Panoramiczna szyba w nowej Astrze GTC

REKLAMA
REKLAMA
Szyba przednia, która rozciąga się aż do środkowej części dachu samochodu nie jest ograniczona żadnymi poziomymi elementami, które mogłyby zakłócać widoczność kierowcy i pasażerom. Widok dostępny dla podróżujących Astrą GTC przypomina panoramę ukazującą się oczom pilota lekkiego samolotu. Dzięki temu bezproblemowe staje się podziwianie atmosfery słonecznych dni czy księżycowych nocy.
REKLAMA
REKLAMA
Podobna szyba zadebiutowała w poprzednim modelu Astry z 2006 r. i od tego czasu około 18 000 klientów Astry GTC w Europie zdecydowało się na ten dodatek.
Panoramiczna szyba przednia jest teraz dostępna także w nowej Zafirze Tourer.
Opel oferuje obecnie to dodatkowe wyposażenie w cenie od 4 500 PLN.
REKLAMA
Zobacz też: Lancia Thema – nowy gracz na rynku aut luksusowych.
Od zewnątrz szyba i dach stanowią jednolitą powierzchnię z czarnej metalicznej stali.
Podczas jazdy w pełnym słońcu, kiedy promienie przeszkadzają kierowcy można opuścić roletę przeciwsłoneczną znajdującą się od wewnątrz kabiny. Istnieje możliwość swobodnej regulacji rolety dzięki obrotowemu uchwytowi. Oprócz tego samochód jest wyposażony w osłonę przeciwsłoneczną, która znika za tylną częścią dachu, nawet kiedy jest ona otwarta.
Nowa Astra GTC jest dostępna z czterema silnikami współpracującymi z manualną skrzynią biegów, trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, o pojemnościach od 1.4 o mocy 88 kW/120 KM po 1.6 turbo o mocy 132 kW/180 KM i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy 121 kW/165 KM.
Oferta diesla dla sportowego coupe została rozszerzona o dwa silniki turbo, o pojemności 1,7 CDTI Common-Rail. Są one dostępne w wersji o mocy 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM oraz dostarczają moment obrotowy o wartości 280 i 300 Nm.
Zobacz też: Peugeot 4008 - robi wrażenie
Inżynierowie Opla wprowadzili w tej wersji nowe zarządzanie silnikiem i zoptymalizowany proces spalania. Dzięki nowemu układowi wtryskowemu, zredukowanym ciśnieniem do 1 800 bar i sprężaniem, na jeden cykl przypada obecnie do pięciu wtrysków. Turbosprężarka wyposażona w dodatkowy serwo czujnik zwiększyła precyzyjność sterowania ciśnieniem doładowania.
Astra GTC w wersji 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażona w sześciostopniową manualną skrzynię biegów w obu wariantach mocy. Podstawowe wyposażenie w tych wersjach stanowi technologia Start/Stop, która pozytywnie wpływa na poziom emisji dwutlenku węgla i zużycie paliwa.
Od stycznia 2012 r. sześciostopniowa skrzynia biegów będzie dostępna także z silnikiem benzynowym turbo o poj. 1,4 l oraz silnikiem turbodiesla 2.0 CDTI Common-Rail. Za rok pojawi się także najbardziej usportowiona wersja kompaktu, czyli OPC.
Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie


REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA