REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gran Turismo po bawarsku – BMW 5 GT

Michał Karczewski
BMW 5 GT
BMW 5 GT

REKLAMA

REKLAMA

BMW znów zmienia styl. Zamiast kolejnej klasycznej limuzyny proponuje model 5 GT, który ma wypełnić jakąś rynkową niszę. Wygląd nowego BMW z pewnością przyniesie mu tylu zwolenników co przeciwników.

Mimo, że samochód jest kolejną wersją serii 5, trudno doszukać się w jego wyglądzie jakichkolwiek podobieństw do piątki w sedanie. Pojazd łączy w sobie koncepcję kilku różnych klas. Z zewnątrz auto przypomina obniżone X6. Z kolei w środku to po prostu elegancka limuzyna. Cechą charakterystyczną nowego GT jest długi przód oraz potężna bryła dalszej części nadwozia, kryjąca przedział pasażerski i bagażnik. Przednie i tylne lampy przypominają te ze zmienionej ostatnio siódemki. Atrakcyjnym smaczkiem są bezramowe szyby.

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

REKLAMA

Wnętrze tradycyjnie dla BMW łączy w sobie niemiecki porządek i elegancję. Do jego wykończenia użyto materiałów bardzo dobrej jakości. Ponadto deskę rozdzielczą wyposażono w zestaw tradycyjnych okrągłych zegarów oraz 10,2 calowy ekran, przekazujący informacje ze zmodyfikowanego systemu iDrive. Nad głowami pasażerów zamontowano rozjaśniający wnętrze panoramiczny dach.

Przedział pasażerski modelu GT zapewnia możliwość konfiguracji wedle upodobań jadących. Tylne fotele mają funkcję wzdłużnego przesuwania, co umożliwia wybór pomiędzy pokaźnym bagażnikiem, a większą przestrzenią dla siedzących z tyłu pasażerów. W efekcie w zależności od ustawienia foteli, pojemność bagażnika wynosi od 440 do 590 litrów, a po ich całkowitym złożeniu – 1 700. Auto posiada dwuczęściową pokrywę bagażnika. Można ją otworzyć tradycyjnie razem z szybą albo bez, jeśli chcemy wrzucić do kufra niewielkie przedmioty. Rozwiązanie podobne do tego z nowej Skody Superb.

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początek w ofercie znajdą się trzy silniki. Wersja oznaczona 530d zaopatrzona będzie w diesla o pojemności 2 993 cm³, mocy 245 KM i momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. Taki motor zapewni przyspieszenie do setki na poziomie 6,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu rzędu 6,5 l/100 km. Kolejną wersją w ofercie będzie model 535i. Takie auto zaopatrzono w benzynowy silnik o pojemności 2 979 cm³ i mocy 306 KM. Dzięki temu sprint do pierwszej setki zajmie 6,3 s , a elektronicznie ograniczona prędkość wyniesie 250 km/h. Podobnie zresztą jak w topowej odmianie oznaczonej 550i. Ta opcja będzie miała między kołami zasilany benzyną silnik o pojemności 4 395 cm³ i mocy 407 KM. Czas potrzebny tej odmianie do osiągnięcia 100 km/h to 5,5s. Do przeniesienia napędu w każdej wersji, posłuży ośmiobiegowy automat.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

REKLAMA

W standardzie znalazło się pneumatyczne zawieszenie tylnej osi oraz system dynamicznej kontroli jazdy (DDC). Steruje on charakterystyką zmiany biegów, czułością gazu i sposobem pracy wspomagania kierownicy. Ponadto kierowca może wybrać spośród komfortowego i dwóch sportowych trybów pracy.

Lista wyposażenia opcjonalnego jest długa. Znajdują się na niej między innymi takie dodatki jak: reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, urządzenie rozpoznające pas ruchu, wskaźnik ograniczenia prędkości, a także aktywny tempomat i system wzywania pomocy z informacją o lokalizacji pojazdu. Seryjnie każda wersja będzie posiadać automatyczną klimatyzację, system audio oraz biksenonowe reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii diodowej. W zakresie bezpieczeństwa nowe BMW oferuje opony typu Run Flat umożliwiające jazdę po ich przebiciu oraz komplet poduszek powietrznych.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Pozostaje tylko pytanie, czy kolejne modele bawarskiego producenta nadal będą szły w wyznaczonym przez X6 stylu, czy też BMW powróci do koncepcji bardziej zachowawczych pojazdów? Niedawny lifting siódemki pokazuję, że rezygnacja z nietuzinkowych rozwiązań na korzyść tych bardziej tradycyjnych nie jest tej firmie obca.

BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

REKLAMA

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

REKLAMA

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

Od 17 czerwca 2024 roku polskie prawo jazdy - nowe przepisy dla kierowcy

Kierowcy muszą przygotować się na nowe przepisy, które wchodzą w życie już 17 czerwca 2024 roku. Od tej daty akceptowane będzie tylko polskie prawo jazdy. Jakie jeszcze zmiany będą obowiązywać?

REKLAMA