REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Panoramiczna szyba w nowej Astrze GTC

Subskrybuj nas na Youtube
Rozbudowana panoramiczna szyba nowego Opla Astry GTC dostępna w modelu od 2012r. Fot. Opel
Rozbudowana panoramiczna szyba nowego Opla Astry GTC dostępna w modelu od 2012r. Fot. Opel

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Opel Astra GTC będzie dostępny z panoramiczną przednią szybą . Rozwiązanie to zapewnia lepszą widoczność i optycznie powiększa wnętrze auta.

Szyba przednia, która rozciąga się aż do środkowej części dachu samochodu nie jest ograniczona żadnymi poziomymi elementami, które mogłyby zakłócać widoczność kierowcy i pasażerom. Widok dostępny dla podróżujących Astrą GTC przypomina panoramę ukazującą się oczom pilota lekkiego samolotu. Dzięki temu bezproblemowe staje się podziwianie atmosfery słonecznych dni czy księżycowych nocy.

REKLAMA

Podobna szyba zadebiutowała w poprzednim modelu Astry z 2006 r. i od tego czasu około 18 000 klientów Astry GTC w  Europie zdecydowało się na ten dodatek.

Panoramiczna szyba przednia jest teraz dostępna także w nowej Zafirze Tourer.

Opel oferuje obecnie to dodatkowe wyposażenie w cenie od 4 500 PLN.

Zobacz też: Lancia Thema – nowy gracz na rynku aut luksusowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Od zewnątrz szyba i dach stanowią jednolitą powierzchnię z czarnej metalicznej stali.

REKLAMA

Podczas jazdy w pełnym słońcu, kiedy promienie przeszkadzają kierowcy można opuścić roletę przeciwsłoneczną znajdującą się od wewnątrz kabiny. Istnieje możliwość swobodnej  regulacji rolety dzięki obrotowemu uchwytowi. Oprócz tego samochód jest wyposażony w osłonę przeciwsłoneczną, która znika za tylną częścią dachu, nawet kiedy jest ona otwarta.

Nowa Astra GTC jest dostępna z czterema silnikami współpracującymi z manualną skrzynią biegów, trzema turbodoładowanymi silnikami benzynowymi, o pojemnościach od 1.4 o mocy 88 kW/120 KM po 1.6 turbo o mocy 132 kW/180 KM i silnikiem turbo diesla 2.0 CDTI Common-Rail o mocy 121 kW/165 KM.

Oferta diesla dla sportowego coupe została rozszerzona o dwa silniki turbo, o pojemności 1,7 CDTI Common-Rail. Są one dostępne w wersji o mocy 81 kW/110 KM lub 96 kW/130 KM oraz  dostarczają moment obrotowy o wartości 280 i 300 Nm.

Zobacz też: Peugeot 4008 - robi wrażenie

Inżynierowie Opla wprowadzili w tej wersji nowe zarządzanie silnikiem i zoptymalizowany proces spalania. Dzięki nowemu układowi wtryskowemu, zredukowanym ciśnieniem do 1 800 bar i sprężaniem, na jeden cykl przypada obecnie do pięciu wtrysków. Turbosprężarka wyposażona w dodatkowy serwo czujnik zwiększyła precyzyjność sterowania ciśnieniem doładowania.

REKLAMA

Astra GTC w wersji 1.7 CDTI ecoFLEX jest wyposażona w sześciostopniową manualną skrzynię biegów w obu wariantach mocy. Podstawowe wyposażenie w tych wersjach stanowi technologia Start/Stop, która pozytywnie wpływa na poziom emisji dwutlenku węgla  i zużycie paliwa.

Od stycznia 2012 r. sześciostopniowa skrzynia biegów będzie dostępna także z silnikiem benzynowym turbo o poj. 1,4 l oraz silnikiem turbodiesla 2.0 CDTI Common-Rail. Za rok pojawi się także najbardziej usportowiona wersja kompaktu, czyli OPC.

Zobacz też: Nowy Opel Astra GTC na targach samochodowych we Frankfurcie

Przestrzenny widok z wnętrza najnowszego modelu Astry. Fot. Opel
Szyba zaproponowana przez Opla kosztuje od 4500 złotych. Fot. Opel
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA