REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?
Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

REKLAMA

REKLAMA

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów ani cenników usług. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie.

Obowiązek posiadania identyfikatorów i cenników

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą posiadać identyfikatorów ani cenników usług przewozowych - uznał w czwartek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie. WSA przyznał rację wojewodzie, który stwierdził nieważność uchwały rady miasta Olsztyna.

REKLAMA

Wyrok WSA nie jest prawomocny. We wrześniu ubiegłego roku rada miasta Olsztyna przyjęła uchwałę o dodatkowym i koniecznym wyposażeniu olsztyńskich taksówkarzy.

Chodziło o to, by byli oni wyposażeni w identyfikatory ze zdjęciem, nazwiskiem i numerem licencji. Przy czym identyfikator miał służyć oznaczeniu kierowcy a nie taksówki.

REKLAMA

Radni nałożyli także obowiązek na olsztyńskich taksówkarzy posiadania w taksówkach cenników usług przewozowych. Radni zakazali taksówkarzom umieszczania na drzwiach numerów telefonów, które by miały wprowadzić w błąd pasażerów, a także napisów i reklam z wyjątkiem logo własnej firmy. Jeśli natomiast taksówka byłaby oznaczona logo reklamodawcy, taksówkarz musiałby posiadać potwierdzenie w formie stosownej umowy.

Uchwałę o tej treści nakładającą na taksówkarzy dodatkowe nakazy i zakazy uchylił pod koniec ubiegłego roku wojewoda warmińsko-mazurski, sprawujący nadzór nad uchwałami przyjmowanymi przez miejscowe samorządy. Na decyzję wojewody rada miasta w Olsztynie złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Prawo Jazdy 2017 r. - wszystkie zmiany

Dodatkowe wymogi dla taksówek ale nie dla taksówkarzy

WSA w czwartek po rozpoznaniu skargi rady miasta Olsztyna na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, oddalił ją. Jak podkreślił w ustnym uzasadnieniu sędzia Adam Matuszak rozstrzygnięcie wojewody było prawidłowe.

Jak dodał, z ustawy Prawo przewozowe wynika, że rada gminy może wprowadzić obowiązek stosowania dodatkowych oznaczeń i wyposażenia technicznego, ale w odniesieniu do taksówki ale nie do taksówkarza. Zatem prawo miejscowe ustanowione w tym przypadku przez radę miasta wykracza poza przepisy ustawy.

Z takiego rozstrzygnięcia nie jest zadowolony przewodniczący regionu warmińsko-mazurskiego Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy Sławomir Kałwianiec.

"Sytuacja związana z identyfikatorem jest dla nas niezrozumiała. Mamy jeden kraj, a w różnych miastach w Polsce obowiązują różne przepisy i interpretacje prawa. Identyfikator ze zdjęciem i z imieniem i nazwiskiem taksówkarza oraz numerem licencji jest zbieżny z powszechnie dostępną informacją w Krajowym Rejestrze Sądowym. W każdej chwili pasażer może sprawdzić sobie to w internecie"- dodał Kałwianiec. Zaznaczył, że licencja określa miasto w którym taksówkarz może prowadzić działalność gospodarczą.

Zobacz też: Zasady wydawania kart parkingowych

Jak podkreślił rynek pracy dla taksówkarzy jest trudny. "W Olsztynie jest dużo taksówek, które przyjeżdżają z regionu, z innych sąsiednich miast, taksówkarze spoza Olsztyna próbują zwłaszcza w weekendy w ten sposób sobie dorobić. Są trudni do zidentyfikowania dlatego m.in. zaproponowaliśmy identyfikator podobny do tego jaki mają taksówkarze z Warszawy"- dodał. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA