REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Gran Turismo po bawarsku – BMW 5 GT

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
BMW 5 GT
BMW 5 GT

REKLAMA

REKLAMA

BMW znów zmienia styl. Zamiast kolejnej klasycznej limuzyny proponuje model 5 GT, który ma wypełnić jakąś rynkową niszę. Wygląd nowego BMW z pewnością przyniesie mu tylu zwolenników co przeciwników.

Mimo, że samochód jest kolejną wersją serii 5, trudno doszukać się w jego wyglądzie jakichkolwiek podobieństw do piątki w sedanie. Pojazd łączy w sobie koncepcję kilku różnych klas. Z zewnątrz auto przypomina obniżone X6. Z kolei w środku to po prostu elegancka limuzyna. Cechą charakterystyczną nowego GT jest długi przód oraz potężna bryła dalszej części nadwozia, kryjąca przedział pasażerski i bagażnik. Przednie i tylne lampy przypominają te ze zmienionej ostatnio siódemki. Atrakcyjnym smaczkiem są bezramowe szyby.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Fiat Strada debiutuje w polskich salonach

Wnętrze tradycyjnie dla BMW łączy w sobie niemiecki porządek i elegancję. Do jego wykończenia użyto materiałów bardzo dobrej jakości. Ponadto deskę rozdzielczą wyposażono w zestaw tradycyjnych okrągłych zegarów oraz 10,2 calowy ekran, przekazujący informacje ze zmodyfikowanego systemu iDrive. Nad głowami pasażerów zamontowano rozjaśniający wnętrze panoramiczny dach.

Przedział pasażerski modelu GT zapewnia możliwość konfiguracji wedle upodobań jadących. Tylne fotele mają funkcję wzdłużnego przesuwania, co umożliwia wybór pomiędzy pokaźnym bagażnikiem, a większą przestrzenią dla siedzących z tyłu pasażerów. W efekcie w zależności od ustawienia foteli, pojemność bagażnika wynosi od 440 do 590 litrów, a po ich całkowitym złożeniu – 1 700. Auto posiada dwuczęściową pokrywę bagażnika. Można ją otworzyć tradycyjnie razem z szybą albo bez, jeśli chcemy wrzucić do kufra niewielkie przedmioty. Rozwiązanie podobne do tego z nowej Skody Superb.

REKLAMA

Zobacz też: Hybrydowa Toyota Yaris HSD

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początek w ofercie znajdą się trzy silniki. Wersja oznaczona 530d zaopatrzona będzie w diesla o pojemności 2 993 cm³, mocy 245 KM i momencie obrotowym wynoszącym 540 Nm. Taki motor zapewni przyspieszenie do setki na poziomie 6,9 s i prędkość maksymalną wynoszącą 240 km/h. Wszystko to przy średnim spalaniu rzędu 6,5 l/100 km. Kolejną wersją w ofercie będzie model 535i. Takie auto zaopatrzono w benzynowy silnik o pojemności 2 979 cm³ i mocy 306 KM. Dzięki temu sprint do pierwszej setki zajmie 6,3 s , a elektronicznie ograniczona prędkość wyniesie 250 km/h. Podobnie zresztą jak w topowej odmianie oznaczonej 550i. Ta opcja będzie miała między kołami zasilany benzyną silnik o pojemności 4 395 cm³ i mocy 407 KM. Czas potrzebny tej odmianie do osiągnięcia 100 km/h to 5,5s. Do przeniesienia napędu w każdej wersji, posłuży ośmiobiegowy automat.

Zobacz też: Lifting modeli Peugeot Partner i Expert

W standardzie znalazło się pneumatyczne zawieszenie tylnej osi oraz system dynamicznej kontroli jazdy (DDC). Steruje on charakterystyką zmiany biegów, czułością gazu i sposobem pracy wspomagania kierownicy. Ponadto kierowca może wybrać spośród komfortowego i dwóch sportowych trybów pracy.

Lista wyposażenia opcjonalnego jest długa. Znajdują się na niej między innymi takie dodatki jak: reflektory z funkcją doświetlania zakrętów, urządzenie rozpoznające pas ruchu, wskaźnik ograniczenia prędkości, a także aktywny tempomat i system wzywania pomocy z informacją o lokalizacji pojazdu. Seryjnie każda wersja będzie posiadać automatyczną klimatyzację, system audio oraz biksenonowe reflektory wyposażone w światła do jazdy dziennej, wykonane w technologii diodowej. W zakresie bezpieczeństwa nowe BMW oferuje opony typu Run Flat umożliwiające jazdę po ich przebiciu oraz komplet poduszek powietrznych.

Zobacz też: Gama silnikowa nowej BMW serii 3

Pozostaje tylko pytanie, czy kolejne modele bawarskiego producenta nadal będą szły w wyznaczonym przez X6 stylu, czy też BMW powróci do koncepcji bardziej zachowawczych pojazdów? Niedawny lifting siódemki pokazuję, że rezygnacja z nietuzinkowych rozwiązań na korzyść tych bardziej tradycyjnych nie jest tej firmie obca.

BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
BMW 5 GT
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA