REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?
Taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów i cenników?

REKLAMA

REKLAMA

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą mieć identyfikatorów ani cenników usług. Tak uznał Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie.

Obowiązek posiadania identyfikatorów i cenników

Olsztyńscy taksówkarze nie muszą posiadać identyfikatorów ani cenników usług przewozowych - uznał w czwartek Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie. WSA przyznał rację wojewodzie, który stwierdził nieważność uchwały rady miasta Olsztyna.

REKLAMA

Wyrok WSA nie jest prawomocny. We wrześniu ubiegłego roku rada miasta Olsztyna przyjęła uchwałę o dodatkowym i koniecznym wyposażeniu olsztyńskich taksówkarzy.

Chodziło o to, by byli oni wyposażeni w identyfikatory ze zdjęciem, nazwiskiem i numerem licencji. Przy czym identyfikator miał służyć oznaczeniu kierowcy a nie taksówki.

REKLAMA

Radni nałożyli także obowiązek na olsztyńskich taksówkarzy posiadania w taksówkach cenników usług przewozowych. Radni zakazali taksówkarzom umieszczania na drzwiach numerów telefonów, które by miały wprowadzić w błąd pasażerów, a także napisów i reklam z wyjątkiem logo własnej firmy. Jeśli natomiast taksówka byłaby oznaczona logo reklamodawcy, taksówkarz musiałby posiadać potwierdzenie w formie stosownej umowy.

Uchwałę o tej treści nakładającą na taksówkarzy dodatkowe nakazy i zakazy uchylił pod koniec ubiegłego roku wojewoda warmińsko-mazurski, sprawujący nadzór nad uchwałami przyjmowanymi przez miejscowe samorządy. Na decyzję wojewody rada miasta w Olsztynie złożyła skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Zobacz też: Prawo Jazdy 2017 r. - wszystkie zmiany

Dodatkowe wymogi dla taksówek ale nie dla taksówkarzy

WSA w czwartek po rozpoznaniu skargi rady miasta Olsztyna na rozstrzygnięcie nadzorcze wojewody, oddalił ją. Jak podkreślił w ustnym uzasadnieniu sędzia Adam Matuszak rozstrzygnięcie wojewody było prawidłowe.

Jak dodał, z ustawy Prawo przewozowe wynika, że rada gminy może wprowadzić obowiązek stosowania dodatkowych oznaczeń i wyposażenia technicznego, ale w odniesieniu do taksówki ale nie do taksówkarza. Zatem prawo miejscowe ustanowione w tym przypadku przez radę miasta wykracza poza przepisy ustawy.

Z takiego rozstrzygnięcia nie jest zadowolony przewodniczący regionu warmińsko-mazurskiego Samorządnego Związku Zawodowego Taksówkarzy Sławomir Kałwianiec.

"Sytuacja związana z identyfikatorem jest dla nas niezrozumiała. Mamy jeden kraj, a w różnych miastach w Polsce obowiązują różne przepisy i interpretacje prawa. Identyfikator ze zdjęciem i z imieniem i nazwiskiem taksówkarza oraz numerem licencji jest zbieżny z powszechnie dostępną informacją w Krajowym Rejestrze Sądowym. W każdej chwili pasażer może sprawdzić sobie to w internecie"- dodał Kałwianiec. Zaznaczył, że licencja określa miasto w którym taksówkarz może prowadzić działalność gospodarczą.

Zobacz też: Zasady wydawania kart parkingowych

Jak podkreślił rynek pracy dla taksówkarzy jest trudny. "W Olsztynie jest dużo taksówek, które przyjeżdżają z regionu, z innych sąsiednich miast, taksówkarze spoza Olsztyna próbują zwłaszcza w weekendy w ten sposób sobie dorobić. Są trudni do zidentyfikowania dlatego m.in. zaproponowaliśmy identyfikator podobny do tego jaki mają taksówkarze z Warszawy"- dodał. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Obwodnica Pułtuska. Jest ZRID, zaraz startują prace

    Pułtusk jest pięknym miastem o mocnym akcencie historycznym. Nie ma się zatem co dziwić, że rząd postanowił zainwestować w nie 442 mln zł. A właściwie to nie tyle w nie, co w jego okolice. Bo powstanie obwodnica Pułtuska. Trasa otrzymała właśnie ZRID.

    Kara więzienia za brak OC? Od 1 października 2023 r. nowe przepisy

    Kierowcy w przypadku braku OC boją się szczególnie kary wlepionej przez UFG. 1 października 2023 r. pojawi się nowelizacja przepisów. W jej głos 7200 zł opłaty karnej straci na znaczeniu. Bo sankcja w skrajnym przypadku rozszerzy się do kary więzienia.

    UE wprowadza normę Euro 7. Surowsze warunki homologacji samochodów i silników

    Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 września 2023 r. swoje stanowisko negocjacyjne w sprawie projektu rozporządzenia dotyczącego homologacji pojazdów (w tym samochodów) i silników. Chodzi o wprowadzenie normy Euro 7. Celem projektu jest obniżenie emisji substancji zanieczyszczających powietrze w transporcie drogowym.

    Czy jest możliwe odebranie samochodu za przekroczenie prędkości?

    Czy policjant może zabrać kierowcy samochód za przekroczenie prędkości? Może! Tyle że na razie policjant, ale nie w Polsce. Pójście w tym kierunku w naszym kraju jest jednak możliwe. Trzeba oczywiście na to jeszcze nieco poczekać.

    REKLAMA

    Prawo jazdy kat. B+. Rodzaj pojazdów, zakres uprawnień

    UE chce majstrować przy prawie jazdy. Nowy pomysł polega na podzieleniu obecnej kategorii B na kategorię B i B+. Stopniowanie uprawnień ma być sposobem na poprawę bezpieczeństwa. Tyle że pomysł wcale bezpiecznie nie brzmi. Sprawdźcie szczegóły.

    Przełomowy projekt Polaka ma szansę pojawić się na ścieżkach rowerowych na całym świecie!

    Uczestnicy ruchu drogowego cieszą się z innowacji, która ma potencjał zmienić ich codzienne podróże i uczynić je bardziej bezpiecznymi. Odpowiedzią na ich rosnące potrzeby jest BikeWatch. Urządzenie to jest skierowane głównie do włodarzy gmin, którzy przekształcają przestrzeń publiczną w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu korzystających z niej mieszkańców. Oficjalna premiera BikeWatch odbyła się 21 września 2023 r. 

    Ile kosztuje kurs redukujący 6 punktów karnych?

    Kurs redukujący 6 punktów karnych powrócił. Kierowcy rzucili się do ośrodków ruchu drogowego w całym kraju, ale zszokowała ich jedna rzecz. Cena szkolenia wzrosła 3-krotnie. WORD-y chyba postanowiły odbić sobie chude lata.

    Konfiskata samochodu za przekraczanie prędkości - czy to możliwe?

    Zbliża się termin wejścia w życie przepisów umożliwiających konfiskatę pojazdów za prowadzenie w stanie nietrzeźwości. Podczas gdy władze mają czas na przyjrzenie się ewentualnym konsekwencjom tej nowelizacji, ustawa przegłosowana przez Sejm wciąż wzbudza wiele emocji. Niektórzy właściciele pojazdów obawiają się, że z czasem ten rodzaj kary będzie miał znacznie szersze zastosowanie. Czy w przyszłości może dojść do wprowadzenia w Polsce konfiskaty aut za przekroczenie prędkości, skoro takie przepisy obowiązują od lat w innych krajach Europy?

    REKLAMA

    Za co zabierają prawo jazdy na 3 miesiące?

    W Polsce są przepisy pozwalające na odbieranie kierowcom prawa jazdy na 3 miesiące. Te działają jednak w ściśle określonych przypadkach. Scenariusze są tak naprawdę trzy. Dziś każdy z nich dokładnie omówię w tym poradniku.

    Naklejka w strefie czystego transportu. Zniknie, zanim się pojawi?

    Naklejka w strefie czystego transportu miała się stać must have. Teraz rządzący wycofują się z tego pomysłu. I choć idą w dobrym kierunku, ten nadal jest problematyczny, ale dla gmin. Bo choć pojawiła się furtka kasująca nalepkę w SCT, ta okazuje się kosztowna.

    REKLAMA