REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

Subskrybuj nas na Youtube
Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?
Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

REKLAMA

REKLAMA

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów ani cenników usług. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie.

Obowiązek posiadania identyfikatorów i cenników

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą posiadać identyfikatorów ani cenników usług przewozowych - uznał w czwartek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie. WSA przyznał rację wojewodzie, który stwierdził nieważność uchwały rady miasta Olsztyna.

REKLAMA

Wyrok WSA nie jest prawomocny. We wrześniu ubiegłego roku rada miasta Olsztyna przyjęła uchwałę o dodatkowym i koniecznym wyposażeniu olsztyńskich taksówkarzy.

Chodziło o to, by byli oni wyposażeni w identyfikatory ze zdjęciem, nazwiskiem i numerem licencji. Przy czym identyfikator miał służyć oznaczeniu kierowcy a nie taksówki.

REKLAMA

Radni nałożyli także obowiązek na olsztyńskich taksówkarzy posiadania w taksówkach cenników usług przewozowych. Radni zakazali taksówkarzom umieszczania na drzwiach numerów telefonów, które by miały wprowadzić w błąd pasażerów, a także napisów i reklam z wyjątkiem logo własnej firmy. Jeśli natomiast taksówka byłaby oznaczona logo reklamodawcy, taksówkarz musiałby posiadać potwierdzenie w formie stosownej umowy.

Uchwałę o tej treści nakładającą na taksówkarzy dodatkowe nakazy i zakazy uchylił pod koniec ubiegłego roku wojewoda warmińsko-mazurski, sprawujący nadzór nad uchwałami przyjmowanymi przez miejscowe samorządy. Na decyzję wojewody rada miasta w Olsztynie złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prawo Jazdy 2017 r. - wszystkie zmiany

Dodatkowe wymogi dla taksówek ale nie dla taksówkarzy

WSA w czwartek po rozpoznaniu skargi rady miasta Olsztyna na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, oddalił ją. Jak podkreślił w ustnym uzasadnieniu sędzia Adam Matuszak rozstrzygnięcie wojewody było prawidłowe.

Jak dodał, z ustawy Prawo przewozowe wynika, że rada gminy może wprowadzić obowiązek stosowania dodatkowych oznaczeń i wyposażenia technicznego, ale w odniesieniu do taksówki ale nie do taksówkarza. Zatem prawo miejscowe ustanowione w tym przypadku przez radę miasta wykracza poza przepisy ustawy.

Z takiego rozstrzygnięcia nie jest zadowolony przewodniczący regionu warmińsko-mazurskiego Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy Sławomir Kałwianiec.

"Sytuacja związana z identyfikatorem jest dla nas niezrozumiała. Mamy jeden kraj, a w różnych miastach w Polsce obowiązują różne przepisy i interpretacje prawa. Identyfikator ze zdjęciem i z imieniem i nazwiskiem taksówkarza oraz numerem licencji jest zbieżny z powszechnie dostępną informacją w Krajowym Rejestrze Sądowym. W każdej chwili pasażer może sprawdzić sobie to w internecie"- dodał Kałwianiec. Zaznaczył, że licencja określa miasto w którym taksówkarz może prowadzić działalność gospodarczą.

Zobacz też: Zasady wydawania kart parkingowych

Jak podkreślił rynek pracy dla taksówkarzy jest trudny. "W Olsztynie jest dużo taksówek, które przyjeżdżają z regionu, z innych sąsiednich miast, taksówkarze spoza Olsztyna próbują zwłaszcza w weekendy w ten sposób sobie dorobić. Są trudni do zidentyfikowania dlatego m.in. zaproponowaliśmy identyfikator podobny do tego jaki mają taksówkarze z Warszawy"- dodał. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA