzinnego Opla świadczą podwójne rury wydechowe umieszczone po prawej i po lewej stronie, z czerwonym napisem „turbo”, który z pewnością nie umknie uwagi osób przywiązujących wagę do szczegółów. Oferowany jest także układ tłumienia drgań zawieszenia FlexRide oraz wybór wielkości kół od 17 do 19 cali.

Opel Zafira Tourer 1.6T 200 KM: wnętrze

Nagradzana Zafira Tourer łączy elegancki wystrój kabiny z nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi zwiększającymi bezpieczeństwo i wygodę – również niespotykanymi w tym segmencie. Poza mechatronicznym układem jezdnym FlexRide do najciekawszych rozwiązań technologicznych należą systemy wspomagania kierowcy, takie jak układ ostrzegający o przeszkodach w martwym polu Side Blind Spot Alert, kamera przednia drugiej generacji Opel Eye z rozpoznawaniem znaków drogowych i ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa ruchu, adaptacyjny układ oświetlenia przedniego AFL+ z aktywną regulacją zasięgu świateł Intelligent Light Ranging, zaawansowany asystent parkowania Advanced Park Assist i kamera cofania. Dzięki panoramicznej szybie przedniej połączonej z panoramicznym oknem dachowym do kabiny zawsze wpada dużo naturalnego światła.

Zobacz też: Nowy Opel Insignia OPC - poprawiony wygląd i prowadzenie

Wyjątkową uniwersalność Zafiry Tourer zapewnia układ Flex7 nowej generacji, którego częścią są unikatowe fotele klubowe Lounge Seating; dzięki nim pasażerowie siedzący z tyłu mają mnóstwo miejsca. Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie można złożyć na płasko; są one ponadto wyposażone w specjalny mechanizm pozwalający na położenie środkowego oparcia, które zamienia się w wygodny podłokietnik dla pasażerów siedzących z prawej i z lewej strony. Możliwość przesuwania pozostałych dwóch foteli w tył i w przód zapewnia dodatkowe miejsce na nogi, a dzięki przesunięciu do środka kabiny powstaje dodatkowe miejsce na ramiona – unikatowa innowacja w segmencie.

Źródło: materiały prasowe Opel

Opel Zafira Tourer
Opel
Opel Zafira Tourer
Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców 2025. Rząd właśnie przyjął projekt. Konfiskata auta, więzienie, dożywotni zakaz prowadzenia

Rządowa ofensywa przeciwko piratom drogowym! W dniu 3.07.2025 Rada Ministrów przyjęła projekt nowych przepisów dla kierowców, który ma skuteczniej walczyć z najgroźniejszymi przestępstwami na drogach. Koniec z brawurą, nielegalnymi wyścigami i lekceważeniem zakazów. Bandyci drogowi mogą spodziewać się surowych kar, w tym nawet przepadku pojazdu, dożywotniego zakazu prowadzenia i więzienia. Zmiany w Kodeksie karnym i Prawie o ruchu drogowym mają wejść w życie jeszcze w 2025 roku i stanowić punkt zwrotny w walce o bezpieczeństwo na polskich drogach.

Nowy węzeł drogowy na S19 i kolejne odcinki drogi w planach

GDDKiA ogłosiła przetarg na budowę dodatkowego węzła drogowego na S19 koło Białegostoku - Dobrzyniewo Północ. W planach także inne odcinki drogi. S19 w Podlaskiem ma liczyć 177 km, a budowa jest podzielona na 15 odcinków.

Stracisz prawo jazdy po 65. roku życia? Nowe badania seniorów od 1 lipca? Sprawdzamy, co naprawdę się zmienia

Czy po 65. roku życia naprawdę trzeba będzie robić badania, żeby nadal prowadzić samochód? W sieci krąży wiele niepokojących informacji, ale nie wszystkie mają potwierdzenie w przepisach. Sprawdziliśmy, jakie zmiany faktycznie wchodzą w życie, co grozi za brak badań po 75. roku życia i czy osoby starsze mogą legalnie prowadzić auto bez zaświadczenia lekarskiego.

Szok: 85-latek wjechał do galerii handlowej. Czy seniorzy powinni mieć badania, by zachować prawo jazdy? Tak wyglądają przepisy 2025

Incydent w Gdyni, gdzie 25 czerwca 85-letni kierowca wjechał samochodem do wnętrza centrum handlowego Riviera przy ul. Kazimierza Górskiego, wywołał lawinę pytań o bezpieczeństwo na drogach i zdolność osób starszych do prowadzenia pojazdów. Zdarzenie to, choć na szczęście bez poważniejszych obrażeń, zakończyło się mandatem dla mężczyzny i wnioskiem policji o skierowanie go na badania zdrowotne. To nietypowe zdarzenie ponownie stawia kluczowe pytanie: czy badania lekarskie dla kierowców seniorów powinny być obowiązkowe? Czy seniorzy mogą prowadzić auto po 80-tce bez dodatkowych wymogów? Sprawdzamy, jak wyglądają przepisy dla kierowców seniorów 2025.

REKLAMA

500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA