Panoramiczna szyba w nowej Astrze GTC
REKLAMA
REKLAMA
Szyba przednia, która rozciąga się aż do środkowej części dachu samochodu nie jest ograniczona żadnymi poziomymi elementami, które mogłyby zakłócać widoczność kierowcy i pasażerom. Widok dostępny dla podróżujących Astrą GTC przypomina panoramę ukazującą się oczom pilota lekkiego samolotu. Dzięki temu bezproblemowe staje się podziwianie atmosfery słonecznych dni czy księżycowych nocy.
REKLAMA
Podobna szyba zadebiutowała w poprzednim modelu Astry z 2006 r. i od tego czasu około 18 000 klientów Astry GTC w Europie zdecydowało się na ten dodatek.
Panoramiczna szyba przednia jest teraz dostępna także w nowej Zafirze Tourer.
Opel oferuje obecnie to dodatkowe wyposażenie w cenie od 4 500 PLN.
Zobacz też: Lancia Thema – nowy gracz na rynku aut luksusowych.
Od zewnątrz szyba i dach stanowią jednolitą powierzchnię z czarnej metalicznej stali.
REKLAMA
Podczas jazdy w pełnym słońcu, kiedy promienie przeszkadzają kierowcy można opuścić roletę przeciwsłoneczną znajdującą się od wewnątrz kabiny. Istnieje możliwość swobodnej regulacji rolety dzięki obrotowemu uchwytowi. Oprócz tego samochód jest wyposażony w osłonę przeciwsłoneczną, która znika za tylną częścią dachu, nawet kiedy jest ona otwarta.
Nowa Astra GTC jest dostępna z czterema silnikami współpracującymi z manualną skrzynią biegów, trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, o pojemnościach od 1.4 o mocy 88 kW/120 KM po 1.6 turbo o mocy 132 kW/180 KM i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy 121 kW/165 KM.
Oferta diesla dla sportowego coupe została rozszerzona o dwa silniki turbo, o pojemności 1,7 CDTI Common-Rail. Są one dostępne w wersji o mocy 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM oraz dostarczają moment obrotowy o wartości 280 i 300 Nm.
Zobacz też: Peugeot 4008 - robi wrażenie
Inżynierowie Opla wprowadzili w tej wersji nowe zarządzanie silnikiem i zoptymalizowany proces spalania. Dzięki nowemu układowi wtryskowemu, zredukowanym ciśnieniem do 1 800 bar i sprężaniem, na jeden cykl przypada obecnie do pięciu wtrysków. Turbosprężarka wyposażona w dodatkowy serwo czujnik zwiększyła precyzyjność sterowania ciśnieniem doładowania.
REKLAMA
Astra GTC w wersji 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażona w sześciostopniową manualną skrzynię biegów w obu wariantach mocy. Podstawowe wyposażenie w tych wersjach stanowi technologia Start/Stop, która pozytywnie wpływa na poziom emisji dwutlenku węgla i zużycie paliwa.
Od stycznia 2012 r. sześciostopniowa skrzynia biegów będzie dostępna także z silnikiem benzynowym turbo o poj. 1,4 l oraz silnikiem turbodiesla 2.0 CDTI Common-Rail. Za rok pojawi się także najbardziej usportowiona wersja kompaktu, czyli OPC.
Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.